Ajax-loader

Viktória

Rate_positive 427 Rate_neutral 10 Rate_negative 0

1088 napja velünk van ma itt járt

Badge-tolkien-2015-fantasy Badge-rukkaracsony2014-2 Badge-feltolto-1 Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista és stoppolások

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.

összes (359)

Olyasféle ​ez a könyv, mint a régi füves könyvek, amelyek egyszerű példákkal akartak felelni a kérdésekre, mit is kell tenni, ha valakinek a szíve fáj, vagy elhagyta az Isten. Nem eszmékről és hősökről beszél, hanem arról, aminek köze van az emberhez. Írója tanulva akarja tanítani embertársait, tanulva a régiektől, a könyvekből, azokon keresztül az emberi szívből, az égi jelekből. Elemi ismereteket kíván közvetíteni az emberi élet alapigazságait illetően. Márai Sándor 1943-ban írott művét Epiktétosznak, kedves Marcus Aureliusának, Montaigne-nak és valamennyi sztoikusnak ajánlja, akiktől a hatalomról, a jókedvről, a félelemmentes életről tanult.

Csak ​csönd. Csöndesség. Tiszta tudatosság. Semmi felesleges szó. Egy könyv a csöndről, a lélegzetről, elfogadásról, alvásról, az étel tiszteletéről, a belemerülésről… Legegyszerűbb mindennapos rutinjaink mélyebb megéléséről és soha fel nem kutatott belső igényeink megtalálásáról. Thich Nhat Hanh vezet. Mester - példa és tanító. A meggyőzni akarás erőszakossága nélkül, életének hitelessége által. Folyton egyensúlyozva a nehezen megfejthető, spirituális üzenet közvetítése és a hétköznapokban gyakorolható cselekvések megtanítása között. Kevesen képesek úgy hatni, hogy közben szabadságot adnak; megérintenek, elindítanak, majd továbblibbennek. Ő igen. Legyek képes arra, hogy frissen, állhatatosan és szabadon éljek. Legyél képes arra, hogy frissen, állhatatosan és szabadon élj. Legyünk képesek arra, hogy frissen, állhatatosan és szabadon éljünk. Mantrák, meditáció, könnyed illusztrációk, kicsinyke forma. Zsebben hordható békesség.

Félelmetes ​mint egy oroszlán, szelíd, mint egy gyermek, légies, mint egy madár, lomha, mint egy medve. A francia mozi fenegyereke, akit hazájában a "Modern Gabin"-ként emlegetnek, közreadta megírt és feladatlan leveleit. A címzettek: pályatársak, barátok, szerelmek, a levelek tartalma pedig mindannyiunk életének olyan alapvető fogalmait tartalmazza, mint a szerelem, a halál, a munka, a pénz és a betegség. A "levelek" vallomások, tanúságtételek, titkok. Gyengéd és kemény szavak. Szavak, amelyek kétszeresen hatnak. Egy könyv, amelyik egyenesen a szívhez szól. Ezekből a rendhagyó vallomásokból egy szabálytalan ember, szabálytalan portréja tárul az olvasó elé.

Kösz, ​megvagyok… (Beszélgetések Laurent Neumann-nal) Gérard Depardieu-t senkinek sem kell bemutatni. A francia és egyetemes filmművészet kultikus alakja kétségkívül korunk egyik legnagyobb színészegyénisége. Az utóbbi években azonban nem annyira alakításaitól, mint inkább botrányaitól volt hangos a sajtó. Magánéleti válságok, újabb és újabb motorbalesetek, állandó feszültségek közte és a fia között. Laurent Neumann-nak, a Marianne című francia hetilap vezető munkatársának sikerült rávennie a színészt arra, hogy beszéljen az életéről.

„Ha ​sikerült túlélnem anyám kötőtűit, kitől félhetnék? Senkitől, főleg nem saját magamtól. Tökéletesen bízom önmagamban, a sorsomban. Ez a bizalom életem kifeszített kötele, amin remegés nélkül haladok előre.” A nagyszerű alakításai mellett botrányairól is ismert francia színész zavarba ejtő őszinteséggel vall végletes szabadságban telt gyermekkoráról, fiatalkori bűnözéséről, a véletlennek köszönhető pályakezdéséről, a sorsát meghatározó emberekről, szerelmekről, apaságról, színészetről, öregségről, a Putyinhoz fűződő barátságáról és még sok más témáról. A hol nyersen szókimondó, hol költői magasságokba emelkedő önéletrajz lapjain egy magát ösztönlényként aposztrofáló öntörvényű, de rendkívül sebezhető ember, egy nagy formátumú, hihetetlenül sokoldalú művész nem mindennapi élete bontakozik ki, aki egy közép-franciaországi város szegénynegyedéből indult el a világhír felé. Egy előítéletek és kötődések nélküli szabad ember, aki minden szabályt felrúgva alakítja a sorsát. Megrendít. Megdöbbent. Lehet, hogy fel is háborít. De közömbösen biztosan nem hagy.

A ​Gépnarancs 1962-ben látott napvilágot, s azóta mit sem veszített aktualitásából. Nemcsak mert cselekménye a pontosan meg nem határozott jövőben játszódik, hanem mert Burgess írói képzelete és nyelvteremtő zsenialitása a napi politikánál is, a múló irodalmi divatoknál is időtállóbb. Ezt az antiutópista történetet egy tizenéves bandavezér, a jókedvvel kegyetlenkedő, ugyanakkor igen éles elméjű és a klasszikus zene iránt rajongó Alex mondja el, a maga egyéni, orosz eredetű szavakkal megtűzdelt szlengjén. Az ő egyszerre taszító és vonzó személyiségén keresztül kapunk képet az alattvalóira gondolattalan, gépies konformitást kényszerítő Államról, amely a fiatalok számára életformává vált erőszak visszaszorítására az "agymosástól" sem riad vissza - holott ez az erőszak paradox módon már a méltóság megőrzésének egyetlen eszköze, amikor az állati ösztönöknek kell eluralkodniuk a tudaton, hogy az ember legalább az embertelenségben ember maradhasson.

