Ajax-loader

'magyar nyelv' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Cs. Nagy Lajos - Helyesírási ​gyakorlókönyv
A ​Helyesírási gyakorlókönyv tartalmazza a magyar helyesírás minden szabályát oldott, könnyen tanulható és tanítható megszövegezésben. Ezeknek a szabályoknak a gyakorlatban történő használatát 2788 számozott példamondat mutatja be igen szemléletesen. Az ezt követő 354 diktálásra-gyakorlásra szolgáló szöveg helyesírási témakörök szerint van elrendezve. Közülök több tucat hibásan írt: ezek kijavítása nagyban elősegítheti a helyesírási ismeretek alapos elmélyítését. Az önellenőrzéshez javítási kulcsot ad a szerző.

Lakatos Ilona - Érettségi ​magyar nyelvből
A ​magyar nyelvi érettségihez nagy segítséget nyújt ez az új kiadvány. A tételvázlatok, megoldási útmutatók alapján könnyen fel lehet készülni mind az érettségi, mind a felvételi vizsgákra.

Szabó Ágnes - Kompetencia ​alapú feladatsorok magyarból 3. és 4. osztályosoknak - Szövegértés
A ​3. és 4. osztályosoknak szóló kiadvány elsősorban az anyanyelvi kompetencia fejlesztését célozza. A könyv célja, hogy a kisdiákok ne csak a betűk olvasását gyakorolják, hanem a történetek, az olvasmányok lényegét, szépségét is megismerjék.

Ismeretlen szerző - Emelt ​szintű érettségi - Magyar nyelv és irodalom 2016 - Kidolgozott szóbeli tételek
Az ​érettségire való felkészülést segítő számos, általános összefoglaló munkával szemben ez a könyv nem az eddig tanultak globális áttekintését kívánja nyújtani, hanem az Emberi Erőforrások Minisztériuma által 2015 decemberében nyilvánosságra hozott, 2016-os emelt szintű magyar nyelv és irodalom érettségi vizsga szóbeli tételeinek kidolgozását adja. A szerzők az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara Felvételi Előkészítő Bizottságának tagjai.

Szilágyi N. Sándor - Ne ​lógasd a nyelvedet hiába!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kovács Tibor - Széllné Király Mária - 30 ​szövegértés magyar nyelv és irodalomból
A ​kötet a középszintű írásbeli érettségi feladatsor egy részfeladatát gyakoroltatja. E készségnek nem csupán vizsgákon jut fontos szerep, hiszen különböző szövegek megértése olyan alapvető kulturális kompetencia, amely az önálló tájékozódás, a kritikus gondolkodás és bármely tanulás feltétele. A feladatgyűjteményben található szövegek változatosak, témájuk és műfajuk tekintetében hétköznapi szövegek, melyekkel mindannyian naponta találkozhatunk. A szövegekhez kapcsolódó feladatok komplexek: egyszerre mérik a nyelvi-nyelvtani ismereteket, valamint egyes műfaji és egyéb irodalmi információk ismeretét.

Józsefné Orbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 11-12. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Józsefné Urbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 9-10. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Hogyan ​írjam?
Helyesírási ​kultúránk színvonala a műveltségünk egyik fokmérője, ezért készült ez a könyv elsősorban a középiskolás diákoknak, de hasznos lehet azoknak a felnőtteknek is, akik helyesírási ismereteiket szeretnék fölfrissíteni. A helyesírási gyakorlólapok három fontos célt szolgálnak: segítenek elsajátítani a legfontosabb helyesírási szabályokat, sok-sok feladatot kínálnak a szabályok alkalmazására, és fölkészítenek a helyesírási kézikönyvek használatára. A könyv anyaga egyaránt alkalmas az önképzésre, önálló tanulásra, vagy bármely tankönyv kiegészítőjeként iskolai feldolgozásra is felhasználható. Kulcs segíti a feladatok megoldásának az ellenőrzését, a gyakorlatszövegekben megjelölt szabálypontok pedig a helyesírási szabályzatban igazítanak el. A Gyakorlósorok című rész tollbamondásra szánt szósorokat tartalmaz. A Gyakorlószövegek című fejezetben nehéz helyesírási példákkal dúsított szövegek olvashatók, melyeket helyesírás-elemzésre és tollbamondásra használhatunk.

