Ajax-loader

'menedzsment' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Covers_349040
1
0

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Zig ​Ziglar az Eladás 101-ben azt összegezte, amit minden értékesítőnek tudnia kell. A könyvben több mint negyvenévnyi értékesítési tapasztalatát összegzi. A kiváló üzletkötő és sikerkönyv-szerző saját értékesítési tapasztalatából merítve mutatja meg: hogyan dolgozz okosabban, ne pedig keményebben értékesítői karriereden; hogyan lépj túl a vevő kiszolgálásán, és érd el a vevő elégedettségét; hogyan határozd meg a szükségletet és azt, hogy terméked vagy szolgáltatásod miként képes azt kielégíteni; hogyan adj el tervszerűen, ne pedig véletlenszerűen; hogyan köss több üzletet, gyakrabban; hogyan irányítsd idődet és életedet; hogyan mélyítsd el jártasságodat a meggyőzés területén; hogyan győzd le a megkeresésekkel kapcsolatos idegenkedésedet és az eladással szembeni vonakodásodat.

A ​Budapesti Gazdasági Főiskola alaptankönyvcsaládjának e tagja a bolognai folyamat szellemében átalakuló képzés megindításához kíván hozzájárulni, biztosítva az első ciklusú felsőfokú képzés alapozó tantárgya, a menedzsment tananyagát. A kötet elsődleges célja az, hogy segítse a hallgatók eligazodását a vezetés módszertani és gyakorlati kérdéseiben, amelyekkel a munka világában szembesülhetnek – akár mint beosztottak, akár mint leendő vezetők. A mű ismerteti a menedzsment szerepét és feladatait, a különböző szervezeti rendszereket, a jellemző vezetési stílusokat és a vezető legfontosabb képességeit. Kifejti a stratégiai menedzsment és a vezetői kommunikáció lényegét, a problémamegoldás és a döntéshozatal folyamatát. Tárgyalja a menedzsment és a környezet egymásra hatását, külön fejezetet szentelve a globalizáció kihívásaira adható menedzsmentválaszoknak. A függelékben található feladatok és esettanulmányok elősegítik az ismeretanyagban való alaposabb elmélyülést.

Kulcs ​könyv mindazok számára, akik boldogulásukat nem kívánják a véletlenre bízni. A siker mögött meghúzódó legfontosabb elvek ismertetésén túl, szinte a műveleti utasítások pontosságával és részletességével bemutatja azokat a lépéseket, ahogyan kialakíthatjuk magunkban a sikerhez nélkülözhetetlen szokásokat. A szerző nem indokolja, hogy könyvét Napoleon Hill híres bestsellere, a Gondolkozz és gazdagodj! logikus folytatásként írta. Mondanivalóját áthatja az a mély meggyőződés, hogy a "gondolkozz!", a "beszélj!" és a "cselekedj!" elszakíthatatlan egység, és minden igazi siker alapja. Ilyen megközelítés mellett olvashatunk arról, - hogyan tárjunk fel holtbiztosan működő ötleteket, - hogyan szervezzük meg célirányosan a tevékenységünket, - hogyan győzzünk meg másokat, hogy a szándékaink szerint cselekedjenek, saját ötletükként kezelve, amit tesznek, - hogyan adjunk el sikeresen akár a legnehezebb vevőnek is, és még sok mindenről, ami nélkülözhetetlen a sikerhez és a gazdagodáshoz. A szerző, híven ahhoz a meggyőződéséhez, hogy a siker, a meggazdagodás is egyfajta mesterség, ami más mesterségekhez hasonlóan megértéssel és gyakorlással elsajátítható. Milliomosinasként beszél azokról, akik el vannak szánva, hogy elsajátítsák ennek a különös és fontos mesterségnek a fogásait. A Beszélj és gazdagodj! a Milliomosinasok nélkülözhetetlen kézikönyve.

