Ajax-loader

Horváth Mária

Rate_positive 11 Rate_neutral 0 Rate_negative 0

73 napja velünk van 8 napja láttuk utoljára

Badge-stoppos-1 Badge-jomunkas

Kívánságlista

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.


Tanulhatunk ​bármit a drogosoktól? Tudjuk egyáltalán, közülünk hányan szenvedélybetegek? A munkamániát még most is gyakran erénynek tekintjük, az alkohol-, nikotin- vagy internetfüggőség, a szex- vagy vásárlásmánia, az étkezési zavarok a normális társadalomban sem ritka jelenségek. Vajon mi bajunk az életünkkel, hogy önmérgezéssel próbálunk enyhülést találni? Miért olyan nehéz megszabadulni rossz szokásainktól még akkor is, ha azok egészségünket vagy az emberi kapcsolatainkat veszélyeztetik? A sóvárgás démonában Máté Gábor, a világhírű tudós a klinikai tapasztalatok és a legfrissebb tudományos eredmények segítségével elemzi a függőségeket, és segíteni próbál, hogy felszabadulhassunk az érzelmeinket és viselkedésünket uraló erők alól. - Dr. Máté Gábor 1944-ben született Budapesten. Családjával 1957-ben vándorolt ki Kanadába. Több mint húsz évig családorvosként dolgozott, hét évig volt a Vancouveri Kórház orvosi koordinátora, jelenleg drogklinikákon és egészségügyi központokban végzi munkáját. Célkitűzése, hogy felhívja a figyelmet a betegségek tágabb összefüggéseire.

Covers_29812
Divatszociológia ​I-II. Ismeretlen szerző
0
12

A ​szöveggyűjtemény az öltözködéskultúrára vonatkozó kutatások kortárs trendjeiről szeretne képet adni.

"Általános ​jelenség a divatról pusztán az öltözködésre asszociálni. Valamikor létezett egy kiváló magyar kifejezés az öltözködés divatjára, a „módi”, míg ezzel szemben a „divat” szó szélesebb spektrumra utalt. Ez a könyv sem elsősorban az öltözködés, a szavak, az építészet divatját tekinti kiindulópontjának: divatnak tágabb értelemben a széles kört érintő népszerű és középtávú jelenségeket tekinti. Ennek megfelelően olyan kérdéseket feszeget, mint hogy hogyan hat a divat az emberi kapcsolatokra és a társadalmakra, a művészetekre, a tudományra, és fordítva: a társadalmak milyen emberi kapcsolatokat és formákat képesek létrehozni."

Az ​emberiség kultúrtörténete igazolja és cáfolja, hogy a nőknek koruktól független a divathoz való viszonya; igazolja és cáfolja, hogy a dekoltázs mérete ízlés és nem morál kérdése; igazolja és cáfolja, hogy a női divat kiemeli a test előnyeit és elrejti fogyatékosságait; igazolja és cáfolja, hogy a divat diktálható, irányítható; igazolja és cáfolja, hogy a napi divat mindig a kor szellemének tükre; igazolja és cáfolja, hogy a divat a gazdagság önkéntes adója lenne. De van egy nem meg­kérdőjelezhető bizonyossága a hölgyek divatjának: időnként visszatekint a múlt értékei felé. Ezt teszi most könyvecskénk is az 1930-as évek naftalinvédett modelljeinek színes bemutatójával.

Ruha ​teszi az embert. Szári, kimonó vagy üzleti öltöny: az öltözék mindig viselője kultúrájáról, társadalmi rangjáról, személyiségéről vagy vallásáról árulkodik. A Kyoto Costume Institute a viselet történeti, szociológiai és művészi jelentőségével foglalkozik. Az 1978-ban alapított KCI a világ egyik leggazdagabb ruhagyűjteményével rendelkezik, melyet világszerte számos kiállításon mutat be. Elsősorban a nyugati divatú női öltözékeket gyűjti a 18. századtól napjainkig, történeti kosztümöket, alsóneműt, cipőket és divatkellékeket. A könyv, melyet az olvasó a kezében tart, lenyűgöző időutazás háromszáz év divattörténetén keresztül: köszönhető ez a múzeum archívumában őrzött kitűnő fotóknak, melyek speciális bábukon mutatják be a nagy szakértelemmel összeválogatott ruhákat. A gyűjtemény a női divat változásait mutatja be olyan ritka kincsekkel, mint a 17. századi vasfűző és a 17. századi hímzett ruhaderék, egészen napjaink divatkreációiig, Yves Saint Laurent-ig és Calvin Kleinig. A kötet lehetővé teszi, hogy gyönyörködjünk elődeink ruhatárában, rácsodálkozzunk napjaink divatjának hihetetlen sokszínűségére, s talán azt is, hogy elképzeljük, hogyan öltözködnek majd utódaink a távoli jövőben, mert a divat feltartóztathatatlanul halad előre. Lenyűgöző időutazás háromszáz év divattörténetén keresztül. A nagy szakértelemmel összeállított kötet és a kitűnő fotók lehetővé teszik, hogy gyönyörködjünk elődeink ruhatárában és rácsodálkozzunk napjaink divatjának sokszínűségére.