Covers_201647
Idegen ​szavak szótára Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Idegen ​szavak szótára
Az ​Idegen szavak szótára - ami a Black & White kiadó gondozásában készült - könnyen áttekinthető, a vastagított kifejezések pedig a könnyebb kezelhetőséget teszik lehetővé.

Póra Ferenc - A ​magyar rokon értelmű szók és szólások kézikönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció Munkafüzet a 6. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Varga Katalin - Én, ​te, ő
Varga ​Katalin most a nyelvtan világába kalauzol minket. IV. Kikmik herceg birodalma szigetekből áll. Szerkentyűn, az igék szigetén robotok élnek. Ott található két beszélő komputer és az Időgép is. Erre nagy szükség van, mivel Pitt és Patt a hajótörött bohóc-ikerpár elveszett oroszlánját keresi. A szigetlakók segítségével bejárják a különös birodalmat. Palinta szigetén főnevekkel varázsolnak. Ezerédesen nem ismerik a főneveket. Kékséges Valamin ki sem szabad mondani. A Lebegőn lakó óriási űrlények szóba sem állnak velük. Útjuk végén, a tengerből kimagasló, madárfejű Táltoshegy, a Birodalom leghatalmasabb komputere végül minden kérdésükre választ ad; a keresés sikerrel végződik. A könyv nem csupán korszerűen kalandos történet. A rövid fejezetek és versek kiegészülnek rejtvényekkel, képes tesztekkel, egyéb feladványokkal. Így a gyerekolvasó maga is tevékenyen vehet részt a keresésben, ismerkedik meg a szófajokkal. A színnel nyomott szavak, ragok, toldalékok, hangzók pedig nyelvtantudásuk bevésését szolgálják.

Rácz Endre - Takács Etel - Kis ​magyar nyelvtan
"A ​"Kis magyar nyelvtan" első kiadása (1959) óta eltelt négy évtized nyelvünk életében változásokat hozott, a leíró nyelvtudományban pedig a nyelv egyes tényeinek, fogalmainak újabb értelmezését érlelte meg. Ezekről a nyelvi változásokról és a nyelv vizsgálatának korszerű szemléletmódjáról tájékoztatja olvasóit könyvünk másodszor átdolgozott, felújított kiadása. Az új tartalom egy része új fejezetekben jelenik meg. A hangtan korábbi anyagát a fonémáknak és a hangok "jelentésének" (a hangszimbolikának) a bemutatása egészíti ki. A szavak alkotóelemeinek szerepét a lexéma és a morféma fogalmát ismertető fejezet értelmezi. A mondat szerkezetének vizsgálata a szintagmák fogalmának és fajtáinak tárgyalásával lett gazdagabb és egyben korszerűbb is. Voltaképpen a könyv teljes szövegének felújítására volt szükség, s ez meg is történt: a nyelvi példáktól az értelmező elemzéseken át a meghatározások, szabályok megfogalmazásáig. Ami változatlan maradt: a könyv felépítése, szerkezete és az egyes témák feldolgozásának módszere, stílusa. Így változtatásaival és a nyelvtudományt népszerűsítő szerepének változatlan vállalásával könyvünk megőrizte négy évtizedes múltjának jó hagyományait; lényeges jellemzőit tekintve az maradt, ami volt: Kis magyar nyelvtan." (a Kiadó)

Fráter Adrienne - Magyar ​nyelv 9.
A ​tankönyv tartalmaz olyan feladatokat, melyek lépésről lépésre mutatják be szövegek megalkotásának folyamatát (esszé, értekezés, érvelés). Táblázatok segítik az ismeretek összegzését, a folyamatábrák pedig a nyelvtani elemzéseket szemléltetik. Az esztétikus kivitelezés, a témákhoz kapcsolódó kép- és ábraanyag fenntartja a diákok érdeklődését. A web-es utalások további kutatásra ösztönözhetik a tanulókat.