Ha ​pontosan tudjuk, mit akarunk, ismerjük a körülményeket, elegendő információval rendelkezünk, és átlátjuk mások reakcióit, akkor egyszerűen, világos módszerek és modellek alapján, direkt módon meg tudjuk oldani problémáinkat. De ha - mint oly sokszor az életben - céljaink homályosak és összetettek, a környezet bizonytalan, információink hiányosak, az interakciók kiszámíthatatlanok, akkor minden a feje tetejére áll: direkt megoldásaink kudarcot vallanak, céljaink romba dőlnek, előbb utóbb hibáztatni kezdjük a körülményeket és msáokra hárítani a felelősséget. A kialakult helyzetet pedig - jobb híján - meglévő direkt módszereinkkel megpróbáljuk utólag megmagyarázni: ésszerűsítéssel helyettesíteni az ésszerűséget. És itt kap szerepet az oldalazás. A Financial Times elismert publicistája, több gazdasági témájú könyv szerzője, rendkívül meggyőzően mutatja be, milyen kevés esetben érdemes használnunk döntéseinknél a megszokott és beváltnak hitt direkt módszereinket. Mikor és miért kell sokkal inkább indirekt módon közelítenünk - ahogy ő nevezi - oldalaznunk? Miért célravezetőbb újra és újra próbálkoznunk, kísérleteznünk, alkalmazkodnunk és elismerni tévedéseinket? A könyv azoknak szól, akik fogékonyak az alternatív gondolkodásra, akik céljai között szerepel, hogy boldogok és gazdagok legyenek, de hajlandók elfogadni, hogy bonyolult világunkban mindez ott van, ahol megtaláljuk, nem pedig ott, ahol keressük.

A ​mai világban tudtunkkal, vagy tudtunk nélkül rendszeresen megpróbálnak félrevezetni, átverni és baleknak nézni minket. A reklámok, hirdetések, akciók mind-mind pénztárcánk megkönnyítését célozzák meg különféle pszichológiai alapokra támaszkodó trükkös módszerekkel. Ezek egy részét hamar átlátjuk, de sok olyan is akad köztük, amely esetében csak utólag derül ki, hogy megint áldozatok lettünk. Bár e könyv könnyed hangvételû történetnek példáin keresztül egy képzeletbeli szerencsétlen ember eseteit mutatja be, itt-ott bizony magunkra is ismerhetünk. A könyvben megtalálhatjuk az életben egyre gyakrabban elõforduló vevõátverési módszereket, és az azok ellen való védekezési lehetõségeket, a pénztárcánkra veszélyes helyzetek elkerülésének módjait. Ha tehát elolvassuk ezt a könyvet, kicsivel dörzsöltebbek leszünk, és talán a jövõben kevesebbszer lehetünk áldozatok. Minderre garancia az is, hogy a könyvet egy neves marketingszakember és egy jogász írta – szerencsére könnyed, humoros stílusban. A könyv mottója akár az alábbi vicc is lehetne: Grün, a zöldséges odaszól legjobb segédjének, hogy értékelje le az almát. A fiú kimegy, majd a táblán a 100 forint fölé odaír egy áthúzott 150 Ft.-os árat.

"Azt, ​ami egyedi és értékes bennünk, csak villanásszerűen érzékeljük. Ha nem tudjuk, hogyan ragadjuk meg és élvezzük ezeket a felvillanásokat, nem fejlődünk, életünk pedig örömtelen lesz." (Eric Hoffer dokkmunkás-filozófus) A bennünk rejlő vezető megmutatja, hogyan fedezzük fel és tudatosítsuk magunkban mindazt, ami valóban egyedi és értékes bennünk, hogyan tárjuk fel rejtett belső céljainkat, hogyan nézzünk szembe félelmeinkkel és szedjük össze erőnket - azaz hogyan szerezhetjük meg a biztos alapokat ahhoz, hogy sikeres vezetővé váljunk. Ahhoz ugyanis, hogy a legmagasabb beosztásban is megálljuk a helyünket, olyan magabiztos és pontos ismeretekkel kell rendelkeznünk önmagunkról, amelyek képesek átsegíteni a vezetői munka során felmerülő kemény helyzeteken és döntéseken. Természetesen könnyű ezt mondani, de nehéz megtenni. Sokan inkább a hatalomért és a befolyásért küzdenek. A szerző szerint azonban nem ez a helyes út. Azok, akik ezt követik, nemcsak kudarcot vallanak, de bénító félelmet és szorongást is keltenek - magukban és másokban is. A számos esettanulmányt, történetet, módszert felvonultató mű a vezetés új filozófiáját egy, a gyakorlatban is alkalmazható programmá alakítja, amelynek segítségével bárkiből sikeres vezető válhat. Megtanulhatjuk, hogy a sikeres vezetők eredményeiket nem elsősorban erőfeszítéseiknek köszönhetik, hanem annak, hogy pontosan felismerték és tudatosították magukban, kik ők valójában, és milyen egyéni sorsot követnek.