Ljudmila ​Ulickaja legújabb regényében három jó barát - egy zenész, egy költő és egy fotográfus - életsorsán keresztül mutatja be a Sztálin halálától a Gorbacsov-féle ,,peresztrojkáig" terjedő időszak, az ,,olvadás" és a ,,pangás" korszakának hétköznapjait. A történet középpontjában e három évtized szovjet történelmének ellenzéki törekvései állnak: konspirációk, illegális kiadványok terjesztése, csempészése, kényszerű külső és belső emigrációba vonulás - a korszak politikai életének tipikus eseményei. Az Ulickajától megszokott szövevényes történetből kibontakoznak a szovjet diktatúra elleni küzdelem mindennapjai; megtudhatjuk, miként őrizhető meg ilyen körülmények között az ember személyisége, anyagi és szellemi függetlensége, vagy épp miként semmisíti meg a rendszer azokat, akik szembeszállnak a hivatalos ideológiával. A regényben metaforaként megjelenő biológiai fogalom, az imágó, a rovar kifejlett állapotát jelenti. A rovartan ismer olyan ritka eseteket, amikor a rovar, anélkül, hogy végső fejlődési stádiumát elérné, bábállapotban ivaréretté válik, és önmagához hasonló bábokat hoz létre. Ulickaja az imágó metaforájának segítségével próbálja megfejteni, hogy a XX. század második felének embere miként képes - ha képes egyáltalán - a szó erkölcsi értelmében is felnőtté válni. A történelmi események és a biológiai jelenség párhuzamával megmutatja, hogy ugyanaz az esemény vagy életsors hogyan válik egyszerre emelkedetten tragikussá és bohózatba illően komikussá. Az Imágó Ljudmila Ulickaja alighanem legkomolyabb, egyben legmulatságosabb könyve.

Az ​"Alabama Song" a húszas évek mitikus párjának, Francis Scott Fitzgerald amerikai írónak és az Egyesült Államok déli részéből, Alabamából származó arisztokrata feleségének történetét dolgozza fel. Fitzgerald első regénye, az Innen az Édenen megjelenésekor 24, felesége, Zelda pedig alig 20 éves volt. A pár egy pillanat alatt a New York-i társasági élet főszereplője és kedvence lett, újságok címlapjára került fotójuk, vagyonokat fizettek nekik reklámokban való szereplésért. Fitzgerald ontotta magából a magazinokban és jelentős folyóiratokban megjelenő novellákat, amelyeknek köszönhetően New York, Párizs és Alabama luxuskörülményei között éltek éveken át. A siker ellenére az állandó rivalizálás megmérgezte a pár kapcsolatát, ugyanis Zelda is írással próbálkozott, sikertelenül. A Fitzgerald-család egyre boldogtalanabb lett, a férfi az alkoholba menekült, elvileg Hollywoodnak írt forgatókönyveket, de a történetei már senkinek nem kellettek. Felesége idegösszeomlást kapott, összesen ötven pszichiátriai osztályon kezelték Európában és Amerikában, s 48 éves korában egy kórházi tűzvészben vesztette életét.

Covers_249342
Jazz-zenészek ​lexikona Ismeretlen szerző
0
9

A ​zenei területen rendkívüli tapasztalatokkal rendelkező Guiness kiadó jazz "ki kicsodá"-jának magyar változatával régen várt művet ad a jazzkedvelő olvasó kezébe a Kossuth Könyvkiadó. Ez az a kötet, amelyből, ha megszólal a zene, a hallgató végre választ kap arra a kérdésre, hogy ki játszik, és mit kell tudnia a művészről vagy együttesről, akinek előadását halljuk. Színes és változatos a jazz története, és hosszú volt az út, amelyet ez a kiemelkedő értékeket teremtő és roppant népszerű műfaj bejárt a valaha volt rossz hírű bároktól a bordélyoktól napjaink előkelő koncerttermeiig. Ebben a kézikönyvben - először Magyarországon - ABC-sorrendben együtt vannak mindazok, akik ezt a történetet alakították és alakítják a mai napig. Itt van King Oliver és Jelly Roll Morton, az "alapító atyák", Louis Armstrong, az első nagy újító éppúgy mint Fats Waller, aztán a big band és a jive művészei, int Paul Whiteman, Bix Beiderbecke, Cab Calloway és Louis Jordan, hogy meg ne feledkezzünk az irányzat legnagyobbjairól, Duke Ellingtonról vagy Count Basie-ről. Az út tőlük tovább halad az ötvenes és hatvanas évek modern bop és cool zenéjétől egészen napjainkig, a zseniális újítók, Charlie Parker, John Colgtane vagy Miles Davis és Dizzy Gillespie ma is élő, nagy hatású munkásságán át a mai korszak sztárjaiig, olyan különböző stílusú és egyéniségű zenészekig, int Chick Corea, Herbie Hancock, Keith Jarrett, Pat Metheny, vagy éppen John McLaughlin. A sok száz pályarajz között azonban nem csak a legismertebb sztárokat találjuk meg, hanem számtalan fontos "sideman" és session-zenész munkásságáról is képet kapunk. Minden egyes pályarajzhoz diszkográfia csatlakozik, így a könyv egy jó lemezgyűjtemény megalapozásához vagy kiegészítéséhez is hozzásegít. A kötet a magyar jazz történetét - annak hangzóanyaga alapján - összefoglaló tanulmány, valamint a magyar jazz teljes, a mai napig érvényes diszkográfiája egészíti ki. Mindkettő szerzője az ismert jazzkutató és -kritikus, Simon Géza Gábor, aki egyben a lexikon fordítója is. Tudjuk, a jazzkedvelők tábora Magyarországon is nagy, és örvendetesen nő az "utánpótlás", a műfajért lelkesedő fiatalok száma is. A "Jazz-zenészek lexikona" egyikük könyvespolcáról sem hiányozhat, sem "kezdőéről", sem "haladóéról", de fontos helye lesz a zenével hivatásszerűen foglalkozók kézikönyvei között is.

