Ajax-loader

kollekció: Albumok

“A kíváncsi turista olyan, mint a szerelmes férj. Mindent elhisz és semmit sem lát.”
(Rejtő Jenő)


Covers_63394
Klasszikus ​divat Ismeretlen szerző
0
126

A ​könyv remek utazás az évtizedek divatjában: felderíti a legfontosabb divattervezőket, sziluetteket és formákat, nyomásokat és anyagokat, valamint a 20. század nagy hatású márkás öltözékeinek egyéb részleteit és sajátosságait. Bemutatja az adott kor divatmozgalmainak hátterét, miközben megismertet az adott időszak mesterségbeli fogásaival is, így az olvasó képes lesz megkülönböztetni az eredeti és ritka márkás ruhákat a későbbi reprodukcióktól. Legyen szó akár egy 1950-es évekbeli Christian Dior ruháról, akár egy 1970-es évek beli Emilio Pucci ingről, a híres divattervezők korabeli öltözékei igen keresettek, a századelő darabjai pedig igen szép kézművesmunkák. A márkás holmikat, az Edward- kori csipkeruháktól egészen Vivienne Westwood minikrinolinjáig, abban a korban mutatjuk be, amelyben viselték őket, hogy érzékeltessük, milyen hatással volt a divat a nők életére. A könyv lehetővé teszi, hogy mindazok, akik érdeklődnek a márkás darabok gyűjtése és viselése iránt, valamint akik saját, egyéni stílusuk kialakításakor megigézve pillantanak vissza múltbéli hatásokra, kifejlesszék és megerősítsék belső ízlésüket és divatérzéküket, és kiválasszák az alakjuknak és stílusuknak megfelelő, jól szabott öltözéket. A könyvet vásárlási kalauz, a divatkifejezések jegyzéke, valamint a legnevesebb divattervezők és műhelyek katalógusa zárja. Az archív illusztrációk és a kor legünnepeltebb fotósainak divatképei felelevenítik az egyes évtizedeket, a ritka korabeli darabokról különleges megrendelésre készített felvételek pedig az autentikus márkás öltözékek jellemző formáit és részleteit mutatják be.

Covers_57181
Tánczrendek Ismeretlen szerző
0
2

Volt ​idő, mikor még az udvari kamara pályáztatta a kizárólagos engedélyt egy-egy bál megrendezésére. És ez nem bárhova szólt: csak a tartományi fővárosokra. És nem akármikor: csak Vízkereszt és Húshagyó kedd között. És nem akármiben megjelenve: klakkos-frakkos- lakkos férfiúk kérhették egy táncra a fodros-bodros leánykákat. És nem is akárhogyan: az örök emléknek szánt (és minden udvarlás nélkül azzá is váló) táncrendekben kellett – nevük bejegyzésével – előre lestoppolni a kiválasztott partnert. Ezeknek az ötletekben gazdag kis relikviáknak az előkerülésével érezhetjük át igazán, hogy a (táncz)rend volt a lelke mind ennek.

Az ​idén 90 éves mester életműkötete ez a reprezentatív album. A mintegy száz színes reprodukció válogatást nyújt Zórád rendkívül szerteágazó témájú műveiből. Találkozhatunk az eltűnt Tabán világával, az egyedülálló irodalmi Panteonnal, a frivol századelővel, Madách: Az ember tragédiája kötet illusztrációival, egyedülálló lovakat ábrázoló képeivel, Krúdy figuráival, csakúgy, mint művészi képregény részletekkel.

Kálmán ​Kata és Hevesy Iván külön-külön egyaránt fontos helyet foglalnak el a 20. század magyar fotótörténetében. Ugyanakkor megítélésük mindeddig erősen szegmentált volt: Kálmán Kata csak mint szociofotós jut eszünkbe, a Tiborc-album fotós tevékenysége minden más részét elfedi előlünk. Hevesy Ivánról mindenki tudja, hogy elméleti író, kritkus, de gazdag alkotótevékenységének egyéb elemeit általában figyelmen kívül hagyjuk. A szöveg és a képanyag megmutatja, hogy Kálmán Kata harmincas években kezdődött majd negyven éves fotós pályája a szociofotón kívül egyként kiterjed a tájfényképezésre, a néprajzi fotózásra, magában foglalja Budapest megörökítését és egy sajátos városfényképezést is. Hevesy Iván esztétikai, fotótörténészi munkássága mellett pedig nagy hangsúly kerül arra is, hogy fotográfusként is jelentős személyiség volt, ő tanította meg fényképezni Kálmán Katát, s a legtöbb képüket bizonyíthatóan együtt készítették. A népi építészet, a falusi életképek, tájképek mellett fontos sorozatot szentelt a kapuk és ablakok fényképezésének, a kötet számos, az új tárgyiasság szellemében fogant csendéletét is közli. A kötet a művészházaspár két lányának visszaemlékezése és Kincses Károly monografikus igényű párhuzamos pályarajza mellett minden eddiginél bőségesebb apparátust tesz közzé (bibliográfia, oeuvre-katalógus).