Az ​emberek ősidők óta törzsekbe tömörültek - vallási, etnikai, politikai, vagy akár a zenei ízlésük szerinti csoportokba, amelyek egy vezető és egy eszme köré gyűlve alakultak ki. Az emberi természet már csak ilyen. Mára ráadásul az internet elsöpörte a törzsek kialakulásának földrajzi, anyagi és időbeli korlátait. A blogok, közösségi hálózatok és portálok segítségével tízmilliók szerveződhetnek törzsekbe érdeklődésük szerint, például mert iPhone-imádók vagy elkötelezett szavazói egy pártnak, vagy mert új módon küzdenek a globális felmelegedés ellen. Na de ki fogja vezetni ezeket a törzseket? Ez még mindig az egyén feladata - olyan emberé, mint te vagy én. Olyan emberé, aki szenvedélyesen érdeklődik valami iránt. Ha valaki változtatni szeretne, ma már van ehhez egy remek eszköz. Ráadásul karnyújtásnyira. Ha elszalasztod a lehetőséget, hogy vezető legyél, az a veszély fenyeget, hogy örökké a "birkalétrán" kell másznod - azaz olyasvalakivé válsz, aki sose kérdez rá, hogy tényleg jó-e a feltétel nélküli szófogadás! Aki azt hiszi, hogy a vezetés másoknak való, az gondolja át újra - a vezetők a legelképesztőbb helyekről kerülnek elő. Álljon erre illusztrációként e könyv minden egyes szereplője, a maga elgondolkodtatóan egyedi példájával! Godin könyve éppen ezt célozza: gondolkodj el, van-e neked is egyedi lehetőséged arra, hogy vezesd a munkatársaidat, ügyfeleidet - vagy épp egy egészen újonnan összetoborzott embercsoportot: befektetőket, hívőket, a hobbijuknak élőket - vagy az ilyesfajta könyvek olvasóit... Törzsfőnökké válni ugyan nem könnyű - de aki ezt a könyvet elolvassa, ráébredhet, hogy sokkal könnyebb, mint képzelte. Seth Godin tíz nemzetközi sikerkönyv, köztük a The New York Times bestsellere, a The Dip szerzője. Könyveit több mint huszonöt nyelvre fordították le eddig, és olyan sikeres műveket jegyez, mint a Permission Marketing, a Purple Cow (Mi a bőgés? HVG Könyvek) és a Meatball Sundae (Hab a tortillán, HVG Könyvek). Seth Godin az egyik alapítója és vezérigazgatója a Squidoo.com-nak (egy hatalmas és intenzíven növekvő törzsnek), és ő a világ egyik legnépszerűbb üzleti bloggere is.

Covers_280979
Lélekprofit Ismeretlen szerző
0
4

Az ​üzleti élet számos olyan helyzetet teremt, amelyet nem könnyű túlélni, de ha sikerül, akkor a tanulságok haszna mellett a sikerélmény jelenti a legnagyobb kincset. A könyv arra vállalkozik, hogy az év minden hetére kínáljon olyan, a valóságban megtörtént esetet, amely magyar vezetők története, és mások számára motiváló lehet. Az 52 hazai felső vezető pályafutása, vezetői múltja számos inspiráló élményt, kincset rejt – ebből kapunk ízelítőt a kötetben.

Covers_237267
Menedzsment ​műszakiaknak Ismeretlen szerző
1
2

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​XXI. században a kultúraközi kommunikáció és menedzsment témakörei a nemzetközi kutatások fontos célterületei. A világgazdaság globalizációs tendenciáinak tükrében ma már kelet-közép-európai térségünkben, így Magyarországon is kiemelkedően fontos a téma tanulmányozása. Az egész világon egyre több felsőoktatási intézmény tantervébe vezetik be oktatását, Magyarországon is ma már számos egyetemen és főiskolán tanítják az interkulturális kommunikációt. Ez a könyv, a jól kidolgozott elméleti tudnivalók mellett számos gyakorlati résszel segíti olvasóját a téma megértésében és elsajátításában. Emellett kuriózuma, hogy külön angol nyelvű fejezetet is tartalmaz, így nem csak a magyar, hanem a külföldi érdeklődők számára is hasznos anyagként szolgál. A magyar felsőoktatási intézmények – kiemelten a Budapesti Gazdasági Főiskola – hallgatóin kívül, haszonnal forgathatják laikus érdeklődők, interkulturális menedzsment tréning résztvevői és maguk a trénerek is.

