Ajax-loader

Noémi Lőrincz

Rate_positive 1323 Rate_neutral 68 Rate_negative 1

1648 napja velünk van ma itt járt

Rukkaracsony_2015 Badge-valentin-nemszeret Badge-stoppos-100 Badge-stoppos-10 Badge-stoppos-1 Badge1_300 Make_love_and_read_300 10000fb_300 Buek_2013_300 Rukkola_plecsni_xmas_300x300 Santa_300 Silly_walk_300 Poe_300 Meetoff_300 Badge-rozsasandor Badge-orjongo Badge-jobbmunkas Badge-jomunkas Badge-early_bird Badge-onkentes Badge-aktivista Badge-hardrukkcafe_100 Badge-hardrukkcafe_20

Kívánságlista

Ezeket a könyveket szeretné a felhasználó elolvasni.


A ​lángoló part című nagysikerű könyv folytatása.

A ​fogyatékkal élő személyek jogairól szóló ENSZ egyezmény gyerekbarát változata, amely azért készült, hogy közérthető és humoros formában ismertesse meg a gyerekekkel ezt a nehéz és fontos jogi szöveget. A szöveget Kárpáti Tibor humoros, pár vonalból álló illusztrációi kísérik.

Elütnek ​és cserbenhagynak egy kutyát az úton. A gázolás szemtanúja - egy zsaru - orvoshoz viszi az ebet, és igyekszik megtalálni annak gazdáját az ömlő esőben. Sikerrel keres-kutat. A már-már haldokló nő kórházba kerül a csalitosból. Wales nyomozó a tettesekre pályázik, ám ehhez előbb az indítékot kell kiderítenie. Az összevert lány maga is zsaru, komplikáltnak rémlő kapcsolati viszonyokkal, borzongató bűnüldözői múlttal. Wales és csapata az ismeretségi körét, régebbi és újabb letartóztatásait, haragosait vizsgálja. Miközben mind több és több bűnténybe botlanak, gyermekrontók, mafflások, pszichopaták kerülnek látóterükbe, látszólag egyre távolabb jutnak az eredeti ügytől, az elkövető(k)től. Ráadásul a memóriazakkant lány biztosra veszi, hogy Wales a kedvese, hiába bizonygatja ennek ellenkezőjét a volt férje és a próbapasasa, valamint a válófélben lévő Wales maga is. Mindezt tetézve a lábadozó Yahya a nyomozásban is részt akar venni. Sőt, részt is vesz. Válós regény? Azt hiszem, ezzel fogom túlélni a sajátomat. (Lelóczkiné Hetti) Válóságshow! (Szabó Anikó) Kulcs a sütőben, vacsora a lábtörlő alatt! Fable-t olvasok! (Szabó Bernadett)

Hetvenéves ​korában meghal Joss Moody, a világhírű dzsessztrombitás. Ekkor derül csak ki, hogy a szerető férj, a gondos apa valójában nő volt. Jackie Kay könyve nem botránykrónika. Csak egy dísztelen, mégis szívhez szóló prózavers. Egységes, mégis kemény könyv. Szeretetről. Gyöngédségről. Hűségről. Önazonosságról. Toleranciáról. Gyermek és szülő viszonyáról. Igaz és hamis barátságról. És sírig tartó hitvestársi kapcsolatról. S közben a háttérben szól a trombita és szól a dzsessz.

A ​magányos Victoria életében váratlanul újra felbukkan régi szerelme, akiből az évek során sikeres színpadi szerző lett. A csalfa Oliver még betoppanásánál is nagyobb meglepetést tartogat a lány számára: romantikus utazásra invitálja, méghozzá egy nem mindennapi útitárs kíséretében. Victoria maga sem tudja, bölcs dolog-e a fíatalemberrel tartani, ám mivel még nem múlt el Oliver iránti szerelme, az esze helyett a szívére hallgat. Kalandos kirándulásuk a skót Felföldre egyszersmind érzelmi felfedezőút: vajon a vidék gyönyörű díszletei között képesek-e feléleszteni szerelmük egykori tüzét - és sikerül-e Victoriának megszelídítenie a csélcsap írót -, vagy végleg elválnak útjaik, és a lány valaki másnak az oldalán találja meg az olyannyira áhított boldogságot?