Ocskay ​Zoltán: Régi, szép Pannóniák címû könyve amely megõrzött, gyári állapotú, restaurálatlan motorkerékpárokat mutat be aprólékos részletességgel, korrajzzal és típustörténettel, az egyes gépek elõkerülésének históriájával. A kiadvány 216 oldalas, színes és eredeti, eddig még nem publikált, archív fotókat tartalmaz, album formátumban, keményborítós kötésben.

Nonie ​Niesewand angol lakberendező albuma elsősorban a kis alapterületű lakások ötletes és esztétikus kialakításához, berendezéséhez nyújt segítséget, miközben két helyiségre: az előtérre és a nappalira irányítja a figyelmet. Az adatgazdag, színes képaláírásokból, szócikkekből megtudható, hogy a színes fényképfelvételeken elsősorban angol enteriőrök láthatók, mellettük párizsi és olasz lakásbelsők, valamint egy görög szigeten épült ház lakószobája is. A lakberendezés, a bútorok elhelyezésének módjait gyakorta világhírű tervezők által megálmodott bútorok bemutatásával illusztrálja (intarziás asztalka Peter Niczewski készítésben, kanapé az ír származású Eileen Gray tervezésében, Le Corbusier-féle csővázas heverőszék, Alvar Aalto finn tervező bútorai, Breuer Marcell tervezései stb.). Az otthonát szépíteni igyekvő olvasónak kimeríthetetlen kincsesbánya.

A ​harmadik évezredben világszerte töretlenül épülnek a lenyűgöző felhőkarcolók. Ennek egyik oka, hogy egyre szédítőbb magasságokba tör a világ legmagasabb épületének címéért folyó versengés. A világrekordért Dubaj és Tajpej vetélkedik - elhódítva a címet a klasszikus felhőkarcolók hazájától, a Nyugattól. A kelti városok monumentális felhőkarcolói gigászi méretükkel a hatalom lenyűgöző kifejezését teremtik meg. Másrészt, míg a Kelet a gazdagságot a végletekig fokozott magassággal akarja kifejezni, a nyugati városokat alacsonyabb, ám egyre bizarrabb toronyházak népesítik be. Ezek a szoborszerű építészeti műalkotások olyan technológiai újításokat alkalmaznak, amelyek messze túlmutatnak az építészet világán, hiszen a kollektív képzelet részévé teszik a velük létrehozott formavilág elemeit. A gazdagon illusztrált építészeti album a modern metropolisok legmegdöbbentőbb épületóriásai közül válogat: látványos felvételekkel, skiccekkel, helyszínrajzokkal mutatja be a világ utóbbi években épült és jelenleg is épülő hipermodern felhőkarcolóit.

Egy ​különleges világba csábítjuk el az olvasót, ahol a sok ritka és különlegesen szép képek ötvözetében tárul fel egy nagy nemzet, a magyarság történelme. Megismerhetjük a honfoglaló nagy vezéreket, országunk nagy királyait és nemzetünk híres egyéniségeit. Reméljük, ezzel a színes albummal felejthetetlen élményt nyújtunk kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

"Nagy ​Lászlóhoz vezető képeket" gyűjtött egybe a fotóművész ebben az albumban, melynek alapját a költő halála után egy évvel, 1979-ben rendezett emlékkiállítás fotóanyaga szolgáltatja. A szerző valamennyi fotóhoz megkereste a megfelelő idézetet, a "legjobb párhuzamot" a költő életművéből, verseiből, fordításaiból, így igyekezvén képekbe önteni, visszaadni a költő mondanivalóját, érzésvilágát. A kötet végén Lászlóffy Aladár méltatását és a versidézetek forrásainak jegyzékét találjuk.