Robert ​J. Ringer több kiemelkedően sikeres önfejlesztési könyv szerzője. A Milliókat érő szokásokban azokat az elveket és módszereket veszi sorra, amelyek nélkül elképzelhetetlen a siker egy versenyre alapozott társadalomban. "A siker kulcsa -- írja a szerző -- nem más, mint néhány egyszerű szokás megértése, elsajátítása és már-már fanatikus követése:" Néhány ezek közül: A valóságtisztelet szokása. "Nem szeretjük az igazságot, ezért aztán igazságként próbáljuk beállítani azt, amit szeretünk. Sajnos, ez rendkívül veszélyes magatartás, ami elkerülhetetlenül csalódásokra és kudarcokra vezet." A jelenben élés szokása. "Senki sem mondta még a halálos ágyán: Bár több időt töltöttem volna a jövő miatti aggódással! " Az egyszerűség szokása. "Ha választhatnak, hogy valamit egyszerűen vagy bonyolultan csinálnak, az emberek többsége a bonyolult utat választja. Miért?" Az erőmegcsapoló személyek elkerülésének szokása. "Amint az emberi lélek ma már elfelejtett tudósa egykoron rámutatott, nem illatozhatsz rózsa módjára, ha trágyában hemperegtél. Csinálhatod jól a dolgokat, de ha ártó emberekkel veszed magad körül, sosem leszel sikeres. " A cselekvés szokása. "Az elméletek szép dolgok, de csak akkor érnek valamit, ha alkalmazzák őket. Az élet lényegé a cselekvés." Ringer tíz szokást elemez, a maga célratörő, tárgyilagos és megértően humoros módján. Aki szereti az önfejlesztő könyveket, a Milliókat érő szokásokat a kedvencei között fogja számon tartani.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

A ​menedzsment nem tanulható meg egy vastag könyvből. A menedzsernek kemény munkájához sok diszciplínát kell ismernie - ebben a könyvben a szerző száz személyes hangvételű írásban mesél ezekről. Ezek nem történetek, nem esettanulmányok, de rendkívül olvasmányos, érdekes stílusban tárják elénk a modern, innovatív menedzser számára fontos mindennapi ismereteket. A szerző komoly kultúrtörténeti, irodalmi és pszichológiai ismereteinek köszönhetően más összefüggésekbe helyezi a menedzserek hétköznapi feladatait, céljait, szándékait. A kötet Horvátországban jelent meg először, szerzője, Velimir Srića Zágrábban él. Egyetemi tanár, informatikai miniszterként is dolgozott, de tanult és tanított amerikai egyetemen is. Könyve a horvátországi viszonyok között, azokat vizsgálva-elemezve készült, de gondolatai Magyarországon is teljes mértékben megállják a helyüket és továbbgondolkodásra késztetnek.

A ​szerző a 90-es évek szellemében fogant gyors sodrású szövege, mulatságos anekdotái, csípős és találó megfogalmazásai lebilincselik az olvasót, és észrevétlenül tanítják a boldogulás művészetére. Mackay könyve nem csupán az üzleti siker összetevőit elemzi szellemesen, ennél jóval több, életre szóló tananyag valamennyiünk számára. Arra való, hogy könyvespolcunkról leemelve újra és újra elolvassuk egy-egy passzusát.

Ismerős ​az érzés, amikor úgy érezzük, hogy - nem elég a nap 24 órája - elvesztegettük az időnket lényegtelen dolgokra - a sürgőset elintéztük, de a fontosat nem? Életünk minden percében mi döntjük el, hogy mit teszünk! Döntésünket befolyásolják a körülmények, más emberek, kötelességtudatunk, szokásaink, az elvárások és a hagyományok, a kényszerítő körülmények stb. Időnként lustaságunk, döntésképtelenségünk vagy a megszokás akadályoz minket. Gyakran pedig egyszerűen hagyjuk, hogy magukkal sodorjanak az események. Akár akarjuk azonban, akár nem, döntéseket mindig kell hoznunk, és ezeket Isten számon kéri rajtunk. Döntéseink következményeivel pedig előbb-utóbb szembekerülünk. Könyvünk abban kíván segítséget nyújtani, hogy felismerjük Isten tervét az életünkben, és annak fényében megtanuljunk átgondolt, céltudatos döntéseket hozni.

A ​"Cápák közt sértetlen, avagy a kapitalizmus iskolája" első kiadása nagy siker volt hazánkban is. Mackay könyve üzleti húzásainak története, a talpon maradás trükkjeinek tárháza, amelyeket a szerző három évtized alatt gyűjtötte össze, és amelyeknek mai sikereit köszönheti.

Elgondolkodtató, ​átgondolt, gyakorlati tanácsokat adó könyv mindazok számára, akiket valamilyen módon érintenek a változások - ami ugye elkerülhetetlen.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_415418
Projektportfólió-menedzsment Ismeretlen szerző
0
0

A ​Project Management Institute 2008 évben kiadott szabványának magyar fordítása, amely a helyi tagozat szakértőinek munkája. A könyv azokat az folyamatokat, eszközöket és módszereket mutatja be, melyek a projektek és programok együttesének, a projektportfóliónak, a megfelelő szempontok szerinti gyűjtését, értékelését, kiválasztását és egymással összehangolt végrehajtását szolgálják. Annak érdekében, hogy a projektek együttese jól támogatja-e a stratégiát, a versenyképességet, optimálisan használja-e fel az erőforrásokat a szervezet céljainak megvalósítására.