Covers_249342
Jazz-zenészek ​lexikona Ismeretlen szerző
0
9

A ​zenei területen rendkívüli tapasztalatokkal rendelkező Guiness kiadó jazz "ki kicsodá"-jának magyar változatával régen várt művet ad a jazzkedvelő olvasó kezébe a Kossuth Könyvkiadó. Ez az a kötet, amelyből, ha megszólal a zene, a hallgató végre választ kap arra a kérdésre, hogy ki játszik, és mit kell tudnia a művészről vagy együttesről, akinek előadását halljuk. Színes és változatos a jazz története, és hosszú volt az út, amelyet ez a kiemelkedő értékeket teremtő és roppant népszerű műfaj bejárt a valaha volt rossz hírű bároktól a bordélyoktól napjaink előkelő koncerttermeiig. Ebben a kézikönyvben - először Magyarországon - ABC-sorrendben együtt vannak mindazok, akik ezt a történetet alakították és alakítják a mai napig. Itt van King Oliver és Jelly Roll Morton, az "alapító atyák", Louis Armstrong, az első nagy újító éppúgy mint Fats Waller, aztán a big band és a jive művészei, int Paul Whiteman, Bix Beiderbecke, Cab Calloway és Louis Jordan, hogy meg ne feledkezzünk az irányzat legnagyobbjairól, Duke Ellingtonról vagy Count Basie-ről. Az út tőlük tovább halad az ötvenes és hatvanas évek modern bop és cool zenéjétől egészen napjainkig, a zseniális újítók, Charlie Parker, John Colgtane vagy Miles Davis és Dizzy Gillespie ma is élő, nagy hatású munkásságán át a mai korszak sztárjaiig, olyan különböző stílusú és egyéniségű zenészekig, int Chick Corea, Herbie Hancock, Keith Jarrett, Pat Metheny, vagy éppen John McLaughlin. A sok száz pályarajz között azonban nem csak a legismertebb sztárokat találjuk meg, hanem számtalan fontos "sideman" és session-zenész munkásságáról is képet kapunk. Minden egyes pályarajzhoz diszkográfia csatlakozik, így a könyv egy jó lemezgyűjtemény megalapozásához vagy kiegészítéséhez is hozzásegít. A kötet a magyar jazz történetét - annak hangzóanyaga alapján - összefoglaló tanulmány, valamint a magyar jazz teljes, a mai napig érvényes diszkográfiája egészíti ki. Mindkettő szerzője az ismert jazzkutató és -kritikus, Simon Géza Gábor, aki egyben a lexikon fordítója is. Tudjuk, a jazzkedvelők tábora Magyarországon is nagy, és örvendetesen nő az "utánpótlás", a műfajért lelkesedő fiatalok száma is. A "Jazz-zenészek lexikona" egyikük könyvespolcáról sem hiányozhat, sem "kezdőéről", sem "haladóéról", de fontos helye lesz a zenével hivatásszerűen foglalkozók kézikönyvei között is.

A ​poet of astonishing range and inventiveness, Williams was at once a daring formal innovator, one of the band of modernists who transformed American poetry, and an intimate, sometimes savagely frank chronicler of the life and landscape of his native New Jersey. From the beginning he pursued an independent course, creating a diverse and unfailingly vital body of work, from the hard-edged experiments of Spring and All to the fluent lyricism of "Asphodel, That Greeny Flower." His influence on generations of poets has been indelible, and as this masterful new selection demonstrates, his poems retain their capacity to astonish and delight.

Coco ​Chanel neve fogalom a divat világában. Alighanem ő volt a divat világtörténelmének első s talán mindmáig legnagyobb diktátora. Az elegancia és sikk netovábbjának számító szegélydíszes kosztümjeit és "kis fekete ruháit" ma is nők milliói hordják, királyok és trónörökösök hitvesei éppúgy, mint egyszerű háziasszonyok. Chanel forradalmat csinált a maga szakmájában. Nem csoda hát, hogy nem mindennapi, sikerekben és kudarcokban egyaránt bővelkedő, hol csupa ragyogás, hol árnyékba borult élete sokakat megihletett, köztük a francia Henry Gidelt is.Az egyházi árvaházban, jótékonyságból felnevelt Gabrielle Chanel igazi self-made lady volt s rendkívüli egyéniség. Hamar megunta, hogy egy gazdag aranyifjú kitartottja legyen, és Párizsba ment, hogy maga keresse meg a kenyerét. Az első években kalaposként dolgozott, csak az I. világháború alatt kezdett ruhákkal foglalkozni, de akkor rögtön fenekestül felforgatta a divatszakmát: felszabadította a nőt a fullasztó fűzők, a szűk bukj-el-szoknyák, a malomkeréknyi, virágoskertekkel és madárfészkekkel díszített kalapok, a mesterkéltség, a cicomák uralma alól. A divat puritánja, janzenistája lett, a szabásvonalakat saját fiús, vékony alakjához igazította, bő, levegős, lezser ruhákat tervezett. Innen ívelt fel a fantasztikus karrier: hatvan alkalmazottól háromezerig, a milliós bevételekig, a pazar villákig és kastélyokig, a híres Chanel-parfümökig és bizsukig, a szenzációszámba menő divatbemutatókig, amelyekre a tengerentúlról is tódult a publikum, hiszen Chanel - francia létére - sokak számára az amerikai álmot testesítette meg. Coco azonban nemcsak zseniális divattervező, hanem bámulatos üzletasszony is volt: kemény, megalkuvást nem ismerő, végtelenül konok, szarkasztikus és egocentrikus egyénisége éppúgy fogalommá vált, mint stílusa. A szerelemben nem volt olyan szerencséje, mint a munkájában. Igaz, soha nem akart férjhez menni, s szeretői között egyaránt akadt angol királyi herceg és német diplomata, híres költő és még híresebb filmrendező. Reneszánsz egyéniségéhez hozzátartozott, hogy iskolázatlan és kezdetben műveletlen fiatal nő létére mecénásként pártfogolta kora művészeit: Sztravinszkijt éveken át családostul eltartotta, Gyagilevet ő temette el, Cocteau lakbérét és gyógykezeléseit a saját zsebéből fizette. A két világháború között házába, pontosabban palotájába bejáratos volt a francia kultúra színe-virága, és ő maga nem egy korszakosnak tekintett színházi produkcióhoz tervezett jelmezeket. Gidel monográfiája, a téma jellegénél fogva, miközben hosszan elidőz a magánélet festőibb epizódjainál, elsősorban a szakmai és társasági élet jeleneteit sorjáztatja. A mű talán legnagyobb erénye, hogy izgalmas karrier-regényként, egy színes s ellentmondásos egyéniségű, vasakaratú nagyasszony életének krónikájaként és hiteles, az egész XX. század történetét felölelő kordokumentumként is olvasható.

