Ajax-loader

kollekció: Albumok

“A kíváncsi turista olyan, mint a szerelmes férj. Mindent elhisz és semmit sem lát.”
(Rejtő Jenő)


Covers_172882
A ​Képes Krónika könyve Ismeretlen szerző
0
5

A ​Képes Krónika a magyarok régi tetteiről szól, "eredetükről és gyarapodásukról, győzelmükről és bátorságukról" - azaz a közös múlt emlékezetét őrzi. Ugyanakkor több ország történetének is alapvető, a középkort tekintve meghatározó jelentőségű forrása. Emellett felbecsülhetetlen értékű műtárgy. Albumunk a leginkább elfogadott történeti és művészettörténeti állításokat köti össze és megmutatja a képek azon részleteit is, amelyek szabad szemmel nem láthatók az eredetin.

Nonie ​Niesewand angol lakberendező albuma elsősorban a kis alapterületű lakások ötletes és esztétikus kialakításához, berendezéséhez nyújt segítséget, miközben két helyiségre: az előtérre és a nappalira irányítja a figyelmet. Az adatgazdag, színes képaláírásokból, szócikkekből megtudható, hogy a színes fényképfelvételeken elsősorban angol enteriőrök láthatók, mellettük párizsi és olasz lakásbelsők, valamint egy görög szigeten épült ház lakószobája is. A lakberendezés, a bútorok elhelyezésének módjait gyakorta világhírű tervezők által megálmodott bútorok bemutatásával illusztrálja (intarziás asztalka Peter Niczewski készítésben, kanapé az ír származású Eileen Gray tervezésében, Le Corbusier-féle csővázas heverőszék, Alvar Aalto finn tervező bútorai, Breuer Marcell tervezései stb.). Az otthonát szépíteni igyekvő olvasónak kimeríthetetlen kincsesbánya.

A ​harmadik évezredben világszerte töretlenül épülnek a lenyűgöző felhőkarcolók. Ennek egyik oka, hogy egyre szédítőbb magasságokba tör a világ legmagasabb épületének címéért folyó versengés. A világrekordért Dubaj és Tajpej vetélkedik - elhódítva a címet a klasszikus felhőkarcolók hazájától, a Nyugattól. A kelti városok monumentális felhőkarcolói gigászi méretükkel a hatalom lenyűgöző kifejezését teremtik meg. Másrészt, míg a Kelet a gazdagságot a végletekig fokozott magassággal akarja kifejezni, a nyugati városokat alacsonyabb, ám egyre bizarrabb toronyházak népesítik be. Ezek a szoborszerű építészeti műalkotások olyan technológiai újításokat alkalmaznak, amelyek messze túlmutatnak az építészet világán, hiszen a kollektív képzelet részévé teszik a velük létrehozott formavilág elemeit. A gazdagon illusztrált építészeti album a modern metropolisok legmegdöbbentőbb épületóriásai közül válogat: látványos felvételekkel, skiccekkel, helyszínrajzokkal mutatja be a világ utóbbi években épült és jelenleg is épülő hipermodern felhőkarcolóit.

A ​gyönyörű színes reprodukciókat tartalmazó album a képzőművészet valóságos kincsestárát nyújtja át az olvasónak. Nagy távolságokba és időutazásra hív. Az utazás során egy képzeletbeli múzeum tárul az olvasó és műélvező néző elé, amelyet az emberiség történetének legszebb alkotásai töltenek meg. A prehisztorikus kortól a római birodalomig, majd a középkortól a reneszánsz, a barokk, a romantika művészetén át a posztimpresszionizmusig és a 20. század formabontó művészetéig tart a művészeti időutazás, miközben kitekintünk olyan távoli vidékekre is, mint Kína és Japán, Amerika, India és Délkelet- Ázsia, Afrika és Óceánia művészeti öröksége.

One ​of the most popular fantasy artist in the world, Chris Achilleos’ near photo-realistic paintings of fantasy, science fiction, stunning women and nature in all its forms have illustrated hundreds of books, magazines and posters for almost 40 years. Sirens collects the cream of Achilleos’ illustrations, including Doctor Who and Star Trek, movies, amazons, fighting fantasy and pin-ups, accompanied by a discussion of the artist’s techniques and influences, in a feast for the eyes. Packed with an eye-popping gallery of full-colour illustrations, this fantastic collection will delight old fans and thrill a whole generation of new ones!