Az ​emberek ősidők óta ruhával fedik be testüket, egy-egy öltözködési forma mellett azonban ritkán tartanak ki hosszú ideig. A divat nagoyn jellemző a korra és a társadalomra, illetőleg bizonyos társadalmi rétegre. Alakulásának ismerete, figyelemmel kísérése tehát nagyon tanulságos bepillantást nyújt elődeink életébe. Aki a mai színek, a mai formák iránt érdeklődik, az szívesen nézegeti az elmúlt idők ruháit, cipőit, kalapjait és hajviseleteit is, a néha szép, máskor bizarr, sőt olykor valósággal nevetségesnek nevezhető divatot. A régi korokból nagoyn kevés eredeti ruhadarab maradt ránk, így tehát az öltözködés történetének tanulmányozásához a képzőművészeti ábrázolásokat kell segítségül hívnunk. Ezek az alkotások minden utólagos elméleti rekonstrukciónál hitelesebben mutatják nekünk, mit, mikor és hogyan viseltek, sőt sezrencsés esetben még az egykori környezetet is megörökítik. számot vetettek ezzel a könyv szerkesztői is, és rendkívül gazdag illusztrációs anyagukat hiteles képet nyújtó kortársi ábrázolásokból állították össze: festményekből, szobrokból, metszetekből, rajzokból, illetőleg a legújabb kori részben divatlap-illusztrációkból és fényképekből. A könyv első része a történeti fejldősét mutatja be, az ókori Egyiptomtól és Mezopotámiától egészen napjainkig, nem hagyva ki egetlen olyan országot sem, amely jelentős szerepet játszott egy-egy adott időpontban a divat fejlődése terén. A második rész az egyes ruhadarabok alakulását kíséri nyomon, a fejfedőktől a lábbeliig, de nem felejtkezik meg olyan divatos tartozékokról sem, mint az ékszerek, a kesztyűk, a legyezők vagy a napernyők. A gyors áttekintést, a különféle helyeken felbukkanó ruhadarabok összekapcsolását gondosan készített névmutató biztosítja. 41 színes táblával és 995 fekete-fehér képpel

Néztek ​már festményt, szobrot úgy, hogy szerették volna tudni, hogyan élt, milyen ember lehetett valójában a modell? Jártak már úgy ódon falak között, hogy megérezték a régmúlt idők hangulatát? Ha igen, tapasztalhatták, hogy a művészeti alkotások milyen sokat mondanak el a korról, amelyben létrejöttek, és az ember is, aki akkor élt. Ez a könyv segít választ keresni arra a kérdésre, hogy milyen összefüggés van egy-egy történeti kor társadalma, gazdasága, kultúrája és az ember, valamint az emberek öltözködése között. Művészettörténeti része a történeti korszakok legfontosabb jellemzőit, művészeit, alkotásait sorolja fel az európai művészetek történetéből. Kivételt csupán Egyiptom művészetének bemutatása jelent, de éppen jelentősége a művészetek és a viseletek történetében indokolja helyét ebben a könyvben is.

Ruha ​teszi a gentlemant? Bizonyosan nem. Mégis, a ruházat kultúránk fontos része. A dress code, a divattörténet és a híres divatikonok ismerete gazdagítja hétköznapi életünket, nyitottabbá tesz a különféle stílusok iránt, önbizalmat ad. És egészen egyszerűen élvezetes dolog textiliákkal, bőrökkel, illatokkal, ruhafazonokkal és szép dolgokkal foglalkozni. Ez a könyv - a nyakkendőtől a cipőig, a boxer sorttól a szmokingig és a barbour-dzsekitől a filofaxig - részletesen, sok-sok képpel illusztrálva szól mindarról, ami egy férfi számára az elegáns fellépéshez szükséges. Híres gentlemanekről, öltözködési szokásaikról is olvashatunk érdekes és szórakoztató történeteket. A gentleman a klasszikus férfi divatról szól, vagyis arról, amit találóan úgy neveznek, hogy „permanent fashion”. Változik-e egyáltalán ez a divat? Elméletileg akár további tíz évig is változatlanul maradhatott volna a könyv, hiszen a megújításra szoruló tények száma meglepően alacsonynak bizonyult, de például nem szerepelt benne kellő súllyal az olaszos stílus, valamint több új manufaktúrát, készítőt és műhelyt is bemutat.

A ​ruha című könyv a divattörténet 100 úttörő modelljének bemutatásán keresztül tárja fel a divat múltjának és jelenének folyamatos kölcsönhatását, nem feledkezve meg az egyes darabok későbbi újraértelmezéseiről sem. A XIX. századi európai öltözködést forradalmasító Joséphine császárné empire stílusú ruháitól kezdve Christian Dior New Look sziluettjén át Mary Quant miniruhájáig valamennyi ruhadarab a viselettörténet egy-egy mérföldköve, melyek segítségével nyomon követhető az egyes divatötletek születése, majd évszázadok alatti újjáalakulása. A könyv feltárja a tervezők és a korszakok közötti kapcsolatokat, és lehetővé teszi, hogy az olvasó felismerje az egyes hatások jelentőségét, felfedezze az eredetiség varázsát, ugyanakkor áttekintést kapjon a divat történetéről.