Elérhető példányok

Ezek a felhasználó ebben a pillanatban is elérhető könyvei. Ha egy könyvből többet tett fel, akkor az többször szerepel a listában.

összes (34)

A ​Nagy Sziget, Kuba hétköznapjai. A karibi szocializmus "vidám barakkja". A szemtanú tollából. A rendszerváltás óta az egyetlen magyar szerző által írt tényirodalmi értékű napló. 1997-2013.

Joseph ​Burke kemény fickó. Ám éppen egy ilyen ember - aki senkitől és semmitől nem riad vissza - kell ahhoz, hogy Jackie Robinson megváltoztathassa Amerikát. Ez a regény az első fekete baseball játékos regénye, aki a fehér ligában szerződést kapott. Aki ezzel történelmet és nem csak sporttörténelmet írt. Akinek az életére attól fogva egyetlen biztosító sem kötött volna életbiztosítást. Talán, mert ők nem ismerték Joseph Burke-öt. Szépasszonyok és maffiózók, bérgyilkosok, akikből néha barát lesz, és barátok, akikből néha ellenség. Robert B. Parker szikár mondataiból a háború után Amerika egy olyan szelete rajzolódik ki, amit nem ismerhetünk meg a történelemkönyvekből. Szerelem, árulás, kegyetlenség és hűség csapnak össze az első fekete baseball játékos és fehér testőre körül. És ahhoz, hogy életben maradjanak, meg kell tanulniuk megbízni egymásban...

Az ​Erdély aranykorá-nak történelmi tündérmeséibe szövi bele első ízben a villódzó, színes török motívumot: és költőien beszél a szülőföldről is, romantikus díszletek közt életre keltve kedves Erdélyének sorsfordító éveit. A tündérmese szivárványos ködébe burkolt történetben nem a realista szerkezetet, a hitelességet kérjük számon: a hangulat, a stílus, a légkör olvasztja vonzó, bűbájos egységgé. A varázslat számára nem is képzelhető megfelelőbb színhely, mint a 17. századi Erdély váraival, barlangjaival; szereplőkül pedig féktelen főurak, nemes lelkű asszonyok, kegyetlen, cselszövő, egzotikus török férfi- és nőalakok felvonultatása. A látomás gazdagsága szinte elkápráztatja az olvasót: a regénynek azonban javára válik ez a sűrűség, fokozza a káprázatot, a szerelem, harc, menekülés, bosszúállás és megbékélés csodálatos szövevényét - a halhatatlan mesét.

A ​fiatal Malraux második regénye, a Királyok útja ellentétben első és későbbi regényeivel csak rendkívül lazán kapcsolódik politikai eseményekhez: alapproblémája nem a társadalmi cselekvés, a forradalom vagy ellenforradalom lehetőségeinek, perspektívájának felvázolása, hanem a határhelyzetbe került magányos individuum helyzetének, létmódjának tisztázása. A mű kérdésfeltevései az egzisztencialista regényt előlegezik, de annak tézisszerűsége nélkül. A regény két főhőse, Claude Vannec és a titokzatos Perken Kambodzsában találkoznak. Claude régész, ősi sziámi emlékek után kutat, a hajdani Királyok útja nyomán akar becses műemlékeket, templomokat, szobrászati remekeket feltárni. Az idősödő kalandor, Perken, már első találkozásukkor mély benyomást tesz rá: rábeszéli, hogy kutassanak együtt a dzsungelben, vállalják az állandóan fenyegető életveszélyt, az egymással is viszálykodó törzsek támadásait. A felfedező út során lassan fény derül Perken múltjára, arra, hogy korlátlan befolyása, hatalma volt a moik törzse felett, és valamiképp vissza akarja szerezni ezt a befolyást. A műkincsek is inkább azért érdeklik, hogy zavaros vagyoni viszonyait rendezze. A két barát küzdelmes útja végül Perken halálával zárul, de a könyv egésze is a halállal szembenéző, a túlvilágban nem hívő, az egyéniséget kiteljesíteni, "megbizonyosítani" vágyó magányos emberről szól. - Kitűnően megírt, klasszikus értékű mű.