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​világhírű sminkmester Kevyn Aucoin – a nagysikerű Sminkvarázs album szerzője – újabb rejtélyeket és titkokat fed fel a sminkkel való látványos átváltozás világából. Az árnyalatok kiválasztása, az arcformához illő smink, a vonalvezetés – magában és együttesen vonzóbbá varázsolhatnak bárkit, megtanít arra, hogyan emeljük ki az előnyös és kendőzzük el az előnytelen vonásokat. Az album páratlan képanyaga, az egyes lépések, amelyek bemutatják az átváltozás megállóit, minden nőnek biztos útmutatót adnak a megszépüléshez.

Take ​a front-row seat and witness the filmmaking magic that brought J.K. Rowling’s script for Fantastic Beasts and Where to Find Them to the screen. Explore the realm of fantastical creatures that roam the wizarding world and discover the magical cast of characters in pursuit of them. Officially licensed by Warner Bros. Consumer Products, and designed by MinaLima, designers of the graphic props for the Harry Potter films as well as Fantastic Beasts and Where to Find Them, The Case of Beasts delivers an enchanting interactive experience by sharing filmmaking secrets, film photography and artwork, and behind-the-scenes stories from cast and crew. Full of removable, facsimile reproductions of props and paper ephemera from the movie, along with some very special effects, this collectible volume offers a unique look from the talented group who created this movie magic.

A ​klasszikus autómodellek történelmet írtak, az utókor szemében pedig megtestesítik születésük idejét. Történetük álmodozásra késztette a kortárs nemzedékeket, de az utánuk következőket is ámulatba ejtette. Szépségük, harmóniájuk, esztétikai és technikai kifinomultságuk nem ismer időbeli határokat: halhatatlanok. Vannak autók, amelyek nyomtalanul tűnnek el a történelem süllyesztőjében: úgy merülnek feledésbe, mintha nem is léteztek volna. Kiszorulnak a piacról az újabb típusok, modellváltozatok és generációk megjelenésével. Léteznek azonban olyan autók is, amelyek történelmet írtak: felkavarták az emberi lelket és megdobogtatták a szívet. Nemcsak a fanatikus rajongókat hozzák lázba, hanem a laikus nagyközönséget is. Ezek a modellek az autótörténet mérföldkövei, formatervük és teljesítményük mindmáig etalon. Kivívták őszinte csodálatunkat, a műszaki fejlődés jelképeivé nemesültek. Időtlen alkotások. Ezt a kötetet az álomautóknak is nevezhető klasszikus automobiloknak szenteltük, amelyek az 1900-as évek eleje és az 1960-as évek vége között - a mérnöki kreativitás és a technikai fejlődés kiemelkedően fontos időszakában - születtek meg. Az izgalmas képanyag, az anekdoták, a részletes műszaki leírások mind azt a célt szolgálják, hogy a 20. század első hét évtizedének kulcsfontosságú modelljeit bemutató albumunkat hasznos autótörténeti kalauzként forgathassa az Olvasó.

Kis ​Pál Király utcai napfényműterme a két világháború közötti portréfotózás kiemelkedő műhelye volt, ahol híres színészek, írók, operaénekesek is megfordultak. A fényképészt 1944 októberében a nyilasok elhurcolták, majd néhány hét múlva megszökött, visszatért a fővárosba, és egy körúti üzlethelyiségben rejtőzött. A munkaszolgálatban és a bujkálás során írt, szuggesztív erejű ceruzarajzokkal illusztrált naplója megrendítő olvasmány: a szerző felidézi a Pest határában végzett kényszermunkát, beszámol családja és szomszédai sorsáról a csillagos házban, a szökés körülményeiről és a bujkálás napjaiban szerzett tapasztalatairól. December elején Kis Pált letartóztatták és Buchenwaldba deportálták, itt halt meg 1945 januárjában. A kézirat a háború után előkerült a körúti rejtekhelyről, ma Izraelben, a cfáti Magyar Nyelvterületről Származó Zsidóság Emlékmúzeumában őrzik. A napló mellé Kis Pál legszebb fényképeiből és egyéb dokumentumokból válogattunk, a szöveget Závada Pál és György Péter írásai keretezik.

Covers_372419
220 ​év, 220 kép Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Utcán ​milliók, légi utasként tízezrek tekintenek Budapestre. Szülővárosomnak őszinte, levetkőzött képét a tetők magasságában leltem meg. A felső emeletek felett van az a közeg, ahol részesei maradunk a nyüzsgésnek, ugyanakkor mindez távlatban tárul elénk. Próbálom átadni azt a látványt és meztelen valóságot, melyet a néha díszletként felvonuló utcaképek nem adnak vissza. A tetők magasságában minden forma letisztul, mégis kusza marad, kevés a vakolat, és nincs fényűzés. A hajnalok és éjszakák egészen lenyűgöző látványt mutatnak ebben a magasságban, ahol a szűk felsőudvarokból akár a végtelen horizontra is kitekinthetünk… (Baranyi Péter)