"Megfesteni ​képét, nagy, régi időknek, melyekre világot a históriának fáklyája ingyen sem vet; összerakosgatni a töredékeket igazságos kézzel és becsületes hűséggel: íme ez volt a szándékom. Neked festem meg sok jóakarattal ezt az ódon képet édes nemzetemnek nagyramenendő ifjúsága, kit szívemen hordok, mióta pennám forgatom." Gaál Mózes

Phoebe ​Swift mindig is saját vintage ruhaboltról álmodott. Minden apró részletet eltervezett, és igyekezett a legjobb tudása szerint berendezni új boltját, a legkisebb kalaptűtől egészen az igazi selyem nagyestélyikig. A Vintage Világ megnyitásakor úgy érezte, álmai megvalósulnak. Lelkes vásárlók lepték el a boltot, és egymás után próbálgatták a mesebeli ruhakölteményeket. Phoebe úgy érezte, végre révbe ért, ám múltjának egy tragikus eseménye árnyékot vetett új életére. Egy nap találkozott Thérse-zel, a kedves, idős hölggyel, aki régi, szép és különleges ruhadarabjait kínálja eladásra, egyet kivéve, melytől nem hajlandó megválni. Ahogy Thérse beavatja a kis kék kabát titkába, Phoebe egyre több párhuzamot fedez fel életük történetében, melyek segítségével utat találhat fájdalmai feldolgozásához, és akár egy új szerelemhez is.

A ​rák, a szenvedélybetegségek, sőt majdnem minden krónikus betegség visszavezethető a gyermekkori negatív élményekre és azok életünkre, viselkedésünkre és egészségünkre gyakorolt hatására - vallja a magyar származású, világhírű tudós, Dr. Máté Gábor. Tudományos kutatások eredményeit, páciensei példáit és saját tapasztalatait egyaránt felhasználva világítja meg, hogyan befolyásolják a korai élmények a stresszre adott reakcióinkat, s hogy miként hat a világról és más emberekről alkotott képünk az egészségünkre. Feltárja az egyre gyakoribb megbetegedések mögött álló társadalmi okokat, és ráébreszt arra, hogy csak akkor szállhatunk szembe hatékonyan a stresszbetegségekkel, ha felfedezzük gyermekkorunk mélyre temetett emlékeit, valamint ezek felnőttkori következményeit. Dr. Máté Gábor 1944-ben született Budapesten. Családjával 1957-ben vándorolt ki Kanadába. Több mint húsz évig családorvosként dolgozott, és hét évig volt a Vancouveri Kórház orvosi koordinátora. Jelenleg drogklinikákon és egészségügyi központokban dolgozik. Célkitűzése, hogy felhívja a figyelmet a betegségek tágabb összefüggéseire.

Népbetegség ​a figyelemzavar és a hiperaktivitás? Vagy csak a gyerekek szenvednek tőle? Honnan ered és hogyan gyógyítható? Máté Gábor nemcsak magát tartja figyelemzavarosnak, de három gyermekét is hiperaktív figyelemzavarral diagnosztizálták. Nem csoda hát, ha a téma mélyére akart látni, és meg akarta ismerni a betegség eredetét, hogy közelebb kerüljön a gyógyításához is. A Szétszórt elmék teljesen új szemlélettel közelíti meg a témát, és új módszereket kínál, hogy segítsen azoknak a gyerekeknek és felnőtteknek, akiknek nap mint nap meg kell küzdeniük a figyelemzavar és a hiperaktivitás okozta gondokkal. A Szétszórt elmékben Máté Gábor - Bebizonyítja, hogy a figyelemzavar nem örökletes betegség, hanem visszafordítható károsodás. - Elmagyarázza, hogy a figyelemzavaros agyban az érzelmek és a figyelem kontrolljáért felelős területek nem fejlődnek ki kisgyerekkorban - és azt is, hogy miért. - Megmutatja, hogy élettapasztalatunk pszichológiai "terméke" - már az anyaméhen belül is! -, hogy a figyelmünk elterelhető, hogy gyakran "kikapcsolunk". - A szülőknek segít megérteni, miért tikkelnek a figyelemzavaros gyerekek, a figyelemzavaros felnőtteknek pedig megmutatja, hogyan értelmezhetik érzelmeiket és saját viselkedésüket. - Reménnyel tölti el az olvasót, hogy a figyelemzavar felnőttkorban is megváltoztatható. - Programot ajánl, amely a gyermekekben és felnőttekben ezt a változást elősegítheti.

Melyek ​a legizgalmasabb orvosi technológiák? Lecserélik-e a robotok és algoritmusok az orvosokat? Olcsóbbá teszi-e a technológiai fejlődés az egészségügyi ellátást? Mit kezd az orvostársadalom az e-páciensekkel? Meskó Bertalan az orvosi jövőkutatás nemzetközi szinten elismert szakértője. Az orvoslás jövője - Ember és technológia című könyvében a gyógyítás és az egészségmegőrzés jövőbeli tendenciáit tárja elénk, a már ma is elérhető fejlesztésektől haladva a távoli jövő science fictionbe hajló elképzeléséig. A felvázolt trendeket az adott terület elismert szakértőinek nyilatkozataival támasztja alá, így az olvasó hiteles képet kap olyan izgalmas területekről, mint például a 3D-nyomtatás, a nanorobotok alkalmazása vagy a személyre szabott gyógyítás jelenlegi állása.