Covers_12972
Mata ​Hari Ismeretlen szerző
3
3

1917. ​október tizenötödikének hajnalán, kémkedés miatt, a vincennes-i erődben kivégeztek egy harminckilenc éves asszonyt. Párizs ünnepelt táncosnője volt, művésznevén Mata Hari, polgárnevén Margaretha Geertruida Zelle. Ki volt ez a nő, akinek származása, élete, halála körül annyi, egymásnak ellentmondó állítás, találgatás született? Akiről 1929 februárjában, a New York Herald szerint, Gemb tábornok, a háborús Németország hírszerző főnöke azt állítja, nem állt szolgálatukban, a szakirodalom viszont, s nemcsak a francia, bizonyított tényként tartja számon ténykedését, s akinek peréről az ötvenes években Mornet francia ügyész, kötetünk egyik szerzőjének mégis azt mondja: "Köztünk szólva, nem volt miért akkora hűhót csapni!" E könyvben négy írás található. Egy korabeli regény; egy filmregény - amelynek főszerepét Greta Garbo játszotta -; egy kortárs francia író munkája és egy mai, hazai szakíróé. Adataik éppúgy ellentmondanak egymásnak, mint valamennyi írás, ami Mata Hariról valaha is készült - a szereplők neve is változó, olykor ugyanaz a név más helyesírással, ugyanaz a szereplő más néven szerepel -, de úgy hisszük, e téma szempontjából mindez mindegy, mint ahogyan az is, hogy hány főből állt az őt elítélő katonatanács, hogy kivégzésekor világos ruhát viselt-e vagy sötétet, szerelmes volt-e a Vittelben megismert "sok nevű" orosz tisztbe, szimpla kalandornő volt-e, vagy valóban kémnő. Maga a jelenség itt a lényeg és az a légkör, amelyet a későbbiekben a Petit Journal-ban így mérlegeltek: "Senkit sem lehet igazán elmarasztalni, csak a háborút, amely olykor vakon forgatja az igazság pallosát, mégpedig megfontolatlan sietséggel."

Peter ​Brackett, az ünnepelt sztárújságíró számára kiváltképp rosszul kezdődik a nap: nem elég, hogy hosszú évek óta először egy vasúti szerencsétlenség színhelyén kell szimatolnia, de rossz sorsa Sabrina Peterson személyében egy feltűnően gyönyörű , és feltűnően felvágott nyelvű kolleginával is összehozza. A férfi először kíváncsiságból, majd szükségből a lány nyomába szegődik. Peterson a konkurenciának dolgozik és értesüléseivel mintha mindig Brackett előtt járna egy lépéssel. Egymástól függetlenül egyre mélyebbre ássák magukat a körülmények tanulmányozásába, míg kiderítik, hogy merénylet történt - s ettől kezdve már az életük forog kockán! Őrült hajsza - és őrült versengés - veszi kezdetét, melynek, bár kiindulópontja a hírhajhászat és közbülső állomása egy házasságkötő terem, csak egy dolog lehet a vége: rá kell döbbenniük, egyedül úgy nyerhetnek, ha megosztanak minden információt és közösen próbálnak végére járni az ügynek, mielőtt az jár az ő végükre... Nick Nolte és Julia Roberts legújabb romantikus akciófilmje a nyári időszak egyik legnagyobb sikere volt szerte a világon!

Rövid ​novella, tárca, színházi cikk, jegyzet, művészportré: csaknem kilencven, s a magyar irodalom történetében gazdag múltra visszatekintő, de hagyományos értelemben mégis nehezen meghatározható kispróza gyűjteménye Szakonyi Károly különleges arculatú, új könyve, a Magányos biciklista. "Régóta készülök egy ilyen kötet összeállítására - nyilatkozta új könyvéről az író -, mert demonstrálni szeretném, hogy a gazdag múltú újságtárca nem halt ki... Az elődök - jobbnál jobb magyar írók - szoros kapcsolatban álltak a lapokkal. Bekapcsolódni a köznapok - és szó szerint a köznapok! - vérkeringésébe, beleszólni az élet dolgaiba - ezt biztosította a sajtóban nyert tér. Ma erre kisebb az esély, az író inkább csak a vendég az újságnál, még akkor is, ha belső munkatárs. De azért jut hely rá, hogy ezen az úton is eljussunk az olvasóhoz." Mi a köznapokba való bekapcsolódás írói indítéka a kötet "színeseiben", amelyek nyersanyagát az író szemét és tehetségét leginkább próbára tévő "mai élet" kincsesbányájából meríti Szakonyi Károly? E vegyes műfajú írások belső egységét megteremtő végső indíték - az árbockosárból figyelő matrózéval rokon írói magatartás, amely a hétköznapi események sodrában, a pillanat megfoghatatlan áramlásában is az ember morális lényének a megnyilvánulásaira figyel, s ennek a morális érzékenységnek az észrevétlen, csendes tragédiákat előidéző kopására szeretné figyelmeztetni olvasóit: a világot.

Covers_311107
A ​bizottsági munka Ismeretlen szerző
1
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Déry ​Tibor nagysikerű regénye két ember útját követi nyomon. Az egyik Köpe Bálint, egy kistarcsai kastély özvegy házmesternéjának fia, a másik különös, sőt különc férfi: Farkas Zeno professzor, a világhírű tudós. A professzor és a fiatal munkás a társadalom két ellenkező pólusán áll, de a maguk módján mindketten megsínylik a kor nyomorúságát: Bálintot a nyomor, a gazdasági válság, a munkanélküliség sújtja, Farkas Zenót a Horthy-Magyarország, a fasizálódó Európa szellemi közviszonyai nyomasztják. A regény két hőse a magyar irodalom emlékezetes, nagy alakjai közé tartozik. Rendkívüli lélektani tudással, árnyaltan megrajzolt figurájuk köré kristályosodik ki a kor magyar valóságának sok problémája, a pontosan megrajzolt vagy éppen csak jelzett mellékalakok részint társadalmi magatartás-lehetőségeket, részint egyéni, személyes választásokat testesítenek meg. A Felelet, kiváltképp második kötete, megjelenéskor viták kereszttüzében állt. Ma már, új kiadások és fordítások, a mű népszerűsége nyomán - e viták letűntével - bizonyosan tudjuk, hogy újabb irodalmunk maradandó, értékes alkotása.

Egyre ​gyakrabban találkozunk a nem-keresztyén vallások problémájával. Ezért szükséges, hogy tájékozottak legyünk. Ez a füzet nemcsak tájékoztató szándékkal íródott, hanem azért is, hogy segítse az olvasót a nem-keresztyén vallások helyes megítélésében és értékelésében Jézus Krisztus evangéliuma alapján.

Barangolás ​a művészettörténetben.