Amikor ​Ön kézbe veszi ezt a könyvet, hogy gyönyörködjön hazánk szépségében, egy kicsit más megvilágításban láthatja azokat a szépségeket, amelyeket minden nap nincs lehetősége megcsodálni. "Ragyogjanak hát sokáig az ország fényei, s szerezzenek mindannyiunknak sok-sok örömet!"

One ​of the most popular fantasy artist in the world, Chris Achilleos’ near photo-realistic paintings of fantasy, science fiction, stunning women and nature in all its forms have illustrated hundreds of books, magazines and posters for almost 40 years. Sirens collects the cream of Achilleos’ illustrations, including Doctor Who and Star Trek, movies, amazons, fighting fantasy and pin-ups, accompanied by a discussion of the artist’s techniques and influences, in a feast for the eyes. Packed with an eye-popping gallery of full-colour illustrations, this fantastic collection will delight old fans and thrill a whole generation of new ones!

Covers_280312
Gyulus Ismeretlen szerző
0
2

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_319218
Verespatak ​és környéke Ismeretlen szerző
0
2

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nógrád ​megye műemlékeit bemutató és ismertető albumot tart kezében a Tisztelt Olvasó.

Together ​with AA Publishing, Charlie Waite, one of today's most respected landscape photographers, has created a prestigious competition for landscape photography. Britain's heritage is celebrated by people around the world and entries are welcome from everyone, whether resident in the UK or simply visiting, as long as the image is from the British Isles. This book showcases the best pictures from amateur and professional photographers alike, from the fifth annual competition.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​világhírű sminkmester Kevyn Aucoin – a nagysikerű Sminkvarázs album szerzője – újabb rejtélyeket és titkokat fed fel a sminkkel való látványos átváltozás világából. Az árnyalatok kiválasztása, az arcformához illő smink, a vonalvezetés – magában és együttesen vonzóbbá varázsolhatnak bárkit, megtanít arra, hogyan emeljük ki az előnyös és kendőzzük el az előnytelen vonásokat. Az album páratlan képanyaga, az egyes lépések, amelyek bemutatják az átváltozás megállóit, minden nőnek biztos útmutatót adnak a megszépüléshez.

Sumptuous ​hardback gift edition combining the best of the Hobbit and Lord of the Rings Location Guides, plus brand new photography unique to this book. In the epic film trilogies created by Peter Jackson, New Zealand has become Middle-earth. From the majestic peaks of the Southern Alps to the rolling hills and Volcanic Plateau of the North Island, the world of The Lord of the Rings and The Hobbit was stunningly re-created on an epic scale. Photographer Ian Brodie has captured these locations in all their beauty and splendour. Featuring the most breathtaking photographs from his bestselling The Lord of the Rings Location Guidebook and The Hobbit Motion Picture Trilogy Location Guidebook, plus all-new imagery and contributions by Peter Jackson, Richard Taylor, Andy Serkis and Alan Lee, this is a magnificent record of a historic era in film-making, and a peerless collection of landscape and location photography by a master of his craft. Featuring contributions from Peter Jackson and other members of the films' cast and crew, as well as fascinating background to the film-making process, this is the ultimate tribute to the land and its locations.

Thuronyi ​Zoltán művészetének lényege a transzparencia, az áttetszőség. Ő ugyanis a fényt, a sugalmazást akarja és tudja továbbítani a nézőnek. A transzparens lény az, aki magába engedi és tovább sugározza a fényt, s nem hagyja, hogy saját egyénisége, karaktere előtérbe nyomuljon és útját állja e fénynek. A transzparencia az az állapot, amikor a fény kitolódik.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Az ​albumot felütve nyomban kiderül, az illusztrációk alkotója szeret játszani, s ennek megfelelően gazdag a képzelőereje. Szereti a macskákat is, hiszen képeket festett róluk. De az ő modelljei nem macskás helyzetekben láthatók, kandalló előtt összegömbölyödve, egeret vagy fonalgombolyagot kergetve. Híres képzőművészeti alkotások, színdarabok, operák és felejthetetlen filmek főszereplőiként néznek vissza ránk. A művész ellenállhatatlan szellemességgel és mesterségbeli tudással festette őket újra, az eredeti után. Ebben a válogatásban klasszikus képző- és filmművészeti alkotásokon derülhetünk macskás megközelítésből. Újragondoljuk Botticelli habokból megszülető Venusát, a németalföldiek tehetős polgárait, az impresszionisták legnépszerűbb modelljeit. Majd ikonikus jeleneteket idézünk fel filmekből A keresztapától az Arábiai Lawrence-en vagy a Doktor Zsivágón át a Drakuláig. Annyi bizonyos, az albumban összegyűjtött macskasztárok elbűvölik és megnevettetik a művészetek és a macskák iránt egyaránt rajongó olvasókat. Susan Herbert (1945-2014) grafikus, festőművész Oxfordban végzett. Hosszú ideig dolgozott az Angol Nemzeti Operában és a londoni Királyi Színházban. Híresen macskaszerető lévén szívesen festette meg kedvenceit mint klasszikus alkotások főszereplőit. Képeiből gyakran rendeztek kiállítást, illusztrációiból különféle válogatásban jelennek meg albumok.