David ​Baron rabbi nem kevesebbet állít könyvében, mint hogy Mózes volt minden idők legnagyobb menedzsere. Az a Mózes, akinek ha ma kellene benyújtania önéletrajzát, még egy minden hájjal megkent fejvadász sem tudna vezetőállást találni a számára. Képzeljék el, melyik cég alkalmazná őt ilyen jellemzés mellett? - vonakodik a vezetői állástól, - dadog, - távolságtartó, - robbanékony, Ebben a nagysikerű, kedves humorral megírt, olvasmányos könyvben a szerző az Ószövetség nyomán megpróbálja kiemelni azokat az ötleteket és stratégiákat, amelyek leginkább ösztönözhetik a mai vezetőket. A Tiara Kiadó őszintén ajánlja új könyvét bárkinek, aki valamilyen szinten menedzsmenttel foglalkozik, legyen az férfi vagy nő.

Himalája ​magasságú papírhalmok az asztalon. Állandóan csörgő telefon. Döntésre váró beosztottak szövege. Tolódó határidők. Elégedetlen ügyfelek. Összeránduló gyomor. Pillanatképek egy átlagvezető életéből. Vajon hol ronthatta el a dolgot? A biológiaórán még az általános iskolában? Könnyen lehet, ha nem tanulta meg, mi a különbség a fejőstehén és a döglött kutya között. Talán a történelemórán valamivel később? Elképzelhető, ha nem figyelt oda, mondjuk a demokratikus Athénről, az autokratikus Perzsiáról, vagy a laissez faire, laissez passer elvet valló francia államról szóló leckékre. Bizony, bizony, ezek mind a vezetés tudományának fontos kérdései. A szerző szórakoztatóan, mégis tudományos megalapozottsággal kalauzolja át olvasóit a vezetés fedőnevű akadályversenyen. Megszokott hibák, tipikus csapdahelyzetek, ügyes trükkök, hasznos praktikák. Ne felejtse el, ezek az életben maradás eszközei a vezetésnek nevezett dzsungelben! Önnek is szüksége lehet rá!

A ​kötet a Budapesti Gazdasági Főiskola alaptankönyv-sorozatának tagja, melynek célja az emberierőforrás-menedzsment elemi aspektusainak bemutatása a legfontosabb fogalmak és összefüggések tisztázásával, az alapvető ismeretek rendszerezésével. A tankönyv tartalmában és felépítésében a bolognai folyamat célkitűzéseivel összhangban átalakuló első ciklusú felsőfokú képzés alapozó tárgyának követelményrendszeréhez igazodik. Elsőként az emberi erőforrásnak a munka világában és a szervezetekben betöltött szerepét vizsgálja, hangsúlyozva a szellemi tényező felértékelődését a tudásalapú társadalomban. Ezután az emberierőforrás-menedzsment környezetével, ezen belül a foglalkoztatás és a munkaerőpiac jelenségeivel, a munkaviszonyok jogi aspektusaival és a munkaügyi kapcsolatok rendszerével foglalkozik. A harmadik, legterjedelmesebb rész az alkalmazott emberierőforrás-menedzsment egyes részterületeit veszi sorra az emberierőforrás-stratégiától a személyügyi feladatokon és az ösztönzésmenedzsmenten keresztül a nemzetközi cégek gyakorlatában alkalmazott HR-módszerekig.