Covers_55412
Idegen ​szavak kéziszótára Ismeretlen szerző
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Idegen ​szavak kéziszótára
Magyar ​szövegben a mindennapi használatban sűrűn, olykor ritkábban előforduló, jobbára még ma is idegennek érzett szókészleti elemek (szavak, szókapcsolatok, bizonyos fajta tulajdonnevek) jegyzékét és magyarázatát tartalmazza ez a könyv. 1957 óta különböző terjedelemben, részben más közönség számára több azonos tárgyú szótárt adtam ki. Ez a mű azonban ezeknek nem egyszerű változata, hanem új szótárnak tekintendő. Csaknem negven esztendő alatt bármilyen szótári munka - még az átdolgozások, többszöri javítások, kiegészítések ellenére is - elavul, de ráadásul ez alatt az idő alatt teljesen megváltozott körülöttünk a világ, megváltozott a mi saját világunk is. Egy idegen szavak szótára különösen érzékeny a nyelvi változások iránt, szavak elavulnak, és tömegesen áramlanak be más, elsősorban nemzetközi szavak, kifejezések. Megváltozott a szótár koncepciója is, amennyiben elődeihez képest is tovább közelítettük a kislexikon felé anélkül azonban, hogy szótárjellegét ne tarottuk volna szem előtt. Már csak az új koncepcióból kifolyólag ez a szótár eltekinthet a mai szóhasználatból szinte teljesen kiveszett szavak felvételétől (így a régebbi városi kényeskedő szalonnyelv elemeitől), a jobbára Mikszáthnál vagy Jókainál előforduló latinizmusoktól, továbbá az olyan szókészleti elemektől, amelyek éppen a gyakori használat következtében idegen színezetüket már elvesztették. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a szótár címszavainak gyűjtőköre kitágult, bekerültek a szótárba a mai köznyelvbe is beáramlott tudományos és nemzetközi terminusok, amelyeket főleg a fiatalabb korosztályok joggal keresnek benne és amelyek magyarázatát elvárják tőle. Mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy valóban új szótári művet tart kezében az olvasó, olyat, amely lényegében már a 21. századot célozza meg. Talán nem lenne felesleges, ha azok az olvasók, akiknek valamelyik régebbi ilyen szótár is a birtokukban van, nem dobnák azt el, mivel a jelenlegiben nem szereplő több elemet is megtalálhatnak benne. A fenti célkitűzések megvalósításához egy személy, a főszerkesztő munkaereje és ismeretanyaga, a szakmai terminológiában való jártassága nem lett volna elegendő. Ez a könyv igazi csapatmunka eredménye és ehhez az Akadémiai Kiadó Szótárszerkesztősége a tárgyi feltételeket (szakkönyvek, lexikonok, egyes szakmák és szaktudományok idegen eredetű szóanyagának kigyűjtése) és a szótár egységes voltának, kiegyenlítettségének érdekében tapasztalt szótárszerkesztők közreműködését biztosította.

Kálmán Béla - A ​nevek világa
Minden ​tulajdonnév végső soron köznévből származik. Így minden személynévnek és helynévnek volt eredetileg jelentése is. Mivel azonban a személynevek és helynevek rendszerint több évszázados vagy évezredes múltra tekinthetnek vissza, egy-egy helynév vagy személynév gyakran csak értelmetlen, puszta hangsor a mai ember számára. Vezetékneveink csupán néhány száz évesek, ezért sok érthető közülük, mint Kovács, Nagy, Fazekas, Veres, Arany. Sokat viszont csak a szakember tud megfejteni, mint Bartók, Balla, Dékány, Gerencsér, Molnos, mert ma már elavult szavakból vagy tájszavakból keletkeztek. Számos, nálunk is használatos név idegen nyelvből való, mint Novák, Hirt, Valentini. Keresztneveink nagy része végső soron héber, görög, latin vagy germán eredetű, kisebb részük szláv vagy török. Az eredeti keresztnevek száma elég csekély. A legtöbb ember nem maga választja meg a nevét. Vezetéknevét apjától örökli, keresztnevét rendszerint szülei határozzák meg. Esetleges ragadványnevét az a közösség ruházza rá, amelyben él. Nevét azonban hivatalosan is megváltoztathatja, egyesek, főleg művészek pedig álnevet, (művészi nevet) választanak maguknak. A helyneveket rendszerint egy közösség adja, hogy a természetben könnyebben tájékozódhasson. Mivel a nagyobb vizeket, hegyeket már az ősi időkben elnevezte valamilyen emberi közösség, ezek a nevek pedig az évezredek folyamán egyik néptől a másikra öröklődtek, nem mindegyiknek a nevét tudjuk megfejteni, sőt gyakran azt sem tudjuk eldönteni, milyen nyelvű népcsoport nevezte el (Dráva, Tisza, Abruzzók).