Not ​all of Twilight’s male hotties are vampires! Taylor Lautner, who plays the werewolf Jacob Black, is about to hit new heights of superstardom. That’s because New Moon, the next film adaptation in the popular series, will uncover his story. So it’s time for fans to learn more about this appealing actor. Taylor Lautner Me & You follows Taylor from his early days in TV commercials to his appearances in 3D movies and, finally, to the role of a lifetime. Read all about his loves, interests, passion for acting, and feelings about being a heartthrob. There’s also plenty of inside gossip on New Moon, of course - and a free full colour pull-out poster, too! A bit more about Taylor Taylor Daniel Lautner (born February 11, 1992 in Grand Rapids, Michigan) is an American actor and martial artist who is perhaps best known for his 2005 performances in the family films The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D, Cheaper by the Dozen 2, and as Jacob Black in the Twilight movies. Taylor began acting in 2001, appearing in the made-for-television film Shadow Fury. He subsequently had roles on the series Summerland, The Bernie Mac Show, and My Wife and Kids. He appeared as himself in America's Most Talented Kids, putting on an exhibition of his Martial Arts skills. In addition to television, he has been very successful in voice-over work. He has booked a recurring role as Youngblood on the cartoon Danny Phantom, and has recorded episodes of What's New, Scooby-Doo? and He's a Bully, Charlie Brown. His big break came in 2005 when, at the age of thirteen, Lautner won the role of Shark Boy in the Robert Rodriguez film, The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D, a film that showcased his martial arts skills. Lautner played Native American character Jacob Black in Twilight, the movie adaptation of the novel by Stephenie Meyer. Due to major physical changes that occur in the character of Jacob Black throughout the series, the director of Twilight's sequel, New Moon, considered replacing Lautner with a different actor in the second film. In an attempt to keep the role, Lautner weight-trained excessively and gained approximately 30 pounds. Lautner will be reprising his role as Jacob in New Moon. Lautner has also been cast in the film Valentine's Day as Tyler Harrinton.

Covers_413315
Rippl-Rónai Ismeretlen szerző
0
1

A ​Rippl-Rónai - komor rajzosság, derűs festőiség című katalógus 90 festményen keresztül mutatja be a hazai képzőművészet egyik legkiemelkedőbb alkotójának életművét. Plesznivy Edit és Földi Eszter tanulmányai a komor hangulatú párizsi években készült, illetve a hazatérés után kiszínesedő, derűs képi világot elemzik. A katalógusban több ritkán látható, magángyűjtőknél lévő festmény is megtalálható. A kötet kétnyelvű (magyar-angol)