Az ​ezredforduló egy új korszak kezdetét jelenti, amelyet az információ és az információszolgáltatás dominanciája jellemez. Ebben, az ionformációs társadalomnak nevezett korszakban különösen fontos a valós világ jelenségeinek és természetének a megismerése, az elemek, viszonyrendszerük és sajátosságaik feltárása, és olyan intelligens megoldások kifejlesztése és alkalmazása, amelyek átvállalják az embertől a napi feladatok és rutindöntések nagy részét. Az információrendszer-fejlesztési és menedzselési munka komplex, összetett tevékenység, amely több szakterületre is kiterjedő, multidiszciplináris ismereteket, problémamegoldási készséget igényel, és amelynek hatékony végzéséhez több végrehajtott és bevezetett fejlesztés tapasztalataira van szükség. A fejlesztési elvekről, a lehetséges módszerekről, eszközökről tehát csak olyan szakember tud érdemben szólni, aki maga is többször végigjárta ezt a göröngyös, számtalan buktatót magában rejtő útvonalat, aki fogékony az új koncepciók és technológiák átvételére és eredményes alkalmazására, valamint a megbízói igényekkel való azonosulásra, a hatékony együttműködésre. Raffai Mária számítástechnikai szakközgazdász, alkalmazott matematikus, aki az első számítógépek magyarországi megjelenése óta számos hazai és nemzetközi fejlesztési projekten dolgozott. az életciklus fázisainak feladatait, a gyakorlati problémákat és a megoldásokat, az egyes módszerek és technikák hatékonyságát, a felhasználókkal való helyes viszony kialakításának fontosságát a való fejlesztésekből ismeri, a rendszerek üzemeltetésével kapcsolatban pedig számító-központ vezetőként szerzett tapasztalatokat. Több mint két évtizede tanít a felsőoktatásban, kutatási területek: informatikatörténet, információtechnológia, objektumorientált elemzési/tervezési módszertanok, egységes modellező nyelv, a vállalati alkalmazások modellvezérelt integrációja, információmenedzsment, döntéselmélet, valamint operációkutatás. Ph.D. munkája egy olyan objektumszemléletű, IT-vezérelt újjászervezési módszertan kifejlesztése volt. Az RTEBP módszertan, amelyet már több hazai és külföldi újjászervezési projektben is sikerrel alkalmaztak, a közép-kelet európai üzleti kultúrákra adaptált BPR-modell. A szerző munkásságát díjazott pályamunkák, Publikációs Nívódíjjal kitüntetett szakkönyvek, és számos, a fenti témákban elhangzott hazai és nemzetközi előadás, publikáció és szakkönyv fémjelzi. Raffai Máriát a fejlesztők nehézségei, az informatikai képzésben résztvevők problémái késztették arra, hogy az alkalmazásfejlesztéssel kapcsolatban felhalmozódott tudást és tapasztalatot rendezve egy olyan szakkönyvsorozatot készítsen, amely az elméleti ismeretek mellett gyakorlati megoldásokkal segíti az informatika rendszerek fejlesztését végző, illetve az ismereteket elsajátítóm szakembereket. A sorozat magját az információrendszerek fejlesztése és menedzselés c. könyv elméleti jellegű jelen kötetét képezi, amelyben a szerző a fejlesztési munkához szükséges módszertani ismereteket rendszerezi és foglalja össze. A kötet a teljes fejlesztési életciklust átfogva az információrendszer szerepével, az információtechnológiai megoldásokkal: elvekkel, módszerekkel és technikákkal foglalkozik, és részben ismerteti a fejlesztés irányadó filozófiáit és fázisainak feladatait.

Az ​Amazon.commal Jeff Bezos valami olyat épített fel, amit még nem látott a világ. Megalkotta az internet legismertebb márkanevét, ugyanakkor a világ egyik leggazdagabb embere lett. Ám a sikerek és az állandó médiahírverés ellenére az Amazon.com történetének hátterét mindeddig nem ismerhettük. Ebben a feltáró jellegű, "nem hivatalos" számadásban Robert Spector felidézi az Amazon.com felemelkedésének állomásait, és lebilincselő történetet sző a cég múltjáról, jelenéről és jövőjéről. Megszólaltatja a barátokat, alkalmazottakat, riválisokat, iparági tekintélyeket, elemzőket és befektetőket, és páratlan részletességgel idézi fel a cégalapítás nehézségeit, az üzleti fogásokat, stratégiákat.

Van, ​aki értékesítőnek születik, és van, aki értékesítővé válik. Aki értékesítőnek születik, az ösztönösen, aki értékesítővé válik, az tudatosan épít azokra a módszerekre, amelyekről ebben a könyvben olvashatsz. Akár egyik, akár másik tábort erősíted, ez a könyv a sikereid kulcsa lesz. VÁGJ BELE MOST RÖGTÖN! Szombati Orsolya kifejlesztett egy olyan módszert, amelynek köszönhetően pár hónap alatt felküzdötte magát területe legsikeresebb értékesítői közé, valamint 1999 decemberében elnyerte a ,,Közép-Kelet Európa Legjobb Értékesítője" címet. Ebben a könyvben elárulja sikereinek titkait: mi a sikeres értékesítés alapja? miből származnak, és hogyan kell kezelni a visszautasításokat? hogyan célszerű összeállítani egy bemutatkozó anyagot, hogy az ne a kukában landoljon? mire kell fi gyelni a telefonáláskor? mi a teendő, ha a recepciós vagy a titkárnő le akar rázni? milyen ügyféltípusok vannak, és hogyan lehet őket felismerni? mi alapján hozzák meg döntéseiket az egyes ügyféltípusok? hogyan néz ki egy tárgyalás optimális forgatókönyve? mi a hosszú távú partnerkapcsolat alapja? Ez A könyv NEM azoknak íródott, akik azt keresik, hogy vajon miért nem működhet valami az ő területükre, hanem azon gondolkodnak, HOGYAN tudnák átültetni a könyvben olvasható módszereket a saját területükre, cégük-vállalkozásuk növekedése érdekében!