1956 ​60. évfordulóján íródott könyvet tart kezében az Olvasó. 60 év kellő időbeli távolságra van ahhoz, hogy objektíven meg lehessen ítélni a forradalom eseményeit, és kellő távolságra ahhoz is, hogy a történelemtudománynak hála sok-sok homályba vesző részlet is napvilágra kerüljön. Viszont kellően közel ahhoz, hogy mindannyiunknak legyen olyan rokona, ismerőse, aki átélte, túlélte, megélte, és kellően közel ahhoz, hogy akár még a mi életünkre is hatással legyenek az akkor zajlottak. Fontos ismerni és érteni az akkori eseményeket, tudni, mit is ünneplünk október 23-án. A tényeken túl könyvünk igyekszik rávilágítani ritkán hallhatott érdekességekre, kevesek által ismert részletekre, bemutatni hatását a művészetre, kultúrára, vagy akár egyéni sorsokra. Reméljük, Kiadónknak sikerül hozzáadnia valami újat 1956 emlékezetéhez, hogy nemzetünk kiemelt jelentéssel bíró évszámáról az Olvasónak ne csak az iskolai ünnepségeken látottak és a történelemórákon hallottak jussanak eszébe. Ha a könyv becsukása után kicsivel rövidebb időnek érzékeljük az 1956 óta eltelt 60 évet, akkor elértük célunkat. A kötet megjelenését a Magyar Művészeti Akadémia támogatta

A ​könyv címe magáért beszél: hazánk nemzeti parkjai és tájvédelmi körzetei leírását, fontos információit olvashatjuk csodás fotókkal illusztrálva.

Ebben ​a képekkel gazdagon illusztrált kötetben a magyar vidék kincseivel ismerkedhetnek meg az olvasók.

Kocsis ​András Sándor kínai útja során káprázatos felvételeket készített, melyeken az ősi kínai kultúra lenyomatai elevenednek meg épületek, szobrok, templombelsők és egyéb tárgyi emlékek képében. Ebből a gyűjteményből válogattuk e reprezentatív album képeit, melyeket Konfuciusz, illetve Lao Ce bölcsességei kísérnek. Az idézetek három nyelven olvashatók: magyarul, kínaiul és angolul. A kötet szemet és lelket gyönyörködtető olvasmány, emellett remek lehetőség arra, hogy megajándékozzuk szeretteinket barátainkat.

Az ​első világháború a XX. század egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A kötet szerzője több mint 200 korabeli fényképen keresztül mutatja be Magyarország Nagy Háború alatti szerepét és történetét. A könyv lapjain megelevenednek az egymástól távol eső hadszíntereken a lövészárkokban harcoló, valamint a hadifogságban sínylődő magyar katonák mindennapjai, a háborús haditechnikai újítások, a magyar szempontból legfontosabb csaták, megismerhetjük a legkiemelkedőbb magyar tábornokokat és politikusokat, továbbá a hátországban zajló történéseket és változásokat. Az album méltó módon állít emléket az első világháború centenáriumán a magyar katonahősöknek, akik közül több százezren elhunytak, hadifogságba estek vagy megsebesültek a világégés során.

Covers_425224
0
0

E ​kötetben először jelenik meg Vörösmarty Mihály Szózat című költeménye első két kéziratának hasonmása. Kiadását az indokolja, hogy Vörösmarty 1836-ban, 180 esztendővel ezelőtt vetette papírra második nemzeti himnuszunkat. A jeles évforduló alkalmából a kéziratot bemutató kiállítás nyílik őrzőhelyén, a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtárában. A hasonmáson kívül kötetünk tartalmazza a vers Aurora. Hazai Almanachbeli első megjelenésének (1837) reprintjét, a szövegváltozatokat, valamint két tanulmányt, melyek egyike a kézirat sorsát beszéli el, a másik pedig a vers eszmei előzményeit elemzi és hatását állapítja meg.