_“In ​Genesis, my camera allowed nature to speak to me. And it was my privilege to listen.”_ —Sebastião Salgado On a very fortuitous day in 1970, 26-year-old Sebastião Salgado held a camera for the first time. When he looked through the viewfinder, he experienced a revelation: suddenly life made sense. From that day onward—though it took years of hard work before he had the experience to earn his living as a photographer—the camera became his tool for interacting with the world. Salgado, who “always preferred the chiaroscuro palette of black-and-white images,” shot very little color in his early career before giving it up completely. Raised on a farm in Brazil, Salgado possessed a deep love and respect for nature; he was also particularly sensitive to the ways in which human beings are affected by their often devastating socio-economic conditions. Of the myriad works Salgado has produced in his acclaimed career, three long-term projects stand out: Workers (1993), documenting the vanishing way of life of manual laborers across the world, Migrations (2000), a tribute to mass migration driven by hunger, natural disasters, environmental degradation and demographic pressure, and this new opus, Genesis, the result of an epic eight-year expedition to rediscover the mountains, deserts and oceans, the animals and peoples that have so far escaped the imprint of modern society—the land and life of a still-pristine planet. “Some 46% of the planet is still as it was in the time of genesis,” Salgado reminds us. “We must preserve what exists.” The Genesis project, along with the Salgados’ Instituto Terra, are dedicated to showing the beauty of our planet, reversing the damage done to it, and preserving it for the future. Over 30 trips—travelled by foot, light aircraft, seagoing vessels, canoes, and even balloons, through extreme heat and cold and in sometimes dangerous conditions—Salgado created a collection of images showing us nature, animals, and indigenous peoples in breathtaking beauty. Mastering the monochrome with an extreme deftness to rival the virtuoso Ansel Adams, Salgado brings black-and-white photography to a new dimension; the tonal variations in his works, the contrasts of light and dark, recall the works of Old Masters such as Rembrandt and Georges de La Tour. What does one discover in Genesis? The animal species and volcanoes of the Galápagos; penguins, sea lions, cormorants, and whales of the Antarctic and South Atlantic; Brazilian alligators and jaguars; African lions, leopards, and elephants; the isolated Zo’é tribe deep in the Amazon jungle; the Stone Age Korowai people of West Papua; nomadic Dinka cattle farmers in Sudan; Nenet nomads and their reindeer herds in the Arctic Circle; Mentawai jungle communities on islands west of Sumatra; the icebergs of the Antarctic; the volcanoes of Central Africa and the Kamchatka Peninsula; Saharan deserts; the Negro and Juruá rivers in the Amazon; the ravines of the Grand Canyon; the glaciers of Alaska... and beyond. Having dedicated so much time, energy, and passion to the making of this work, Salgado likens Genesis to “my love letter to the planet.”

A ​magyar filmtörténet jelentős mérföldkövének számít az 1931-es esztendő: ebben az évben készült el az első magyar hangosfilm, A kék bálvány. A győri Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum a 85 éves jubileum alkalmából 2016-ban A magyar hangosfilm plakátjai 1931-1944 címmel rendezett – az OSZK szakmai segítségével, társrendezésében – minden szempontból érdekes és hiánypótló kiállítást. A tárlat kronologikusan rendezett teljes anyagát (melyek mintegy kétharmadát adta az OSZK Plakát- és Kisnyomtatványtára) gyönyörű kivitelben most haza is vihetik az érdeklődők a Dr. Kovács Pál Megyei Könyvtár és Közösségi Tér és az Országos Széchényi Könyvtár közös kiadásában, Fekete Dávid gondos szerkesztése nyomán. Az országszerte fellelhető filmplakátokat felvonultató kötetet hat, a hangosfilmet és a korabeli plakátművészetet tárgyaló tanulmány vezeti be. A több mint 500 alkotáshoz az OSZK Plakát- és Kisnyomtatványtára és a Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet mellett magángyűjteményekből sikerült hozzájutni. 1931 és 1944 között mintegy 360 film készült, ám sajnos nem mindnek maradt fenn a plakátja; többek közt A kék bálványé is elveszett valahol, így, sokak kedvence, a Hyppolit, a lakáj filmplakátja nyitja a sort. Az időrendben bemutatott anyag alapján nyomon követhető, hogy a filmkészítők és a korabeli plakátkészítő művészek hogyan kívántak kedvet csinálni egy-egy filmhez. Ebben az időszakban az volt az uralkodó nézet, hogy kizárólag a filmben szereplő színészekkel, jobban mondva azok nagyméretű portréival, lehet eladni egy filmet. Ahogy a kiállításhoz készült kötetből is kiderül: „Teljesen mindegy volt, hogy milyen volt a film, ha Jávor Pál vagy Karády Katalin rajta volt a plakáton, a néző bement”. A plakátok kapcsán szó esik a sztárkultuszról, a vígjátékokról, a háborús filmekről, sőt magáról a háborúról is, hisz az 1939-es zsidótörvények komoly törést hoztak az addig virágzó filmiparnak is, sokan – köztük például Kabos Gyula vagy Perczel Zita – ugyanis jó darabig nem állhattak kamera elé. A második világháború törésvonala húz határt a film és filmplakátok történetében is. A méretében és színeiben is lenyűgöző, 577 oldalas kiadvány azonban még a Függelékben is jó néhány szemponttal, részlettel bővíti ismereteinket.