Seneca ​legnagyobb hatású és legjelentékenyebb alkotása az a százhuszonnégy fiktív levél, amely az élet gyakorlati erkölcsi kérdéseivel foglalkozik. Epikureizmussal színezett sztoikus erkölcsfilozófiájának summáját, eszmei végrendeletét írta meg bennük. Hogy az etikán kívül mi minden érdekli, arról vall ez az ötvenkilenc levélből álló válogatás is, a leveleknek majdnem a fele. Az átgondolt szerkezetű levélgyűjtemény minden művészi eszközt felvonultat a baráti „lélekvezetés”, a tudatos életvitelre való buzdítás szolgálatában. Seneca stílusa ma is lenyűgözi olvasóit. Mondatai rövidek, világosak és kifejezők, mert mindig kiélezettek, tömörek, s éppen ezért szinte robbanó feszültség gyűlik meg bennük. Bár egyik levél sem maradt fenn teljes egészében, mégis ezek az írások csiszoltságuknak és sokszínűségüknek köszönhetően Seneca legolvasottabb művévé váltak.

A ​római császárkor elején, az i. sz. 1-2. század fordulóján élt Plutarkhosz ebben a munkájában, mely ötven életrajz-novellát tartalmaz, a görög és római történelem egy-egy kiemelkedő alakját állítja párhuzamba egymással. Izgalmas olvasmányok ezek az életrajzok, ám mégsem egyszerű anekdotagyűjteményről van szó. A szerző a római provinciává lett Görögország és a hódító Róma történelmének összehangolhatóságáról írt bennük. Plutarkhosz hitt abban, hogy a görög és római történelem hősei irtózatos vétkeikkel és óriási erényeikkel az emberi természet határainak felismerésére tanítanak. S ahogyan a reneszánsz is ebből a munkából vette át az emberi nagyság példaképeit, úgy a francia forradalom, Shakespeare, Goethe, sőt még Nietzsche is visszanyúlt hozzá.

Mandalák, ​jóga, festés, légzéstechnika, relaxáció, tajcsi, meditáció, zeneterápia... fedezzük fel a művészetterápia izgalmas területeit egy egész éven át, a pihenés és a lazítás jegyében! Minden hét négyféle tevékenységet kínál, hétről hétre egyre magasabb szinten: - Stresszoldás - Művészetterápia - Lelki egyensúly - Az otthon melege Hétről hétre lelki, művészetterápiás, szépségápolási, stresszoldó és életvezetési tanácsokkal gazdagodhatunk annak érdekében, hogy minél hatékonyabban tudjunk fellépni a stressz ellen. Számos életmódkönyv szerzője, zeneterapeuta és a szofrológia nevű, kiegészítő gyógymód lelkes híve. Rendszeresen szervez lazító technikákat népszerűsítő tanfolyamokat gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. Foglalkozásain ötvözi a színek és a hangok, a mozgás és a légzés, a mandalák és a meditáció világát. Ismerje meg Gilles Diederichs világát honlapján (www.lescouleursmusicales.com ) keresztül is!

Varga ​Csaba könyve évszázados állóvízbe dob követ. A konstrukció, az elmélet olyan erejű, hogy mihamarabbi bekerülése a kérdéssel foglalkozók szellemi vérkeringésébe több, mint indokolt. Ettől kezdve pedig nyílt a játéktér: tessék megoldani a sok-sok nyitva hagyott kérdést, ha feltételük nyugtalanságot okoz! (Z.Karvalics László, a történettudomány kandidátusa, egyetemi docens.)

A ​JEL JEL JEL című könyvemben bemutattam az ős-ABC mindmáig tartó 35.000 éves útját. E könyvemben pedig - melyet az olvasó most kezében tart - azt mutatom be, miként is írtak az emberek e végtelenül ősi ABC betűivel, mióta világ a világ. Ám koránt sem kell tartani attól, hogy távoli, ismeretlen vizekre hajózunk. Hiszen már az első elemiben is 35.000 éves jeleket - a harmadára zsugorodott, s jobbról balra átfordított ős-ABC betűit körmölgetjük, amikor a NAGYBETŰINKET tanuljuk. Mi több, ma is aszerint írunk e betűkkel, ahogyan azt legalább 35.000 évvel ezelőtt valakik kitalálták. A változás csupán annyi, hogy az ehhez az ABC-hez tartozó négyféle ősi írásmód közül ma már csak egyetlenegyet tanúlüpk meg - a legegyszerűbbet. E könyvben tehát a további három varázslatos, s egyre mélyülő szellemiségű írásmóddal ismerkedhetünk meg. Persze nem csak olvashatunk róluk, hanem gyakorolhatjuk is őket a feladatok segítségével, mint egy tankönyvben - ha úgy hozza a kedvünk. Ez a könyv tehát nem csak művelődéstörténeti kalandregény, hanem tanulásra is és tanításra is egyarám alkalmas.Összegezve: nem egy-két ezer, hanem több tízezer éves időutazásra indulunk akkor, amikor olvasni kezdjük ezt a könyvet. Rég meghalt, távoli ősök szólnak belőle hozzánk - s ígérem, könnyedén meg is értjük a szavukat.