Covers_210806
Kis ​ablakok Ismeretlen szerző
1
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Sikeres passzolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt rukkolásai, amelyek passzal végződtek.

összes (202)

Ez ​a könyv is, mint a többi Obádovics matematikakönyv, a sikerkönyvek közé tartozik, hiszen az olvasó már a negyedik, bővített kiadását láthatja. Az elméleti rész világos megfogalmazása és a megértést elmélyítő gazdag példaanyaga tette kedveltté, úgy az oktatók, mind a diákok körében.A szerző 1927-ben született Baján. Hobbija a kertészkedés, horgászás és az írás. Jelenleg Balatonszárszón él feleségével. Tizenegy unokája van, három lánya szintén matematikáva) foglalkozik. Természettudományi, műszaki doktor, a matematika tudományok kandidátusa. 12 könyv, 30 egyetemi jegyzet 52 tudományos publikáció szerzője. A magyar számítástechnika egyik megteremtője.

Vajon ​hogyan fér meg egymás mellett a testi és lelki terrort átélő japán iskoláslány, az írói válsággal küzdő Ruth, a buddhista apáca és a mosómedve-támadást túlélő macska története? Hogyan változtatja meg a szereplők életét mindaz, ami a múlt ködéből felbukkan? Mit tehet gyötrődő rokonai lelkéért halála előtt a vén Dzsiko? Vajon mit jelent az időben létezés és hogyan segíthet a buddhizmus vagy a modern fizika, esetleg egy kamaszlány kegyetlen naplója ennek megértésében? Ruth Ozeki ezekre a kérdésekre keresi a választ. Ő maga amerikai apa és japán anya gyermekeként született. 2010 óta zen buddhista pap. Ha mindezek után az olvasó azt gondolja, hogy a névazonosság nem véletlen, akkor egy időre érdemes a könyv visszatérő motívumát felidézni: a kettő „nem ugyanaz, de nem is más”.

Szörnyű ​vihar közeledik… Árnyék három évet töltött börtönben, közben mindvégig csak azt a pillanatot várta, amikor végre hazatérhet szeretett feleségéhez, hogy együtt új életet kezdjenek. De mielőtt találkozhatnának, szabadulása előtt néhány nappal a felesége autóbaleset áldozata lesz. Árnyék élete romokban hever, és ekkor a sors egy különös idegennel hozza össze, aki Szerda néven mutatkozik be, és furcsa módon sokkal többet tud róla, mint ő saját magáról. Szerda munkát ajánl neki, és miközben az események egyre váratlanabb fordulatokat vesznek, Árnyék kénytelen lesz megtanulni, hogy a múlt sohasem hal meg igazából. Mindenkinek, még az ő szeretett Laurájának is voltak titkai, és az álmok, mesék, legendák sokkal valóságosabbak, mint azt korábban gondolta volna. Árnyék számára egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a mindennapi élet nyugodt felszíne alatt különös vihar tombol. Egy háború, amelynek tétje nem más, mint Amerika lelke. Egy háború, amelynek Árnyék hirtelen a kellős közepén találja magát. A Hugo-, Nebula-, Locus-, SFX Magazine- és Bram Stoker-díjas, világszerte elsöprő sikerű regényt most a könyv megjelenésének tizedik évfordulójára kibővített változatban vehetik kezükbe a magyar olvasók.

1950-et ​írunk, és miközben New Orleans francia negyedében titkok fortyognak, a tizenhét éves Josie Moraine csendben szövögeti álmait. A helyiek között csak a bordélyban dolgozó prostituált anyjáról ismert Josie többet szeretne kicsikarni az életből, mint amit New Orleans kínálhat. Tervet kovácsol hát, hogy maga mögött hagyhassa a várost, de a negyedben történt rejtélyes haláleset olyan nyomozásba sodorja, ami próbára teszi az anyja, a lelkiismerete és a Conti Street rideg madámja, Willie Woodley iránti hűségét. Ruta Sepetys magával ragadó jellemeket teremt, akárcsak a világon mindenütt nagy sikert aratott Árnyalatnyi remény című első regényében. A gazdag cselekményben titkok és hazugságok hálója szövődik, és a kísértő emlékeztető, hogy döntéseink sorsunkat alakítják.

Magával ​ragadott Théba láza, gazdag és híres akartam lenni, és hasznomra felhasználni azt az időt, mikor még mindenki ismeri e nevet: "Szinuhe, Ő, aki magányos." Mika Waltari, neves finn író regényében Szinuhe, a fáraó barátja és orvosa beszéli el életének eseményekben bővelkedő, fordulatos történetét. Szavai nyomán megelevenedik előttünk az akkori nagy városok, Théba, Babilon, Kréta lüktető, tarka világa, feltárulnak a fáraó aranyházának titkai és a kikötőnegyedek sikátorainak élete. Szinuhe nyitott szemmel jár a fény és a nyomor világában, látja az elnyomottak görnyedező hátát, hallja a hatalomért vívott öldöklő harcokban az emberek halálhörgését. Életére születésétől fogva súlyos rejtély nehezedik, amely magányossá teszi, és keserű tapasztalatai után még magányosabb lesz. A végső kétségbeeséstől azonban megóvja mély humanizmusa, s ez ad neki erőt ahhoz, hogy minden tudásával egy ellenséges, értetlen világban is az igazságot szolgálja.

Két ​éve jelent meg Debreczeni József A politika fertője című könyve, amely a fekete pártfinanszírozás rendszerét mutatta be. A fideszes rablógazdaság ennek a folytatásaként írja le a 2010 utáni Orbán-Simicska-rezsim jellegét és működését. Itt már nem a politika illegális gazdasági hátországáról van szó, melynek a dolga: előteremteni a hatalomért folyó küzdelem anyagi erőforrásait. A roppant hatalmi és gazdasági fölhalmozás ugyanis extrém módon kapcsolódnak. Az utóbbi maga is cél, amelynek eszköze: a hatalom. A szerző számtalan dokumentált tény összegyűjtésével és rendszerbe állításával rajzol döbbenetes képet a fideszes "szervezett felvilág" kialakulásáról és működéséről.