A ​boldog-boldogtalan őslakók által csak Fertő Cityként emlegetett nagyváros éjszakájában tort ül a bűn. És mintha ez nem volna épp elég: jut belőle a nappalokra is. A helyi rendfenntartókat nem véletlenül emlegetik egy napon a középkor szent őrültjeivel. Ehhez a küzdelemhez gyomor kell, idegek. Meg stukker. Meg könyökütés. Mindezen földi jókkal felfegyverezve, oldalán a hirtelen, szőke Kyra Emettel járja a nagyváros dzsungelét a modern szamuráj, Vis Major. A bűnüldözés leghatékonyabb fegyvere ő a húszas kaliberű smasszerpuska óta. Egy-jobb napjain két-lépéssel mindig a rosszfiúk előtt jár. Rendszerint győz. Utcahosszal... Egy regény, melynek tempójával csak egy Ferrari Testrossa, élvezeti értékével viszont az égvilágon semmi sem versenyezhet.

Az ​év egyik kiemelkedő irodalmi eseménye Parti Nagy Lajos régóta várt, új kötetének megjelenése. Az elmúlt tíz év novelláit bemutató kötet grammatikai térben kirajzolódó világ különös feszültséget teremt az olvasóban. Egyrészt megörvendezteti a nyelvben megbújó lehetőségek végletekig feszítésével és az új jelentésű szóösszetételekkel, másrészt szembesíti azokkal a mélyen tragikus mindennapi tapasztalatokkal, amelyekben mindannyian élni kényszerülünk...

Ronit ​Krushka Londonból egészen Manhattanig menekült hithű zsidó neveltetése, a zárt és szigorú szabályok szerint élő ortodox közösség, és nem utolsósorban elismert és sokak által rajongva szeretett rabbi édesapja elől. Hat éve nem látták egymást, de a rabbi halálhírére a tékozló lány hazalátogat gyerekkora színhelyére. Csupán egy ember akad, aki miatt szívesen vállalja az utat; fiatalkori tiltott szerelme, Esti, aki azóta férjhez ment, látszólag megállapodott. A gyász ideje alatt ismét találkozik a két nő, és életük újra végzetesen összekuszálódik, mígnem a közösség vezetői, akik a rabbi utódlásával vannak elfoglalva, döntő lépésre szánják el magukat… Naomi Alderman első regénye vérbeli bestseller, egyben irodalmi siker is. A fiatal írónő egy londoni ortodox zsidó közösségben nőtt fel. Novelláit több neves lap publikálta, de az igazi áttörést A rabbi és a lánya hozta meg számára, amely kritikusai szerint lírai vallomás az egyén lázadásáról és a szerelem szabadságáról.

Roy ​is still young when his father, a failed dentist and hapless fisherman, commits suicide on the deck of his boat. Throughout his life, Roy returns to that moment, gripped by its memory and the shadow it casts over his small-town boyhood. Finally, Roy lays his father's ghost to rest. But not before he exacts a gruelling, exhilarating revenge.

Clay ​Riddell grafikus Bostonba utazik, hogy tárgyaljon az általa tervezett képregény ügyében. A kiadóba menet a parkban beáll a fagylaltoskocsi előtt kígyózó sorba, mert a melegben bizony jólesne egy hűsítő nyalánkság. Az előtte állók némelyikének megcsörren a mobiltelefonja, s mikor beleszólnak, leírhatatlan dolgok történnek. A telefonálók megvadulnak, egymásnak esnek vagy önmaguk ellen fordulnak, s pillanatok alatt őrjöngő-vérengző emberek töltik meg az utcákat. Claynek - micsoda szerencse! - nincs mobilja, s hamar rájön, hogy az őrületet csakis a telefon által közvetített impulzus okozhatja. Néhány hozzá hasonló, mobilmentes emberrel elindul, hogy olyan területet keressenek, ahol nincs telefonos lefedettség és hajtja az aggodalom is, vajon mi történhetett otthon a feleségével és a kisfiával, akik mindketten mobilhasználók? A káoszban nem könnyű az utazás. A megfertőzőtt telefonembereket mintha egy ijesztő kollektív tudat irányítaná, a kevés megmaradt "normális" pedig kétségbeesetten küzd, hogy megmentse önmagát s a világból azt, ami még megmenthető. Stephen King, a thriller kimeríthetetlen fantáziájú mestere, mindenből ihletet merít. Ezúttal is lebilincselő történetet mesél el, de biztos, ami biztos, míg a regényt olvassa, kapcsolja ki a mobiltelefonját.