Az ​"Üzleti etikett vagány nőknek" a biznisz szabályairól szóló könyv, amit mindenkinek ismernie kell, mielőtt belép ebbe a világba. Ugyanakkor ez a könyv tökéletesen kidolgozott ötletek, fortélyok és trükkök ismertetője, amelybe az olvasó bármikor bekapcsolódhat. Tarkabarka és csillogóan szellemes üzleti világba kalauzoljuk, amely többet képes nyújtani, mint csupán egy unalmas, rég kiérdemesült, sötétkék alapon fehér csíkos együttesben, jellegtelen egyenkosztümben elköltött üzleti vacsorán való részvételt. Ami vár ránk a lapokon: -a tökéletes külső és a halk egyéni változatok aranyszabályai -a nőies stílus: hogy jól és szépnek érezzem magam -a siker sugárzása és élvezete -bepillantás a nemzetközi üzleti etikettbe - eltérő kultúrákba.

A ​könyv a személyes eladással, az értékesítési tárgyalással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat mutatja be dióhéjban, a következő elvet alkalmazva: "Minimum elmélet, maximum gyakorlat!" A könyvet olvasva az előkészületektől kezdve, a tárgyalás forró pillanatain keresztül egészen a meglévő kapcsolatok utógondozásáig juthatunk el. Külön fejezetekben, jól átlátható formában mutatjuk be a különböző meggyőzési és kifogáskezelő módszereket, ábrákkal, tagolt formában, melyek segítségével előképzettség nélkül is megérthetjük azok lényegét.

Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kutatási ​eredmények igazolják, hogy a tartós siker, az életerő és a boldogság közvetlenül összefügg a bizalom szintjével emberi kapcsolatainkban - legyen szó akár szakmai, akár magánéletünkről. Stephen M. R. Covey és régi üzlettársa, Greg Link lebilincselő és olvasmányos stílusban osztanak meg velünk megszívelendő elveket és anekdotákat olyan emberekről és szervezetekről, akik és amelyek nem csupán példátlan jólétet teremtettek az okos bizalomnak köszönhetően, hanem - ami még ösztönzőbb - igazán energikussá és örömtelivé változtatták a mindennapjaikat. Az Okos bizalom bemutatja módszereiket, illetve azt az öt konkrét lépést, amelyet azért tesznek, hogy olyan körülmények között is gyarapodhassanak, amelyek között mások sorra buknak el. , Covey és Link egy olyan gyakorlatias és jól alkalmazható formulát tárnak elénk, amely a bizalmat a vezetők, cégek, szervezetek, sőt országok teljesítményének multiplikátorává teszi. Bemutatják, miért válik a bizalom mind gyorsabban korunk legsarkalatosabb életvezetési és vállalatvezetői erényévé - a karrierhez elengedhetetlen készséggé, amellyel veszedelmes 21. századunk összefonódó globális gazdaságában versenyképesek maradhatunk. Megtanítják, hogyan szavazhatunk másoknak okos bizalmat, miáltal képessé válunk józan ítéletet alkotni egy bizalomszegény világban, minimálisra csökkentve a kockázatot, és maximálisan kihasználva a lehetőségeket. Az Okos bizalomból kiderül, miért alkalmazzák és léptetik elő nagyobb valószínűséggel a bizalomra méltó embereket, miért ők kapják a legjobb projekteket és a nagyobb költségvetési keretet, és hogy miért őket építik le utoljára. Ez a sorsfordító könyv örökre meg fogja változtatni a szemléletmódunkat, miközben feltárja és egyszer s mindenkorra igazolja a bizalom átformáló hatalmát. Az Okos bizalom áttanulmányozása megnöveli annak valószínűségét, hogy sikeresen boldoguljunk napjaink egyre kiszámíthatatlanabb világában. Hiszen minél bizonytalanabb a helyzet, annál tetemesebb versenyelőnyhöz jutunk gyanakvó világunkban a józan értékítélet és a bizalom képessége által, és annál jobban tudjuk kezelni a bizalomhiány okozta bizonytalanságot.