A ​klasszikus autómodellek történelmet írtak, az utókor szemében pedig megtestesítik születésük idejét. Történetük álmodozásra késztette a kortárs nemzedékeket, de az utánuk következőket is ámulatba ejtette. Szépségük, harmóniájuk, esztétikai és technikai kifinomultságuk nem ismer időbeli határokat: halhatatlanok. Vannak autók, amelyek nyomtalanul tűnnek el a történelem süllyesztőjében: úgy merülnek feledésbe, mintha nem is léteztek volna. Kiszorulnak a piacról az újabb típusok, modellváltozatok és generációk megjelenésével. Léteznek azonban olyan autók is, amelyek történelmet írtak: felkavarták az emberi lelket és megdobogtatták a szívet. Nemcsak a fanatikus rajongókat hozzák lázba, hanem a laikus nagyközönséget is. Ezek a modellek az autótörténet mérföldkövei, formatervük és teljesítményük mindmáig etalon. Kivívták őszinte csodálatunkat, a műszaki fejlődés jelképeivé nemesültek. Időtlen alkotások. Ezt a kötetet az álomautóknak is nevezhető klasszikus automobiloknak szenteltük, amelyek az 1900-as évek eleje és az 1960-as évek vége között - a mérnöki kreativitás és a technikai fejlődés kiemelkedően fontos időszakában - születtek meg. Az izgalmas képanyag, az anekdoták, a részletes műszaki leírások mind azt a célt szolgálják, hogy a 20. század első hét évtizedének kulcsfontosságú modelljeit bemutató albumunkat hasznos autótörténeti kalauzként forgathassa az Olvasó.

Kis ​Pál Király utcai napfényműterme a két világháború közötti portréfotózás kiemelkedő műhelye volt, ahol híres színészek, írók, operaénekesek is megfordultak. A fényképészt 1944 októberében a nyilasok elhurcolták, majd néhány hét múlva megszökött, visszatért a fővárosba, és egy körúti üzlethelyiségben rejtőzött. A munkaszolgálatban és a bujkálás során írt, szuggesztív erejű ceruzarajzokkal illusztrált naplója megrendítő olvasmány: a szerző felidézi a Pest határában végzett kényszermunkát, beszámol családja és szomszédai sorsáról a csillagos házban, a szökés körülményeiről és a bujkálás napjaiban szerzett tapasztalatairól. December elején Kis Pált letartóztatták és Buchenwaldba deportálták, itt halt meg 1945 januárjában. A kézirat a háború után előkerült a körúti rejtekhelyről, ma Izraelben, a cfáti Magyar Nyelvterületről Származó Zsidóság Emlékmúzeumában őrzik. A napló mellé Kis Pál legszebb fényképeiből és egyéb dokumentumokból válogattunk, a szöveget Závada Pál és György Péter írásai keretezik.

Covers_372419
220 ​év, 220 kép Ismeretlen szerző
0
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

1956 ​60. évfordulóján íródott könyvet tart kezében az Olvasó. 60 év kellő időbeli távolságra van ahhoz, hogy objektíven meg lehessen ítélni a forradalom eseményeit, és kellő távolságra ahhoz is, hogy a történelemtudománynak hála sok-sok homályba vesző részlet is napvilágra kerüljön. Viszont kellően közel ahhoz, hogy mindannyiunknak legyen olyan rokona, ismerőse, aki átélte, túlélte, megélte, és kellően közel ahhoz, hogy akár még a mi életünkre is hatással legyenek az akkor zajlottak. Fontos ismerni és érteni az akkori eseményeket, tudni, mit is ünneplünk október 23-án. A tényeken túl könyvünk igyekszik rávilágítani ritkán hallhatott érdekességekre, kevesek által ismert részletekre, bemutatni hatását a művészetre, kultúrára, vagy akár egyéni sorsokra. Reméljük, Kiadónknak sikerül hozzáadnia valami újat 1956 emlékezetéhez, hogy nemzetünk kiemelt jelentéssel bíró évszámáról az Olvasónak ne csak az iskolai ünnepségeken látottak és a történelemórákon hallottak jussanak eszébe. Ha a könyv becsukása után kicsivel rövidebb időnek érzékeljük az 1956 óta eltelt 60 évet, akkor elértük célunkat. A kötet megjelenését a Magyar Művészeti Akadémia támogatta