Végre ​eljött a nagy pillanat, amit annyira vártunk: az Irodalom másodszor is visszavág! Ebben a másodikban már az… az Irodalom születéséről…? -– Ó. Ugyanarról szól mind a két kötet? Újra megteremtik a Világot, és vele a Szót, az Irodalmat? – Igen, pontosan ez a helyzet. Ebben a második kötetben kiderül, hogy Zeusz és Jupiter után (szabadon) bizony egy másik Isten is teremtett egy világot – és ez is a mi világunk! És e kettô csodás találkozásból született meg az, amit ma Irodalomnak nevezünk. Ez a másik Isten, a zsidóké és keresztényeké elég sokban különbözik az antik istenektôl. Szigorúbb és engedékenyebb is egyben. Jobban is ismerjük ôt, épp ezért nehezebb róla gondolkodnunk. Róla és a Könyvrôl, amibôlaz emberiség megismerhette: a Bibliáról. A Paradicsomkertben indul ez az izgalmas és felkavaró szellemi utazás, amelynek utolsó állomása Dante Isteni színjátéka. Ez a második kötet, de hamarosan jön a folytatás!

Ez ​a könyv azoknak szól, akik azt hiszik, hogy őket aztán egyáltalán nem érdekli az irodalom: – akik magyarból ketteseket kapnak – és a kettes nekik már jónak számít – akiknek piszkos és gyűrött a füzetük – ha el nem veszett már év elején – akik egyszerűen nem képesek olvasónaplót írni – akik kizárólag szomszédjukról, illetve a füzetükből másolják a dolgozataikat – aztán gátlástalanul puskáznak – akik a „kötelező olvasmány” kifejezés elhangzásakor heveny undort éreznek, és azonnal internetes összefoglalások, meg Kötelezők röviden című kiadványok után néznek – akik a memoriterek magolása közben szitkozódnak, és a költő meg a tanár édesanyját emlegetik – akik olyanokat mondanak, hogy minek foglalkozni olyan dologgal, aminek semmi értelme Nényei Pál középiskolai tanár és irodalomtörténész megírta az irodalom történetét kamaszoknak, és nemcsak azoknak, akiket már eddig is érdekeltek a versek és a regények. A szerző szerint az irodalom nem tantárgy, hanem egy izgalmas terület, ahol érdemes egész életünkben kalandoznunk. A jó tanulók persze használhatják „segédtankönyvként” is, a többiek viszont csak élvezzék a könyv humorát, és nézzenek valami klassz dologként az irodalomra!

Könyvem ​első kiadása dr. Baktay Ervin előszavával a magyar jógaismerkedés hajnal fényében született. Kőrösi Csoma Sándor hivatott utódjának ajánlásával, ami még ma is örömmel és büszkeséggel tölt el. Ő hozta magával keletről a jó hírt és ennek fényével megvilágította, úgy is mondhatnám: felrázta a magyar intelligencia nyugati tespedéstől alélt életét. Kevesen fedezték fel akkor még ezt a konstellációt e formában. Baktayt tisztelet vette körül, de nem az őt megillető sokkal nagyobb elismerés. Most, amikor abban a kiváló helyzetben vagyok, hogy hálámat és szeretetemet leróhatom könyvem ötödik kiadása előszavában, minden olvasómnak csak azt kívánhatom, hogy az ő szellemének tisztaságában véve át a keleti tanok bölcsességét, ez a szellem aranyozza be életútjukat és így szolgálhassák a megújult magyar életet.

A ​kilencéves Milo Moonnak retinitis pigmentosája van: a szeme egyre romlik, idővel meg is fog vakulni. Egyelőre még egy kulcslyuknyi résen át elég jól látja a világot, olyannyira, hogy sokkal több mindent vesz észre, mint mások. Amikor Milo imádott Nagyiját idősek otthonába kell adni, a kisfiú hamar rájön, hogy sötét dolgok történnek a Nefelejcs nevű intézményben. A felnőttek eleinte nem hisznek neki – az illegálisan Angliába menekült, fiatal szír szakács, Tripi kivételével. Másik lelki támasza Hamlet, a házimalac. Milo belevág, hogy leleplezze az otthont igazgató Thornhill nővért… A kiskamasz Milo önként vállalt küldetése éppen egy nehéz időszakra esik: apja új családot alapít, kilép Milo életéből; anyja depressziós lesz; az iskolában kudarcok és megaláztatások érik, így a gondok fojtogatóvá válnak. Lassacskán azonban – ahogy Milo kezdi elveszteni a szeme világát – feldereng a fény az alagút mélyén…