Mindenki ​szeretné a lehető legjobb képet kialakítani magáról - barátai, ügyfelei, beosztottai előtt. Ezt segíti a PR (Public Relations), jobb magyar kifejezés híján: közönségkapcsolat, melynek sikeres alkalmazásával a személy, a vállalatk, a termék csak nyerhet. Hogyan lehet cégünket és termékeit meggyőzően és hatásosan képviselni a külvilág előtt - erre tanít C. Austin könyve. Bemutatja: - hogyan írjunk hatásos sajtóközleményt? - hogyan alakítsunk ki jó kapcsolatot a sajtóval? - mire kell figyelni egy rádió- vagy televízióriport során?

Milyen ​az élhető kapitalizmus? - Charles Handy lebilincselő, olvasmányos kötete erre a kérdésre keresi a választ. A szerző szakít a „vulgárkapitalista" nézetekkel, górcső alá veszi a növekedés és a verseny korlátait, miközben persze nem válik a hagymázas antikapitalista eszmék szószólójává. Természetes közegünk, a fejlődés elengedhetetlen feltétele a piacgazdaság. De hogy kitörjünk a pénz mítoszának rabságából - javasolja Handy - fel kell szabadítanunk a vállalatokat, a szervezeteket, az államot - s mindenekelőtt önmagunkat. „Légy magad a változás, amit a világban látni szeretnél" - idéz egy ausztrál mondást, a személyes szuverenitás és a „kellő önzés" mellett érvelve. A gyakorlati példákban, valamint közgazdaságtani, filozófiai, pszichológiai, vallási és szociológiai eszmefuttatásokban egyaránt bővelkedő könyvből a tisztességes - ha úgy tetszik, emberarcú - kapitalizmus ethosza rajzolódik ki. Az éhező szellem egyszerre menedzsment-szakirodalom és életvezetési tanácsadás; a kötetben üzlet és élet értékei összefonódnak. Egy vállalat alkalmazottainak felelősségvállalása, együttműködési készsége, a köztük lévő bizalom például alapvetően befolyásolja a cég eredményeit. Kiderül, hogy az emberi, szociokulturális tényezők fontos szerepet játszanak a fejlődésben, versenyképességben, s Charles Handy könyve már csak ezért is rendkívül időszerű Magyarországon. Menedzsment tudományokkal foglalkozó egyetemi oktatóként Charles Handy mindig is fontos név volt számomra, számos gondolatát, modelljét tanítjuk és alkalmazzuk a munkaszervezetek működésének megértése és hatékonyabbá tétele érdekében. A könyv lektorálása során betűről betűre olvasva követtem gondolatait, és ismeretlenül a barátommá fogadtam. Az emberről, az élet és az üzlet értelméről, a gazdaság és a társadalom összefüggéseiről olyan - így, olvasva, kézenfekvőnek tűnő, szívünkből szóló - megállapításokat tesz, amelyeket mindenkinek meg kell ismernie ahhoz, hogy - azonosulva velük - maga is megtegye a lépéseket annak érdekében, hogy a világ élhetőbb, emberibb és egyben gazdaságilag eredményesebb legyen. Dr. Gyökér Irén Egyetemi docens Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Olvasásra ajánlom: • magánembereknek, akik úgy érzik, csak rohanás az életük, és eliramlik az élet, de valójában azt szeretnék, hogy nyomot hagyjanak maguk után; Ś üzleti-gazdasági szakembereknek, akik a növekedés, a hatékonyság útját és jövőjét vizsgálják, miközben értik és érzik, hogy amit tesznek, az etikai és társadalmi következményekkel is jár; • jogalkotóknak, akik a társadalmi jólét, a demokrácia és a haladás érdekében munkálkodva szabályokat, törvényeket alkotnak, és ezzel korlátoznak vagy lehetőséget nyújtanak a megújuláshoz; • politikusoknak, hogy választ találjanak a kérdésre, miképp szolgálhatják jól és dicsőségteljesen embertársaikat; Ś oktatásfejlesztési szakembereknek, akik keresik a hatékony tanulás módszereit az élethosszig tartó tanulás korszakában; • minden korosztálynak, hogy fiatalok és öregek megértsék és megtalálják helyüket a társadalomban és megtanulják a Megfelelő Önzést; • nőknek és férfiaknak egyaránt. Átgondolva a szerző tanácsait, megszívlelve intelmeit, tanulmányozva példáit, találni fognak kapaszkodókat saját problémáik megoldására is! Továbbmegyek, szembesülni fognak saját feladatukkal és felelősségükkel a jövőt illetően, mint ahogyan én is.