Kolozsvári Grandpierre Emil - Herder ​árnyékában
"Annak ​a sajnálatos ténynek, hogy ahova nézünk, ahova fülelünk, óhatatlanul a nyelvi műveletlenség tüneteivel találkozunk, végső magyarázata az anyanyelvi oktatásnak nem az elégtelensége, hanem nyugodt lelkiismerettel állíthatjuk: - a hiánya. Hogy az iskolán belül mi történik, milyen módszerrel, heti hány órában tanítják anyanyelvünket, a pedagógusok a megmondhatói. Ha viszont az eredmények felől közelítjük meg a kérdést, az a benyomásunk, hogy az iskola ugyanazzal adósa a mai tanulónak, mint annak idején nekünk volt. Más szóval anyanyelvi oktatásunk ma, több mint harminc esztendővel a felszabadulás után, még mindig ott tart, ahol Ferenc József uralkodása idején."

Horváthné Reményi Lívia - Betűk, ​szavak, mondatok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Antalné Szabó Ágnes - Raátz Judit - Magyar ​nyelv és kommunikáció feladatlap a 12. évfolyam számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_313893
Szép ​szó Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Szép ​szó
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Tolcsvai Nagy Gábor - Nyelvi ​divatok
Öt ​fiatal nyelvész: Bíró Ágnes, Felde Györgyi, Huszár Ágnes, Kemény Gábor és Tolcsvai Nagy Gábor a mai nyelvhasználat divatos jelenségeivel foglalkozik ebben a kötetben. E jelenségek az utóbbi időben bukkantak föl és terjedtek el a magyar köznyelvben. A szerzők legnagyobbrészt az élőbeszéd: a munka, közlekedés, szórakozás közben folyó társalgás friss, érdekes, ám olykor vitatható újdonságait veszik szemügyre. Többek között ezeket a divatos témákat érintik: A megszólítás bizonytalanságai, Hogyan köszönjek? Magázzam vagy önözzem?, Elmaradó köszönések, A zenekarnevek divatja, A reklámszövegek nyelve, Üzletelnevezések, Tudunk-e beszélgetni?, Státusszimbólum-e a keresztnév? A slágerszövegek nyelvi gondjairól, Árunevek - márkanevek, Nyelvi durvaság indulatból és anélkül... A szerzők elsősorban a nyelvi divatra oly fogékony fiatalokat szeretnék tájékoztatni a legfrissebb, legérdekesebb jelenségekről és azok értékéről (vagy értéktelenségéről), így ösztönözve olvasóikat a választékosabb, stílusosabb magyar beszédre és írásra.