Salman ​Rushdie, angol-indiai regényíró, Bombay-ben született, középosztálybeli muzulmán családban. 1981- ben megjelent "Midnight's Children" (Az Éjfél gyermekei) című regénye hozza meg számára a nemzetközi hírnevet és a Booker-díjat. Legismertebb műve a "The Satanic Verses" (Ördögi versek), melyért 1988-ban Whitebread-díjat kapott. Ez az a könyve, amelyért Khomeini Ajatollah halálra ítélte, s az író egy darabig rejtőzködni kényszerült. A Grímusz mágikus hatású, gyönyörű mese, Rushdie első műve. Későbbi írásaihoz hasonlóan, tobzódik a szájhagyomány, a mitológia, a vallás, a "fantasy" elemeiben. A könyv élet és halál, élhetetlenség és halhatatlanság nagy kérdéseiről szól, sziporkázó szellemességgel és kivételes nyelvi leleménnyel. Főhőse, Szárnyaló Sas, az axona indián, aki kontinenseken és korokon át üldözi a címszereplő Grímuszt, a nagy varázslót, mert az a halhatatlansággal megajándékozta ugyan, de a békés öregedés titkával már adósa maradt.

Vajon ​mit gondolnak az állatok rólunk? Vajon mit mondanának nekünk, ha emberi nyelven megszólalhatnának? Szeretnéd tudni? Olvasd el ezt a könyvet! Negyvenöt állat beszél, morog, kacag, kiabál benne, és kevés dicséri az embert. Mind ugyanazt szeretnék, ugyanazt mondják: tudjuk, hogy szereted az állatokat, és mi is szeretünk téged, de kérünk, ésszel szeress bennünket, ne csak szívvel!

Feladó: ​Colfer, Eoin (kiejtve egyébként „Owen”) Elküldve: tegnap Címzett: A Világ (a föld alatt és felett) Tárgy: Üzenet Artemis Fowl hivatalos életrajzírójától A tények, amelyeket ez a könyv tartalmaz, valóban nem mások, mint tények. Minden egyes szó igaz. Artemis Fowl, az ír bűnöző-lángelme tényleg felfedezett egy föld alatt élő tündérfajt. Tényleg kizsarolta belőlük az aranyukat, és a tündérrendőrség tényleg a nyakában liheg, amiért ceruzaelemeket szállítmányozott a lidérceknek. De ez még mind semmi. Az orosz maffia az Északi-sarkvidéken tartja fogja Artemis apját váltságdíj ellenében, és csak testőre, Butler áll a fiatal bűnöző és egy gonosz pixi között. Amikor katasztrofális helyzet fenyegeti a teljes tündércivilizációt, Artemisnek be kell látnia, hogy néha még egy zseninek is elkél a segítség. Ami talán a legváratlanabb helyről érkezik… Fowl persze mindezt tagadni fogja, ügyvédseregével egyetemben. De hát még nem pereltek be engem, nem igaz? Ha nem tudsz más megoldást, olvass tovább. Csak öltözz melegen. Hamarosan egyre fagyosabb lesz a helyzet…

1993-at ​írunk, és az X-generáció Kurt Cobain és a grunge mozgalom zenéjére dübörög. A tizenhat éves Maggie Chicago nagyvárosából az Ír-tenger partjára kerül, egy szélfútta városkába, ahol rockzenész nagybátyja, Kevin által küldött magazinokon és édességeken tengődik, és nem tudja, valaha is megtalálja-e a helyét ebben az új világban. Amikor lecsap rá az első szerelem és egy hirtelen haláleset, Maggie tiltott zarándokútra indul, hogy teljesítsen egy utolsó kívánságot: "élj!"

Egy ​szép új világ, ahol a lányok már nem természetes úton születnek. Ahol a nőket az iskolákban csak arra tanítják meg, hogyan tudnak örömet okozni a férfiaknak, miután kikerültek a való világba A végzős év után a legmagasabb értékelést kapott lányok házastársakká válhatnak, hogy tehetős és befolyásos férjük mellett fiúkat szüljenek. A többi lány jövője mint szeretők és tanárok leírhatatlanul kegyetlen. freida és isabel legjobb barátnők, és biztosak abban, hogy évfolyamuk kiválóságaiként mindketten feleségek lesznek. De ahogy egyre feszültebbé válik az utolsó év, ahogy egyre nő a nyomás, hogy tökéletesek legyenek, isabel önsanyargatásba kezd, veszélyeztetve az egyetlen lényeges dolgot: a szépségét. A leendő férjek pedig megérkeznek, csak arra várva, hogy menyasszonyt válasszanak maguknak. freidának meg kell küzdenie a jövőjéért még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy el kell árulnia az egyetlen embert, akit szeret és aki viszontszereti.