Sikeres happolások

Ezek a felhasználó sikerrel lezárt happolásai, amelyeket átvett. Reméljük rerukkolja azokat, amiket elolvasott. :)

összes (300)

Szervusz ​Játékos! Az _Első sakk-könyvem_ folytatásában régi barátokkal találkozhatsz. Visszatér a Király, A Vezér, a Gyalog és társaik, hogy új kalandokra csábítsanak a 64 mezőn. Az új kötetben izgalmas szellemi kihívásokat találsz: megtudhatod, miként kell csapdába csalni a Vezért, miért kulcsfontosságú figura a Gyalog, hogy kell döntő támadást intézni a Király ellen, vagy miként lehet felismerni a furcsa lehetőségeket, amelyeket kihasználva győzelemre vezetheted a sereged. Megismerheted a világbajnokok és nagymesterek fiatalkorban vívott játszmáit, és a legkiválóbb magyar sakkozóktól is számos példát találsz a kötetben. Állítsuk fel a táblát, és kezdődjék a játék!

London, ​1019: mindössze néhány hónap telt el azóta, hogy Thorgils megszökött az ír egyház karmából, ám szinte azonnal Knut angol király, a viking világ egyik leghatalmasabb alakja feleségének, Aeéfgifunka a karjaiban találja magát. Szenvedélyes kapcsolatuk egyre mélyül, s ennek óhatatlnaul beláthatatlan következményei lesznek... Thorgils kénytelen ismét menekülni, és csatlakozik Grettirhez, a vérszomjas komorságáról hírhedt törvényen kívülihez. A két férfi útitárs lesz és vérszerződést köt - ami a halálon túl is összekapcsolja őket. A szőrmékkel kereskedő sítalpas nép fagyos birodalmából a Miklagardig, a városok királynőjéig vezető nagy folyót követve Thorgilsnak minden ravaszságát be kell vetnie, hogy életben maradjon a királyi érméket hamisító banditák, a fejvadászok és a rabszolga-kereskedők között. Végül aztán Konstantinápolyban szemtanúja lesz a végső bosszúnak... A Vérszerződés magával ragadó időutazás egy csodálatosan megalkotott, gazdagságra és hírnévre éhező karakterekkel benépesített, korhű világba.

Egy ​apró, isten háta mögötti olasz falucskában él egy gazdag és nyughatatlan természetű földesúr; Don Francesco Falcone. Szeretője, Concetta, a cselédlány számos leánygyermeket szül neki, de egyetlen fiuk születésekor csoda történik, megrepednek az olívaolajos hordók, és elfolyik belőlük a kincset érő olaj… A Falcone család egy évszázadot felölelő, öt generáción átívelő színes történetét Gioia meséli el, aki szemtanúja volt a legendák születésének. Háborúk, gazdagság és nyomor, elásott és hiába keresett kincsek, szerelmek és szakítások, gyönyör és fájdalom, hagyomány és lázadás, és mindenekelőtt erős és bátor asszonyok, akik fantasztikus és gazdag életet éltek. Mariolina Venezia első regénye szinte azonnal nemzetközi sikert és irodalmi elismerést hozott a fiatal írónőnek. Akár a Száz év magány, Mariolina Venezia műve is páratlanul fordulatos és mesebeli, egyben realisztikus és szívszorító családregény.

Iris ​nagyanyja, Bertha temetésére érkezik a kis német faluba. A szertartás után kiderül, hogy ő örökölte az asszony házát. A régi szobák és a kert, ahol mintha megállt volna az idő, azonnal felidézik Irisben a gyermekkori emlékeket és a réges-régi családi történeteket. Ezen a helyen született és halt meg Bertha, itt nőtt fel három lánya, és itt nyaraltak minden évben az unokák, Iris és Rosmarie. A ház azonban nem csak boldog, békés, nyugodt időkről mesél; a család múltja tele van szerelemmel, csalódással, hazugsággal, tragédiával és titokkal. Minél több időt tölt Iris a házban, minél több dologra emlékezik vissza, annál több homályos és elhallgatott eseményre derül fény, annál több megfejtésre váró titok bukkan elő a múltból. Irisnek meg kell tudnia, ki volt Bertha igazi szerelme, tényleg náci volt-e a nagyapja, miért nem ment férjhez soha a nagynénje. Ám legfőképpen arra kell választ kapnia, mely események vezettek Rosmarie tragédiájához, s mit akart mondani neki a lány halála előtt. Miközben Iris a múltat faggatja, saját életét is másképp látja, és rájön, hogy a sorsa elől ő sem menekülhet…

Végre ​magyar nyelven is megjelenik a már sokak által nagyon várt könyv, A Viskó (The Shack). Egy regény, aminek sikerével – és tartalmával – még a Forbes Magazin is foglalkozott… Nem gyakran fordul elő! (2009. június 8.) Egy, a telepesek által elhagyott rozoga, rossz emlékeket idéző viskó (A Viskó) egyszeriben döbbenetes titkok tárházává válik, ahol izgalmas találkozások során a megbocsátás gyógyító ereje és hatalma is felragyog a sebzett szív számára. William P. Young megrázó regénye az utóbbi idők egyik legnagyobb könyvsikere, rövid idő alatt 8 millió példányban fogyott el! A sok vitát kiváltó regényről azt tartják, hogy olyan hatással lehet korunk kereszténységére, mint a Zarándok útja a maga idejében. A sokat megélt színésznő, Demi Moore a Twitteren keresztül ajánlotta rajongóinak és férjének, mivel Ő maga „ sorsfordító erejű” üzenetre talált a könyv elolvasása közben.

A ​vademecum átmenet szótár, lexikon és enciklopédia között. A művészeti tárgyú kötet célja, hogy megmagyarázza mindazokat a fogalmakat, amelyek az iskolás korú gyerekek vagy az érdeklődő felnőtt olvasók számára nélkülözhetetlenek a művészeti szövegek megértésében.

saját könyvtárban

Ezek a felhasználók jelezték, hogy megvan nekik a könyv.