A ​kreatív írás gyakorlata ma még hiányzik a legtöbb iskola tantervéből. Ez a könyv szokatlan, izgalmas szellemi kalandra hívja az olvasót: élményszerűen, kreatív módon, a személyes hangú megszólalás lehetőségét biztosítva kínál olyan feladatokat, amelyek gazdagítják és tökéletesítik a tanulók anyanyelvi önkifejezését, stílusbeli jártasságát, valamint fejlesztik önbizalmukat és helyes önértékelésüket. A felfedezés és alkotás örömével, lépésről lépésre ismerteti meg őket olyan különféle írásbeli konvenciókkal és technikákkal, amelyek segítségével egy-egy műfaj keretein belül változatos témakörökben, egyéni hangon fejezhetik ki magukat. A kreatív írás gyakorlata olyan írj ismeretanyag birtokába juttathatja az olvasót, mely • egyszerre több tantárgy oktatásában is felhasználható: az irodalomban, idegen nyelvekben, drámában éppúgy, mint osztályfőnöki órákon vagy önismereti foglalkozásokon, • nemcsak ismereteket közöl, de gondolkodni is tanít, • megkönnyíti a tanulást, • aktivitásra serkent, • vonzóbbá teszi a diákok számára az írást, • örömet és változatosságot jelent mind a tanár, mind a tanulók számára, • jól működő kapcsolatot épít ki a tanár és diákjai között, • nemcsak intellektuális, de emocionális élményhez is juttatja a tanulókat.

A ​könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat az írás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztaltaknak és „profiknak” is. Kreatív írás bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Az írás kétségkívül mesterség és titok szimbiózisa... A titkok területén csak találgathatunk, a mesterség ezzel szemben tanulható..." Fritz Gesing klasszikussá vált alapműve, a Kreatív írás, bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Emellett sok praktikus tanácsot, illetve ötletet ad az írási problémák megoldásához. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat.

Közkeletű ​tévhit, hogy sikeres író csak abból lehet, akit kivételes tehetséggel áldott meg az ég, és ráadásként naponta legalább ezerszer homlokon csókolja a múzsa is. A közfelfogás szerint a tehetséges írók már zsenge ifjú korukban kitűnnek kortársaik közül, és az sem árt, ha életük során jó sokat szenvednek is, mert annál érettebbé és teltebbé válnak az írásaik. Vidi Rita, a jobb agyféltekés kreatív írás módszertan megalkotója ebben a könyvében nemcsak leszámol ezekkel a tévhitekkel, de nagyító alá vesz még sok, az írói létet érintő félresiklott információt, és közben rámutat arra, amit a nagy írók mindig is vallottak: az írás nem tehetség kérdése, sokkal inkább a szaktudásé. Írni bárki tud - aki megtanulja művelni ezt a mesterséget. Az út mindenki előtt nyitott, és mikor máskor lenne a legjobb alkalom írni kezdeni, mint most, amikor az Olvasóink alig egy kattintásnyira vannak tőlünk az Interneten. Írni bárki tud - Te is, és ezt ez a könyv és a jobb agyféltekés kreatív írás módszertana be is bizonyítja számodra.

A ​Két írás az analitikus pszichológiáról alapvető fontosságú mű, melyet az egyik legjobb bevezető olvasmánynak tartanak Jung munkásságához, és egyaránt ajánlott jungiánus és nem jungiánus olvasóink számára. A jungi fogalomrendszer az orvosi praxison túlmenően a szellemi, lelki vizsgálódás széles körében jelenik meg; ez a lényegre törő, csillogó logikájú okfejtés a modern humán ismeretvilág alapművei közé sorolható. Célja a tudattalan természetének és pszichológiájának nagy ívű feltérképezése, háttér-információk és bevezetés nyújtása a későbbi vizsgálódásokhoz. Történetileg Jung és Freud szoros együttműködésének végét jelzi, és kiolvasható belőle az a szándék, hogy Jung egységes keretbe foglalja Freud és Adler munkásságát. A kötet két esszét tartalmaz, melyek a jungi pszichológia leglényegesebb nézetein alapulnak. A függelékben megtaláljuk az írások eredeti változatát is. Mindkettőt a szerző halála után fedezték fel, és nagy segítséget nyújthatnak a jungi gondolkodás evolúciójának feltárásában.

E ​saját szavait tartalmazó napló Vlad Dracula gróf múltjának és jelenének sűrítménye. Azért teszi közzé írását, hogy ezzel válaszoljon a média vámpírokkal és élőhalottsággal kapcsolatos bolondériáira. Ezek az olcsó szórakoztatóipari termékek nem többek gyönge kis molylepkéknél, melyek Vlad sötét csillagának félárnyékában verdesnek szárnyaikkal. Ha valamibe tényleg bele akarod mélyeszteni a fogaidat, olvasd el az Egy vámpír naplóját.