Győri ​Dani tizenhat éves, kettesben él az anyjával, közepes tanuló egy közepes gimnáziumban, rajong a Barcelonáért, gitározik és mozgássérült, vagy ahogy ő hívja magát: nyomi. Egy rosszul sikerült iskolai program és egy hatalmas otthoni veszekedés után őrült ötlete támad: elemeli anyja hitelkártyáját, vásárol magának egy repülőjegyet, és péntek reggel az iskola helyett Münchenbe indul. Párizs, Amszterdam és Barcelona, egyetemi kampusz és autópályapihenő, bajor nemesi kastély és kolostor. Full extrás BMW és szakadt teherautó, zenészek, hackerek, örömlányok, deszkások.

Polli ​költő szeretne lenni. Mert az apukája is az. De költőnek lenni nem egyszerű. Mimún szerint, aki Polli szerelme, egy lánynak nem is való egyáltalán. Micsoda hülyeség! Apa pedig hiába költő, egy verset se írt még. Az meg mindennek a teteje, hogy Polli szuper anyukája, aki mindenen tud nevetni és mindig megvédi a lányát, épp Polli osztályfőnökével jön össze. Még szerencse, hogy hétvégén el lehet utazni a nagyszülőkhöz, ahol Pollinak saját kis bocija van, és ahol nyugodtan merenghet az élet dolgain egy tizenkét éves költő. Guus Kuijer regénye nem meg­oldani akarja a problémákat, hanem megmutatni, hogy mit lát és mit érez Polli, miközben küzd a körülötte lévő világgal. Egy nem átlagos lány magával ra­ga­dó, gyönyörűen megírt, kivételes története.

Ráber ​Patrik tök átlagos. Tizennégy múlt, egy hatosztályos gimibe jár, normális családja van és néhány (kevésbé) normális barátja. A haja szőke, a szeme sötétkék, a testalkata átlagos. A lányok alig veszik észre. Legalábbis a legtöbb. Ráber Patrik mégis elüt az átlagtól. Színésznek készül, szabadidejében verseket és monológokat tanul. A családja nem igazán érti meg, ahogy az osztálytársai sem. Ráber Patrik kretén. Ráber Patrik nyomorék. Ráber Patrikra nincs szüksége a világnak. Legalábbis azok szerint, akik zaklatják őt. Egy regény az online és offline megfélemlítésről, egy kamasz legádázabb félelmeiről és arról, hová vezet, ha a cybertérben teljesen elvész a kontroll. Olvasd el! És nem csak akkor, ha érintett vagy. A regényt tizennégy éven felülieknek ajánljuk!

- ​sikeres ifjúsági színdarab - megrázó és humoros - a szerző elismert színházi író Ha egy szobából nincs kiút, ha az életünk egy árulástól csöpögő cseppkőbarlang, ha tohonya élettárs- zsírszobrok feszülnek az ajtónknak, még akkor is meglepő menekülési iránynak tetszik a 20. század elejének magyar irodalma. Karinthy és Kosztolányi, a két macska, akikben a főhős tinédzserleány lelki társait, legjobb barátait és mókakomáit tiszteli, pótolni hivatott az elvált apát, a saját függőségével küzdő anyát és a többi családi árulót. Szabó Borbála regényében mindenki Geréb A Pál utcai fiúkból, és a címadásra sincs esélyesebb jelölt József Attilánál. A könyvet tehát el kell olvasnia mindenkinek, akit valaha elárultak, aki kiszolgáltatottnak érzi magát, aki kétségbeesetten kuksol a szobájában az íróasztala alatt (tehát a többségünknek), mivel e kötet szerzőjében végre ők is lelki társra, legjobb barátra és mókakomára találhatnak. Megrázó és humoros, mély és felemelő, felnőttes és gyerekes. Folytathatnám a látszólagos ellentétek sorát, de mivel ez jóval sekélyesebb lenne, mint a regénynek akár egyetlen mondata is, ezért abbahagyom. Inkább olvassátok el magát a művet! Össze sem lehet hasonlítani az ajánlóval. Azt ugyanis egy komoly, tehetséges, igazi író írta. Litkai Gergely