összes (66)

Szervusz ​Játékos! Az _Első sakk-könyvem_ folytatásában régi barátokkal találkozhatsz. Visszatér a Király, A Vezér, a Gyalog és társaik, hogy új kalandokra csábítsanak a 64 mezőn. Az új kötetben izgalmas szellemi kihívásokat találsz: megtudhatod, miként kell csapdába csalni a Vezért, miért kulcsfontosságú figura a Gyalog, hogy kell döntő támadást intézni a Király ellen, vagy miként lehet felismerni a furcsa lehetőségeket, amelyeket kihasználva győzelemre vezetheted a sereged. Megismerheted a világbajnokok és nagymesterek fiatalkorban vívott játszmáit, és a legkiválóbb magyar sakkozóktól is számos példát találsz a kötetben. Állítsuk fel a táblát, és kezdődjék a játék!

Francis ​Fergusson amerikai irodalomtudós és színházi szakember, 1904-ben született. A színház nyomában című könyve 1949-ben jelent meg először. Elemzéseinek tárgya, egyben a könyv alcíme: a dráma művészete változó perspektívában. Abból indul ki, hogy a modern drámairodalom színes, de centrum nélküli gazdagságában lehetetlen eligazodni a színháznak valamilyen általános alapeszméje nélkül (erre utal a könyv eredeti címe: The Idea of a Theater), ezt az alapeszmét viszont csak abban a színházban lehet megtalálni, amely még nem részleges, hanem egyetemes nézőpontból szemlélte az életet, és a közösség életének gyújtópontjában a teljes kultúra mind megannyi vetületét egybefogta. Vagyis "a jámbor igyekezet, hogy értékeljük a kortárs drámaírókat, szükségképp túlvezet rajtuk - Shakespeare és Szophoklész drámai művészetéhez". A könyv az Oedipus király és a Hamlet gazdag elemzését nyújtja, két fejezet Racine Berenicé-jével és Wagner Trisztán és Izoldá-jával foglalkozik mint olyan művekkel, melyekben a görög tragédia eszménye kétfelé hasad, a tiszta ész, illetve - a merő szenvedély világára. A továbbiakban a modern színház különféle lehetőségeit veszi sorra a szerző, Csehovtól T. S. Eliotig. Következetes és mélyen átgondolt világképe a műalkotások egyedi jellegzetességei iránti finom érzékkel párosul - ezért tud többségükben közismert művekről annyi újat és érdekeset mondani.

Ábel ​népmesei ihletésű hős, az ő sorsát kiséri végig Tamási Áron trilógiája - Ábel a rengetegben, Ábel az országban, Ábel Amerikában - küzdelmét a létért, a megmaradásért. Csavaros észjárású, furfangos emberke, aki kalandjai során talpraesettségével, humorával, emberségével, segítőkészségével úrrá lesz a nehéz helyzeteken. Megjárja a rengeteget, a várost, Amerikát, hogy aztán visszatérjen szülőföldjére, a havasokhoz, mert ahogy a könyvben található, már szállóigévé vált mondat állítja: „Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne".

Végre ​magyar nyelven is megjelenik a már sokak által nagyon várt könyv, A Viskó (The Shack). Egy regény, aminek sikerével – és tartalmával – még a Forbes Magazin is foglalkozott… Nem gyakran fordul elő! (2009. június 8.) Egy, a telepesek által elhagyott rozoga, rossz emlékeket idéző viskó (A Viskó) egyszeriben döbbenetes titkok tárházává válik, ahol izgalmas találkozások során a megbocsátás gyógyító ereje és hatalma is felragyog a sebzett szív számára. William P. Young megrázó regénye az utóbbi idők egyik legnagyobb könyvsikere, rövid idő alatt 8 millió példányban fogyott el! A sok vitát kiváltó regényről azt tartják, hogy olyan hatással lehet korunk kereszténységére, mint a Zarándok útja a maga idejében. A sokat megélt színésznő, Demi Moore a Twitteren keresztül ajánlotta rajongóinak és férjének, mivel Ő maga „ sorsfordító erejű” üzenetre talált a könyv elolvasása közben.

A ​vademecum átmenet szótár, lexikon és enciklopédia között. A művészeti tárgyú kötet célja, hogy megmagyarázza mindazokat a fogalmakat, amelyek az iskolás korú gyerekek vagy az érdeklődő felnőtt olvasók számára nélkülözhetetlenek a művészeti szövegek megértésében.

Iris ​nagyanyja, Bertha temetésére érkezik a kis német faluba. A szertartás után kiderül, hogy ő örökölte az asszony házát. A régi szobák és a kert, ahol mintha megállt volna az idő, azonnal felidézik Irisben a gyermekkori emlékeket és a réges-régi családi történeteket. Ezen a helyen született és halt meg Bertha, itt nőtt fel három lánya, és itt nyaraltak minden évben az unokák, Iris és Rosmarie. A ház azonban nem csak boldog, békés, nyugodt időkről mesél; a család múltja tele van szerelemmel, csalódással, hazugsággal, tragédiával és titokkal. Minél több időt tölt Iris a házban, minél több dologra emlékezik vissza, annál több homályos és elhallgatott eseményre derül fény, annál több megfejtésre váró titok bukkan elő a múltból. Irisnek meg kell tudnia, ki volt Bertha igazi szerelme, tényleg náci volt-e a nagyapja, miért nem ment férjhez soha a nagynénje. Ám legfőképpen arra kell választ kapnia, mely események vezettek Rosmarie tragédiájához, s mit akart mondani neki a lány halála előtt. Miközben Iris a múltat faggatja, saját életét is másképp látja, és rájön, hogy a sorsa elől ő sem menekülhet…

olvasta

Ez a kollekció nem tartalmaz egyetlen könyvet sem: Olvasmányok

Kollekciók