Dr. ​Máté Gábor és a Gordon Neufeld pszichiáter egyesült erővel elemzik korunk egyik legégetőbb problémáját: a kortársak egyre inkább átveszik a szülők szerepét gyermekeink életében. A gyerekek társaiktól tanulják meg, mi a jó és mi a rossz, milyenek legyenek, hogyan viselkedjenek, ez azonban aláássa a családokat, megmérgezi az iskola levegőjét, agresszivitással és korai szexualitással teli ifjúsághoz, a kamaszbandák, az iskolai lövöldözések, a kamaszkori öngyilkosságok számának emelkedéséhez vezet. Ne hagyjuk! A család ereje visszahelyezi jogaiba a szülőt, az elméleti háttér megismertetésén túl pedig tanácsokkal szolgál, hogy visszataláljunk ősi szerepünkbe. Segít, hogy gyermekeinknek irányt mutassunk, hogy megtapasztalhassák a család erejét.

Ne ​higgyük, hogy a különböző kormányok a maguk bölcsességében, a racionalitás és a veszélyesség szempontja alapján döntik el, hogy egy szer legális vagy illegális. Demetrovics Zsolt A függő a legérzékenyebb a családban, aki kimutatja azt a sok bajt, amivel a család még nem nézett szembe nyíltan. Máté Gábor A két legtöbb halálos áldozatot követelő, rendkívül addiktív pszichoaktív anyag egyébként legális. Úgy hívják őket, hogy alkohol és nikotin. Szummer Csaba Révai Gábor író interjúalanyaival olyan témát jár körül, amely szinte mindenkit érint: a függőség kérdését. Pálinka-nagyhatalom vagyunk - figyelmeztet a szerző -, miközben Magyarországon alkohol okozta májzsugorodásban mintegy ötször annyian halnak meg, mint Európa más országaiban. A kábítószer-használatot a nagy többség szigorúan elítéli, tiltja a jog is, a könyvben nyilatkozó szakemberek azonban - eltérő terápiás módszereik ellenére - a jogi tiltást egyhangúan helytelenítik. Az ismeretterjesztésen túlmenően a Beszélgetések a függőségről célkitűzése az addikciókat körülvevő társadalmi és jogi környezet befolyásolása, valamint annak elősegítése, hogy előítéleteinket hátrahagyva elmozduljunk végre a megértés és az elfogadás irányába.

Több ​mint öt évtizeddel Hitler halála után újabb könyv született arról az emberről, akire borzongva és megvetéssel gondolunk. A mintegy százhúszezer írást kitevő, Hitlerrel foglalkozó irodalom után Guido Knopp műve is tud újat és érdekeset mondani. A szerzőnek két vizsgálati területe van; az egyik a démonikus személy, a szörnyeteg, a másik pedig a betegség - a "hitleritisz". Az utóbbi ellen - miként a szerző vallja - a legjobb gyógyszer, illetve fertőtlenítőszer a Hitlerről szerzett ismeretek sora. Hiszen ezekkel lehet rámutatni a század egyik legnagyobb fekélyére, ezek segítségével kerülhető el, hogy még csírájában se keletkezhessen hasonló kór. ; A háború után született szerző személyes emlékek nélkül, ugyanakkor hatalmas tudás és ismeretek birtokában foglalkozik témájával. Történészi alapállása szerint: ahhoz, hogy ne féljünk Hitlertől, meg kell ismernünk őt. Lényének, politikájának föltárása remélhetően vértezettséget jelent a jövőben, hogy az egyén és általa az emberiség ellent tudjon állni minden olyan kísértéssel szemben, amely Hitlerre vagy hitlerizmusra akár csak emlékeztet. A könyv nem életrajz és nem kronológiai sorrendet követő tájékoztatás. Öt nagy témát jár körül, mind az öt téma Adolf Hitler személyiségének egy-egy pokoli területét, létezési formáinak egy-egy szeletét vizsgálja. Az öt fejezet: Hitler a csábító, a magánember, a diktátor, a hódító és a bűnöző. Mind az öt téma egy irányba mutat, melyből egy olyan, nem csekély tehetségű és képességű figura rajzolódik ki, akinek patologikus vonásai egyértelműek. Ahogy a szerző állítja, minden hiányzott belőle, ami az ember életét nemesebbé, szebbé teszi: műveltség, barátság, szerelem, család. Több más mellett ezért sikerült ennek az embertelen lénynek hosszú évekre a saját képmására formálnia a világ egy részét. - Tanulságos, széles körben ajánlandó munka, amelyet minden nagyobb történelmi állományrészben célszerű elhelyezni.