A ​nehezen barátkozó Dorka (becenevén Indián) egy szűkös panellakásban él nagyhangú édesapja és túlérzékeny édesanyja egyetlen gyermekeként, míg osztálytársa, a hideg jómódban felnövő, szelíd Matyi életének legnagyobb eredménye, hogy alacsony termete ellenére a középiskola legjobb kosarasaként tartják számon. Dorka és Matyi szerelme viharos erővel csap le mindkettejükre, és Dorkának nem csak meg kell tartania Matyi súlyos titkát, de hamarosan szembe is kell néznie a felnőtté válás nehézségeivel. Hajdú-Antal Zsuzsanna szívszorítóan szép első regénye, amely John Green és Gayle Forman nyomdokain halad, biztosan nem fogja hidegen hagyni egyetlen olvasóját sem.

A ​Fekete normalitás, amelynek hőse az identitását kereső, a spleenes élet hálójában vergődő, várakozásra ítélt, a margarintól viszolygó, mind inkább elfogadásra vágyakozó Fiú, olvasottságról, nyelvi leleményességről, ötletes kompozícióról tanúskodik. Kiemelhető a szereplők arcélének megragadása, az „unalom” problémakörének időnkénti groteszk megközelítése. Korkép, körkép, kórkép, egy vergődő és minden póráztól szabadulni igyekvő nemzedék regionális önreprezentációja ez a szöveg (regény?), amely időnként felvillantja az egyéni kimenet lehetőségét (a Tiszát például felváltja a Duna, esetleg Újvidék, a lány, a barátok, a személyes emlékezet, a dallamok ígérnek némi távlatot), majd ismét bezárul minden, de nem tudni, meddig és hogyan. A „fekete” narratíva egyik kulcsfigurája a Zenész, aki az olvasó nézőpontjából nem minősíthető „papírmasé” figurának, sablonpéldánynak. Függő szubjektum, beszélő szereplő, aki határozott világszemléletével, a szűkös részjelenségeken túlmutató látásmódjával felismerhetővé tesz egy „mikrotörténeti” folyamatot. (Ön)leleplező vallomása így hangzik: „Zenéltem, én lettem a Zenész, az emberek hamar rájöttek, hogy értek a muzsikához, nem kértem sokat, gyakran csak ételt, italt, néhol szállást, így ingáztam. A barátaim a háború ideje alatt külföldre szöktek, én fizikai munkákat is elvállaltam, csak csináljak valamit, közben azért imádkoztam, engem is öljenek meg, dobjanak rám egy bombát, haljak éhen-szomjan, legyen vége. De nem lett. Elmúlt a háború, kétezerben a világvégét is túléltem, hiába mondták, hogy a harmadik évezred kezdetén megjelenik a négy lovas. Éltem, ahogy tudtam, beléptem egy zenekarba, vokált is vállaltam, úgyse értettek hozzá sokan, az a pár hamis hang, ami elhagyta a szájamat, a kutyát se érdekelte.” A Zenész név figyelmet érdemel abból a szempontból is, hogy a szöveget áthatja a zene, mégis a vizualitás tekinthető az olvasó maradandó élményének. Hózsa Éva

Három ​testvér néhány órája magukra maradt a világban, de megesküdtek, hogy soha senki nem választhatja el őket egymástól. A legidősebb Siméon, tizennégy éves. Cingár, barna szemű. Különleges ismertetőjele: intellektuálisan koraérett, már az érettségire készül. A középső Morgane, nyolcéves. Barna szemű, elálló fülű, osztályelső. Különleges ismertetőjele: a felnőttek minduntalan elfeledkeznek a létezéséről. A legkisebb Venise, ötéves. Kék szemű, szőke, elragadóan bájos. Olyan kislány, amilyet mindenki szeretne magának. Különleges ismertetőjele: forró szerelmi történeteket játszik el a Barbie babáival. A Morlevent gyerekek nem hajlandók a sorsukat az első jöttment szociális asszisztensre bízni. Az a cél hajtja őket, hogy kikerüljenek a gyermekotthonból, ahová elhelyezték őket, és családra leljenek. Két személy lehetne a gyámjuk. Csakhogy eleinte egyiknek sem fűlik hozzá a foga. Aztán meg egyszerre mindkettőnek. De az egyik nem túl rokonszenves, a másik meg felelőtlen, ráadásul... Ja igen! És ez a két személy ki nem állhatja egymást.