Wass ​Albert címünkben megidézett verse mindent elmond hazáról, hűségéről és hitről. A maradó kő és a szaladó víz költői kontrasztja az egyik legszebb példázat és hitvallás a mi nyelvünkön. Kötetünkben fel is keresünk nem kevés "követ". A Torockó fölé tornyosuló Székelykő és a Brassóhoz közeli Királykő - mint két végpont - már nevében is hordozza ezt a rendíthetetlen, kemény anyagot. Bekiáltunk, -kíváncsiskodunk három közismert nagy és néhány félreeső, kisebb barlangba. E meselabirintusok mellett pedig ellátogatunk a híres Tordai-hasadékba és a Békás-szorosba, a hegységek közül felkeressük a hozzánk minden tekintetben közeli Bihar-hegységet és a Retyezátot. De sétálunk egyet Almásgalgón, a Sárkányok kertjében, ahogy vándorlásunk során "belebotlunk" a feleki gömbkövekbe is. Mondhatni, minden követ megmozgatunk az ügyben, hogy köveinket követve megismerjen az Olvasó is minél többet Erdély közismert természeti csodáiból és rejtett zugaiból.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Albrecht ​Dürer (Nürnberg, 1471. május 21. – Nürnberg, 1528. április 6.) volt a reformáció Németországának egyik legnagyszerűbb művésze, festő, grafikus, könyvkiadó és művészetelméleti író egy személyben, a német reneszánsz legismertebb képviselője hazájában és külföldön egyaránt. Műveinek legjelentősebb részét oltárképei és más vallásos témájú festményei adják, s emellett számos rézkarcot, könyvillusztrációt, portrét és önarcképet készített. Fametszetei, mint például az Apokalipszis-sorozat (1498), még őrzik a késő gótika formai megoldásait. A 15. században virágzó német rézmetsző művészet az ő működésével érte el csúcspontját. Több mint száz rézmetszetet készített, s ezeken a szürke árnyalataival szinte festői tónusokat hozott létre.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​közelmúltban elhunyt Kondor Béla az ötvenes-hatvanas évek képzőművészetének egyik legnagyobb formátumú alakja volt. Pályája olyan dinamikusan indult, hogy grafikai munkásságával egyszerre iskolát teremtett. Tehetségének természete és művészi felfogása egyaránt egyedülálló jelenség korunkban: teljességre való törekvése, moralizáló hajlama, szimbólumteremtő képessége, a lét alapvető kérdéseivel való birkózása teljesen eredeti művészi formák, egyéni stílus megteremtésére predesztinálták.

A ​Sztárok és sztorik harmadik kötetében is hű maradt a Szerző az előző két könyv szelleméhez. A Színészek alcímet viselő albumban, olyan magyar előadóművészeket ismerhetünk meg, akik az elmúlt évtizedekben a legtöbbet tették le az asztalra, méltán képveselve országunkat.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dürers ​graphische Zyklen, die »Apokalypse«, die »Große Passion« und das »Marienleben« sind Kunstwerke, die zum populären "Gemeingut" der europäischen Kunstgeschichte geworden sind. Für diesen Band wurden aus dem reichen künstlerischen Schaffen Dürers achtzig der schönsten und bedeutendsten graphischen Blätter ausgewählt, die in hervorragender Druckqualität reproduziert und von ausgewiesenen Kennern des Dürerschen Werkes in einfühlsamen und informativen Texten vorgestellt werden.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​XVIII. század végének, a XIX. század kezdetének nagy spanyol realistáját ismerteti Szőllősy Andrásné tanulmánya. A rokokó művészet és az újkori realizmus határmezsgyéjén álló művész, aki festményein és rézkarc-sorozatain lángoló gyűlölettel fordult népének elnyomói és a háborús kegyetlenkedések ellen, minden idők haladó művészetére mély hatást gyakorol. Ötvennyolc reprodukció, közötte 6 színes tábla ad szemléltető áttekintést a művész legfontosabb alkotásairól. _A művészet kiskönyvtára XXXII._

Kaposi ​Endre (Zalaegerszeg, 1939.) festő-, grafikus-, szobrász- és fotóművész 1959 óta Esztergomban él. 1961 óta szerepel műveivel kiállításokon. Kezdetben bensőséges atmoszférát sugárzó olajképeket festett, grafikákat és fotókollázsokat készített, majd később a hétköznapi életben használt tárgyakból, hulladékokból, alkatrészekből kisplasztikákat, objekteket alkotott. Festészeti, grafikai, szobrászati és fotóművészeti munkássága mellett jelentős művészetpedagógusi tevékenységet is kifejtett és művészetírói teljesítménye is rendkívül figyelemre méltó. Esztergom és Komárom-Esztergom megye művészeti életében évtizedek óta kiemelkedő jelentőségű szerepvállalása. A Magyar Népköztársaság Művészeti Alapja, majd a MAOE (1971-től) tagja, az esztergomi Sigillum csoport (1968-tól), az oroszlányi Ötök csoport (1969-től) és az esztergomi Művészek Céhe (1991-től) alapító tagja, a Magyar Fotóművészek Szövetsége (1991-től) tagja, a Kernstok Károly Művészeti Alapítvány (1992-től) kuratóriumának elnöke.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.