Hernádi Sándor - Írjuk, ​mondjuk helyesen!
Tartalom Előszó ​5 Írjuk helyesen! 7 Ékezet - értelem - udvariasság 9 Csak röviden 10 Egy kis szóanatómia 12 Miből lesz a kettőzött d? 13 Helyesírási totó 16 Eddzük magunkat a helyesírásban! 18 Helyesírási babonák 19 Hol élünk? 20 Azonos alakú szavak elválasztása 22 Névelemzés 28 Hol kezdődnek az intézménynevek? 30 Le a kis kezdőbetűvel!? 31 "Formabontó" szók 33 Randevúzó kötőzók 35 Szakosodunk 36 Kötve hisszük 37 Mondatzárás és központozás 39 Vesszővesztés 41 A tantervi imperativusról 42 Nehéz-e a magyar helyesírás? 43 Mellérendelés a mellékmondatok szintjén 45 A gombhoz a kabátot 47 Rendezetlen fordítások 49 Foto vagy fotó? 49 Kirakatrendezés 51 Eddzük magunkat a helyesírásban! 53 (Mondatgyűjtemény a helyesírás gyakorlására) 55 A magánhangzók időtartama 55 A másalhangzók időtartama 64 A "j" hang jelölési módjai 74 Hasonulások és összeolvadások 81 Az igekötők egybe- és különírása 85 Állandó szókapcsolatok 93 A névutók és névutós szerkezetek 97 A kötőszó a tagmondat belsejében 99 A tagmondatokat kapcsoló "és", "s" kötőszó 100 Tagmondatok közbeékelődése 102 Kötőszók egymás mellett 105 Záró írásjel a többszörös mondatösszetételek végén 109 Innen - onnan 112 Tessék választani! 119 Mondjuk helyesen! 135 Szókurtítás 137 Magyar "facsimilék" 138 "Maradéktalan" kritika? 139 Szóból is megárt a sok 140 "Nagyságrendű" 141 "Alulmúl" és "alulkerekedik" 142 Önbírálat 143 Befordultam a konyhába 144 Terheltség-e a "túlterheltség"? 145 "Körülbelül" 146 "Össztanári" értekezlet a tanulók minden oldalú fejlesztéséről 148 "Világtakarékossági" nap? 149 Foglalkozás, gyűlés, óra, öszejövetel? 150 A jövő szavai - mai szemmel 151 "Gyermekül" szólni? 154 "Hogy hol szedi ezt föl a srác!" 160 Nyelv és iskola 161 Hibrid szólások 162 Az 1971/72. tanév 164 Több nevű iskolák 165 Hová járjon a gyerek? Hányadikos legyen? 166 Egy gyereknek hány apjáról 168 Valótlan mondatok 169 Azok az "az"-ok! 170 Ketten egy raggal? 172 Jelzőcsuszamlás 174 Félkész értelmezők 175 Mikor rövid az ember? 176 Rozoga szerkezetek 177 Kérvény szórendi ügyben 178 Ne beszéljünk határozottan? 180 Lehet valamivel kevesebb? 181 Névelőtlen nevelők 183 Világosan: udvariasan 184 Mentesítő mondatot! 186 Fontoskodó kartárs stílusgyakorlatai 187 Eddzük magunkat a helyes kifejezésben! (Nyelvhelyességi példatár) 189 Kulcs (A hibás mondatok helyesbítve) 196 Érdekesen - Szépen - Lelkesítően és játékosan 205 Postamunka 207 Ó, "hajtó!" 208 Nem hivatalosan 209 "Hálapénz" és "Jonatánia" 210 "Unalmas, mint a vízállásjelentés" 211 A tyúk vagy a tojás? 212 "Mezítláb" - az asztal fölött 213 "Szerény véleményem szerint..." 214 Virágcsokor 215 "Ecetetrá" 216 "Pattanásos bőrápoló krém" és egyebek 216 "Mely nyelv merne versenyezni véled" 225 Tömörkény István: "Délebéd" 227 Kosztolányi Dezső: "Öreg dalmata" 229 Csokonai Vitéz Mihály: "A Reményhez" 231 Az ifjúság hullámhosszán 238 Világjáró magyarok 245 A mesterséges nyelvek és a magyarok 247 A nyelvművelő Kosztolányi 253 Játéknyelvtan I. 269 Játéknyelvtan II. 281

Covers_291325
Rövidítések ​könyve Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Rövidítések ​könyve
Több ​ezer rövidítést, betűszót gyűjtöttünk össze ebben a könyvben. Úgy érezzük, hogy ez a mennyiség már önmagában is indokolja törekvésünket: segíteni szeretnénk az eligazodásban, az egyes rövidítések, betűszók megfejtésében. Ma Magyarországon nem jelenik meg úgy újság, folyóirat, hogy az olvasó ne találna benne rövidítést, nem hallgathatunk rádiót, nem nézhetünk televíziót vagy plakátot anélkül, hogy ne figyelnénk fel egy-egy olyan betűszóra, aminek az értelme még ismeretlen előttünk, s csak hosszas keresgélés után lelünk rá magyarázatot. A rövidítések – s e fogalmon most kis szabadossággal a szóösszevonásokat, betűszókat, sőt néha a jeleket is értjük – hozzátartoznak korunkhoz. Az információhegyek nyomását szeretnék elviselhetőbbé tenni. S közben ők maguk is heggyé dagadnak. Bűn ez vagy erény? Útvesztő vagy segítség? Ezekben a kérdésekben lehet vitázni, ám a tény megcáfolhatatlan: szinte nap nap után növekszik a rövidítések száma. S ha már használják, sőt használjuk őket – legalább értsük, tudjuk, mit akarnak…