Démonok ​bárhol rejtőzhetnek - legalábbis Stephen King magánbirodalmában, amely azonban nagyon is gyakran emlékeztet bármelyikőnk világára. Mert ugyan ki mondhatná el magáról, hogy az ő tudata mélyén nem lapulnak szörnyetegek, vagy legalábbis nem találkozott még velük... mondjuk, éjfél után néhány perccel? A könyvtári nyomozó című kisregényben a démon, amely jelen esetben egy roppant eredetien megrajzolt vámpírnő, egy kisvárosi könyvtárat választott legújabb megtestesülése színhelyéül, áldozatául pedig Sam Peebles ingatlanügynököt. Sam a téboly mélyére merülve ismeri fel végül, hogy önmagát, saját múltját, a lelkében lakozó rettegést kell legyőznie ahhoz, hogy szembeszállhasson a sötét erőkkel, s méltóvá váljon a szerelemre. A kötet másik írásában - s mint Stephen Kingnél megannyiszor - egy gyerek, a tizenötéves Kevin harcol a szörnyeteggel, a Napkutyával, mely a születésnapjára kapott Polaroid fényképezőgépből akar kitörni. S ehhez a harchoz megint csak a szeretet adja az erőt - ezúttal az apa és fiú közti szeretet; Kevinnek meg kell ismernie az apja múltját, egykori vétkeit ahhoz, hogy a gyermeki naivitás világából kilépve elpusztíthassa a Napkutyát... ha egyáltalán el lehet pusztítani... King két kisregénye – a Titkos ablak, titkos kert című kötet folytatásaként – kellemes borzongást ígér éjfél után három és négy perccel.

"Töltsd ​ki azt az egyszerű formanyomtatványt, amit tőlem kapsz. Ha én ki tudom tölteni, akkor te is ki tudod tölteni. Ha kitöltöd, és elküldöd a megadott címre, akkor minden hónapban garantáltan 9600 dollárt fogsz kézhez kapni életed végéig. Ha nem kapnál kézhez 9600 dollárt havonta életed végéig, akkor egyrészt visszafizetjük a taknyos 89 dollárodat, amit befizettél nekünk a formanyomtatványért, másrészt megerőszakolhatod a Long Island-i billiárdos nagynéninket, rágyújthatod a kutyánkra a kutyaólját, levizelheted a tearózsáinkat és a kerti törpénket, és akkor még mindig meglehet az az elégtételed, hogy pénzednél vagy. Csak küldd el nyugodtan az utolsó frinces-francos 89 dollárocskádat, mielőtt kifogynánk a formanyomtatványunkból."

A ​Rika agyában című regény a tudat ragyogó fénye és a tudatalatti homályos alagútjai közötti utazás és rendkívüli lényekkel való találkozások kalandjait kínálja. A Varázslók és A terápia című könyvek szerzője, Levent Mete a lélek mélységei elé tart tükröt ezzel a regényével. Sajátos nézőpontból: egy gimnazista lány agyából fogja vallatóra; az egyéni és társadalmi erőszak hatásait; a fantasztikus irodalom lehetőségeivel figyelmeztet a világunk egyre megszokottabbá váló kegyetlenségére és igazságtalanságára.

12 ​nő voltam. Egy - aki egy eszkimóhoz megy feleségül Kettő - aki az űrben akart csókolózni... Három - akit legjobb barátnője meggyilkolásával vádolnak Négy - aki a BudapestPárizs járaton lefogy 25 kilót Öt - aki bemártja, azt, akit a legjobban szeret Hat - aki újra találkozik 12 élettel korábbi karmikus szerelmével Hét - aki tud nemet mondani Nyolc - aki egy orosz bankárba zúg bele Szentpéterváron Kilenc - aki egy hétig állt mozdulatlanul tütüben Tíz - akinek rendőr volt az apja Tizenegy - akinek négy anyja volt, de egyik se vallja be melyikük szülte Tizenkettő - aki egy széthasított fejű férfit szeretett.

Dokumentumregény? ​Vagy erotikus iromány? Esetleg önéletrajz? Szepesi Nikolett olimpikon zavarba ejtő botránykönyvében nem csak a főhős valóságos személy, hanem mindenki más is. Csábítások és elcsábulások. Mámoros orgiák és megalázó pofonok. Szerelmek és tragédiák. Az olimpikon megdöbbentő őszinteséggel ír a sztársportolók világáról, arról a közegről, amelyet az átlagember eddig csak kívülről és kellő áhítattal figyelt. Több ez, mint egyszerű életrajz – inkább valamiféle korrajz, a mai huszonévesek zaklatott, felszínes örömökkel és kapcsolatokkal teli világáról. Sokkoló valóság. Egy 26 éves lány útkeresése.