Minden ​valamirevaló mágusháztartásban megtalálható a _Legendás állatok és megfigyelésük_ egy példánya. Most - de csakis egy adott ideig - a mugli olvasóknak is lehetőségük lesz arra, hogy megtudják: hol él a quintaped, mivel táplálkozik a puffskein és miért nem tanácsos knarlok számára kint hagyni bármilyen élelmet. A kötet megvásárlásával ön a brit _Comic Relief_et támogatja, egy szervezetet, amely hosszú évek óta küzd a szegénység ellen a világ legelmaradottabb országaiban. Egy olyan munka részese lesz tehát, kedves vásárló és olvasó, amely csodásabb bármilyen varázslatnál. Ha ezt nem így érezné, csak abban reménykedhetek, hogy ha netán Mantikór támadna önre, az arra járó varázslók kegyesebbek lesznek önhöz. _________ _Albus Dumbledore_

C. ​G. Jung egyike a múlt század szemléletformáló tudósainak. Általa nyertünk betekintést a psziché azon régióiba, melyekről addig csak a szépirodalomban, drámairodalomban és képzőművészetekben találkozhattunk. Írt a spiritizmus pszichopatológiájáról, foglalkozott gnosztikus tudósok írásaival, tanulmányozta az alkímiát, de érdekelték a mikrofizika új eredményei is, és mindezeket integrálta tudatos gondolkodásába. Olyan új fogalmakkal gazdagította a pszichológiát és a pszichoterápiát, mint a kollektív tudattalan, a szinkronicitás, az archetípusok, a típustan és a legbenső lényegünket jelentő Selbst melyek már általános használatúvá váltak. Rendkívül széleskörű és elmélyült kutatásai alapján felállította a lélek természetes fejlődési folyamatának egy új teóriáját, melyet individuációs processzusnak nevezett el, és ebből fejlesztette ki a jungi analitikus pszichológia elméletét és gyakorlatát, melynek gerincét az álommunka képezi. Jung pszichológiája analitikus pszichológia, mert elfogadja a Freud nevéhez fűződő pszichodinamikai alapelveket, értelmezve és kiterjesztve azokat; nevezetesen az embert egészlegességében, testi-lelki-szellemi-transzcendens mivoltában szemléli. Világosan látta, hogy az egyes embert csak az emberiség múltját, jelenét és jövőjét is magában foglaló kultúrtörténeti egységben lehet megérteni. Ezért kutatását kiterjesztette a pszichológia határterületeire, a vallástörténetre, filozófiára, etnográfiára, mitológiákra.

Hol ​rejtőzik az irodalmi műben, akár a legrövidebb versben is, az az energia, amely minden más nyelvi közlésnél erősebb hatást gyakorol az olvasóra? Mi a forrása a műben, s mi a hatása az olvasóban? Milyen lelki-pszichikai tényezők alakítják a művet olyanná, amilyen? ... Ilyen s ezekhez hasonló kérdésekre keres választ a szerző. ___Műve első felében részletes áttekintést ad – nálunk először – a XX. század legjelentősebb művészetlélektani irányzatairól: az _asszociásiós elmélet_ről, a _beleérzés elmélet_ről, az _alakelmélet_ről, a _behaviorista_, a _freudista_ és a _jungiánus művészetelmélet_ről, a _marxista irodalomlélektani_ kutatásokról. ___Munkájának második felében kísérletet tesz egy a művészetlélektanra épülő irodalomesztétika körvonalainak fölvázolására.

Carl ​Gustav Jung (1875-1961) Freud mellett századunk talán legnagyobb pszichológusa 1921-ben keszült el nagy terjedelmű "A lélektani típusok" című könyvével, melynek összefoglaló, 10. fejezetét tartjuk most kezünkben. Ez a summázó rész önálló műnek is beillik, amit egyértelműen jelez, hogy a mester 13 000 oldalas életművét 3000 oldalon bemutató Grundwerke tudós szerkesztőbizottsága ebben az egy esetben tekintette megengedhetőnek teljes tanulmány, illetve könyv helyett csupán egy rész bevalogatását. Mi C. G. Jung lélektanának elsőrendű jellemző törekvése? H. Barz, a zürichi Jung Intézet elnöke így ír erről: „...az én-tudat az egyetemes tudattalanból ered, s változatlanul abban gyökerezik. A tudat és a tudattalan viszonyát Jung pontosan fordítva látja, mint Freud: míg Freudnál a (szemelyes) tudattalan a tudatból kiinduló elfojtás produktuma, Jung a tudatot a (kollektív) tudattalan sarjadékának tekinti. Ennek igen-igen messzemenő konzekvenciái vannak. Mert az ember testi-lelki egészségét illetően minden azon fordul meg, hogy a tudat ne tokozódjék be csalóka autonómiajába, hanem mindig újra visszakapcsolódjék eredetébe, a tudattalanba. Ezért minden jungi pszichoterápia legfontosabb törekvése, hogy valós, eleven és gyümölcsöző kapcsolatot segítsen elő az én-tudat és a tudattalan között. Ezzel szükségképpen együtt jár az egyetemes tudattalan lehetőleg átfogó kutatása, aminek célja azonban nem a tudattalan vak dicsőítése, amint Jung egyes kritikusai vélték, hanem éppen ellenkezőleg, a tudat fejlesztése és biztosítása." A svájci pszichológiaprofesszort - írja e kötet fordítója, jegyzetelője és utószavának írója, Bodrog Miklós „a legpozitívabb értelemben látnoki tudósnak nevezhetjük (...) Tudományának kútjából az meríthet igazán, akinek vödrén elég hosszú a kötél."

Eddig ​csak kivonatosan jelent meg magyar nyelven az életműsorozat 6. kötete, a szerző legismertebb, legnépszerűbb műve. A lélek tipikus struktúráit és működési módjait mutatja be, segítve önmagunk és embertársaink megértését. Az itt bevezetett fogalmak azóta nem csak a pszichológiában, hanem részben a köznyelvben is elterjedtek.