Covers_133840
elérhető
2

Ismeretlen szerző - Érettségi ​tételek - Magyar nyelv
Könyvünket ​elsősorban érettségiző és főiskolára, egyetemre fölvételiző középiskolásoknak ajánljuk segédkönyv gyanánt. Javasoljuk még mindazoknak, akik rendszerező áttekintésre kíváncsiak, és nagyon ajánljuk azoknak, akiknek alig vagy egyáltalán nem volt nyelvtanórájuk. Az Érettségi témakörök, tételek - magyar nyelv több, mint kidolgozott érettségi tételek tárháza. Az egyes fejezetek megírásánál a szerzők figyelembe vették a középiskolai nyelvtanoktatás háttéranyagait, bonyolult fejezeteit; az érettségi és a felvételi vizsgákon tapasztalt hiányosságokat. A könyvet nyelvészszakemberek és középiskolai tanárok együttesen írták. Kötetünk tehát rendszerezett összefoglalása a középiskolai magyar nyelvi anyagnak. Tíz nagy részben tartalmazza a legfontosabb témaköröket. A tíz nagy rész: I. Jel és kommunikáció, kommunikációtan, II. Hangtan, III. Szótan, IV. Szókészlettan,frazeológia, V. Mondattan, VI. Szövegtan, VII. Jelentéstan, VIII. Stílustan, IX. Nyelvtörténet, X. Nyelvművelés, helyesírás. A kötethez Magyar nyelvi gyakorlatok címmel gyakorlókönyv kapcsolódik, amely feladatokkal - és a szintén közölt megoldásokkal - felöleli a teljes magyar nyelvi, nyelvtani anyagot, sorrendje pedig megegyezik a tankönyvével.

Prazsák-Hajnal Krisztina - Tóth Ákos - Színes ​érettségi feladatsorok magyar nyelv és irodalomból - középszint - írásbeli
Új, ​színes érettségi sorozatunk a középszintű érettségire való felkészülésben nyújt segítséget. A feladatsorokkal modellezhető az érettségi vizsgahelyzet, mivel a szerzők, akik gyakorló tanárok, minden, az érettségi vizsgán előforduló feladattípust bemutatnak. Külön ügyeltek arra, hogy a feladatsorok nehézsége, főbb jellemzői, pontozása, értékelése ne térjen el a hivatalos érettségi vizsgán megszokottól. A könyvek mégsem követik szigorúan a hagyományos formát, mert igényes, színes kivitelezésükkel, gazdag illusztrációikkal vidámabbá teszik a felkészülés fárasztó perceit. A magyar nyelv és irodalom kötet elején található részletes módszertani útmutató hasznos tippeket, tanácsokat ad, így megkönnyíti a vizsgára való felkészülést. A megoldókulcsban megtalálható a szövegértési feladatok megoldása, illetve a szövegalkotási feladatokhoz megadták a szerzők a lehetséges tartalmi elemeket. A köteteket ajánljuk gyakorláshoz és ellenőrzéshez, iskolai vagy otthoni felkészüléshez egyaránt.

Fábián Pál - Szathmári István - Berrár Jolán - Helyes ​beszéd, helyes írás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Dr. Galgóczi Lászlóné - Magyar ​nyelv kisiskolásoknak 3.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lerchné Egri Zsuzsa - Anyanyelv ​felsősöknek 6. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lerchné Egri Zsuzsa - Anyanyelv ​felsősöknek 5
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szabó Zoltán - Kis ​magyar stílustörténet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Lőrincze Lajos - Édes ​anyanyelvünk
Valljuk ​meg őszinten, elég kevés köztünk az olyan ember, akinek az iskolai nyelvtanórákról. Bizony a nyelvtan kissé száraz, mondjuk ki: unalmas tantárgy volt régebben, s hellyel-közzel alighanem még ma is az. Éppen ezért meglepő, de egyben igen örvendetes, hogy az "Édes anyanyelvünk" a rádióban szinte egyik hétről a másikra a legkedveltebb műsorszámok egyike lett, s ma már a hallgatók százezrei várják - korra, nemre és tanultságra való tekintet nélkül - ezeket a hetenként jelentkező, anyanyelvünk titkait boncolgató, vadhajtásait nyesegető ötperceket. Vagy talán nem is olyan meglepő? A tudományos alapossággal, de mindenki által érthető fogalmazásban megírt kis előadások világos, pontos útbaigazítást adnak egy-egy nyelvi kérdésben. A könnyed, csevegő hangnem, a költői idézetek szépsége el is feledteti a hallgatóval, hogy közben nyelvtant tanul; egyetértően mosolyog a mindennapi élet nyelvi fonákságainak, "mások" nyelvbotlásainak bemutatásán, de - a kipellengérezett hibát már tudatosan kerüli, nyelvhasználata igényesebb, szebb, jobb lesz... Bízunk benne, hogy kötetünk, melyenek anyagát az eddig elhangzott előadásokból válogatta ki a szerkesztő, még több hívet szerez az "Édes anyanyelvünk"-nek, s ami még fontosabb: még több embert vezet édes anyanyelvünk szeretetére, szebben, jobban való használatára.

Kollekciók