A ​világhírű portugál költő filozofikus vallomás-regényének hőse és írója is a szerző egyik alteregója: Bernardo Soarez. Magányos megfigyelésekben, elmélkedésekben, rácsodálkozásokban kiapadhatatlan alkotás.

Az ​edzett agy tovább él! Mit szólnál, ha egy személyi edző előírna neked egy agyfejlesztő edzéstervet, mely élesíti elmédet, segít az összpontosításban, és fejleszti a kreativitásodat? Az A(gy)erobikkal ez lehetséges! Az a(gy)erobik egyedülálló mentális edzésterv, amely segít megakadályozni elménk öregedését. Ez a program, mely erősségeidre és gyengeségeidre van szabva, üstökön ragadja a szürkeállományodat, és megváltoztatja az életedet. Hagyd, hogy az A(gy)erobik fejtörői - logikai, számtani, emlékezeti, kreatív feladatai - fejlesszék gondolkodásodat, és tökéletesítsék mentális képességeidet. Hamarosan emlékezni fogsz a megbeszélt találkozókra, tudni fogod, hol a kulcsod, és főként: fejlődik majd az agyad! Állítsd össze saját agyfejlesztő programodat! - Előzd meg elméd öregedését úgy, hogy érzékeidet új módokon használod. - Hozd formába kreativitásodat és töltsd fel a memóriádat. - Fejleszd a gondolkodásodat több mint 100 észbontó fejtörővel.

Mi ​történne, ha rájönnél, hogy a családod az egyik leghatalmasabb család a történelemben? Mi lenne, ha azt mondanák, hogy a család erejének forrását elrejtették a világ különböző részein, 39 kulcs formájában? Mi lenne, ha választás elé állítanának - fogod az egymillió dollárt és elsétálsz. vagy megkapod az első kulcsot? Ha Amy vagy Dan Cahill helyében vagy, a kulcsot választod - és megkezdődik a veszélyes hajsza.

A ​történet Brooklynban játszódik 1952-ben, és keretét egy munkássztrájk kezdete és vége adja. Itt él Harry Black a sztrájkiroda vezetője, akit homoszexuális kapcsolata nagy bajba sodor. És itt él Tralala is, a rámenős prostituált. Zajlik az élet Brooklynban. A sztrájkolókat brutális eszközökkel próbálja meg szétoszlatni a rendőrség, de vannak, akik kitartanak az utolsó csepp vérükig. Tralalát is utoléri a végzete: egy részeg társaság megerőszakolja egy kocsi motorháztetején. Másnap reggel újra kinyit a gyár, és mindenki beletörődik a sorsába. Kezdődnek elölről a szürke hétköznapok.

"Láttam ​rajta, hogy tudja. Tudja, mi vagyok, ahogy hirtelen én magam is rájöttem, mi vagyok, hogy nem lány vagyok, hanem valami a lány és a fiú közt." Mi történik akkor, ha egyetlen családi örökségként egy hibás gén rejtőzik bennünk? Egy gén, amely elindul Kis-Ázsia ligeteiből, átkel a nyugodt Atlanti-óceánon és a háborgó XX. századon, majd megérkezik a hatalmas Amerika kohóiba, s végül a század epilógusának színpadára, az eggyé osztott Berlinbe. Egy gén, amely átszörfölt az évszázadon, miközben ott bújócskázik az ember legbensejében, felforgat és helyre tesz, kalanddá varázsol és elsimít, titkosít és elmagyaráz... mindent? Pikareszk krónika és családregény, a század gyermekének vallomása, anekdotafüzér és kíméletlen önanalízis - ezeknek összessége az, amit most a kezében tart az olvasó. Jeffrey Eugenides (ejtsd: dzsefri judzsinidis) Detroitban (USA) született 1960-ban, görög származású szülők harmadik fiaként. Első regénye, a Virgin Suicides (Ártatlan öngyilkosságok), 1993-ban jelent meg, s azóta 15 nyelvre fordították le, mozifilm is készült belőle. Az Egy test, két lélek 2003-ban Pulitzer-díjat kapott, és több mint egy évig szerepelt az amerikai és európai toplistákon. A szerző jelenleg Berlinben él a feleségével és kislányával