Ez ​a kötet olyan válogatás, amely Jungnak a gyermekkor pszichológiájáról szóló írásait tartalmazza. Magvát az a három előadás alkotja, amelyet Az analitikus pszichológia és a nevelés címmel tartott. Jung úgy véli, hogy a szülők és nevelők lelki állapota mértékadó a gyermek növekedési és érési folyamatában, különösen a szokatlanul tehetséges gyermekek esetében. A szülők közötti nem kielégítő lelki viszony fontosságát a gyermekkor pszichogén zavarainak okaként hangsúlyozta. Kötetünk írásai cáfolják azt a még mindig közkeletű előítéletet, hogy Jung pszichológiája csupán az élet második felével foglalkozik, illetve végső soron arra vonatkozik. Egy olyan korban, amikor az összes nevelési alapelv megkérdőjeleződik, minden olvasó sokat tanulhat Jung írásaiból, mivel ő bizonyos szempontból pedagógiai problémákkal foglalkozik. Önnevelés nélkül másokat nevelni éppoly kevéssé lehetséges, mint emberi érettséget elérni tudatosság nélkül.

Milyen ​a belső világunk? Tudunk-e őszintén szembenézni önmagunkkal? Képesek vagyunk-e lehatolni személyiségünk mélységeibe? John Powell S. J., a chicagói Loyola egyetem professzora, az önismeret fejlesztéséhez s az emberek közti kapcsolatok rendezéséhez ad hasznos szempontokat e könyvében. Alaptétele: mindannyian félünk a visszautasítástól: attól, hogy az emberek nem fognak minket szeretni, ha megtudják, milyenek vagyunk valójában. Ezért gyakran pózokat veszünk fel, maszkokat erőltetünk magunkra, hogy elkerüljük az őszinte szembenézést önmagunkkal és másokkal. Powell öt kommunikációs szintet különböztet meg, hozzátéve, hogy emberi kapcsolataink mélységét az határozza meg, hogy mennyire hitelesen tudunk vallani magunkról. Ki vagy te? A „mártír"? Vagy a „széptestű"? A „bohóc"? A „versenyző"? A „cinikus"? Vagy valamelyik másik a sok-sok típus közül, amelyeket az emberek azért játszanak el, hogy védjék magukat? Nyíltan és őszintén szembe kell néznünk félelmeinkkel: csak így tudjuk szeretni önmagunkat, és tudunk bízni abban, hogy mások is elfogadnak minket olyannak, amilyenek valójában vagyunk.

A ​modern pszichológia egyik igen jelentős, sokat vitatott vezéralakja, Freud tanítványa - ellenlábasa - és művének, részben, folytatója, a svájci Carl Gustav Jung memoárjaiban számos belső - lelki - "emléket", megfejtett-megfejtetlen "álmot", gondolkodásra serkentő "gondolatot", néhány izgalmas esettanulmányt, valamint természeti népek körében szerzett úti élményt hagyott az utókorra. Dr. Buda Béla írja a kötethez csatlakozó, Jung munkásságát a mai lélektan tükrében elemző tanulmányában: "Jung - ez nem kétséges - európai örökségünk része. Hatása a pszichológián, a pszichoterápián túl a művelődéstörténetben, a társadalomfilozófiában, az irodalomelméletben, sőt kiváló szépírók alkotásaiban is lemérhető. Elég, ha a Svájcban letelepedett Kerényi Károly munkásságára utalunk. [...] Visszaemlékezéseinek most megjelenő gyűjteménye plasztikusan mutatja személyiségét. Olyan ember áll az olvasó elé, aki mélyen átélte egyedi sorsát, igyekezett megérteni önnön lényegét és megvalósítani önmagát; a szó legteljesebb értelmében európai volt. Élete - az említett buktatókkal is - példázatos és keresésre sarkalló. Bízunk benne, hogy itt közreadott gondolatai fölkeltik majd az olvasó érdeklődését a szerző többi műve iránt is, s hogy ezek ismeretében maga is tehet néhány lépést előre az objektív önmegismeréshez vezető úton."

Covers_21866
0
77

Harry ​Potter olvasók milliói előtt nyitotta meg a varázsvilág kapuit, ám Harry, barátai és ellenségei vizsgálata újabb utazásra visz minket: a muglik (és a varázslók) pszichéjének mélyére. A sorozat fordulatai, illetve J. K. Rowling karaktereinek pszichológiai összetettsége és mélysége évek óta folyamatos lázban tartja a rajongókat, akik fáradhatatlanul boncolgatják a Roxfortban és a varázsvilágban felmerült rejtélyeket. A Harry Potter pszichológiájában elismert pszichológusok ereszkednek le a Titkok Kamrájába, a Harry Potter-könyveket minden idők legsikeresebb fantasysorozatává tévő témák és karakterek vizsgálatán keresztül elemezve az emberi elmét és motivációkat. _Keressen egy szabad díványt, és készüljön fel rá, hogy olyan dolgokat tud meg kedvenc varázslójáról, amikről álmodni sem mert volna!_

Kollekciók