Ajax-loader

'animáció' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Kelly L. Murdock - 3ds ​Max 7 Biblia I-II.
Ha ​a 3ds Max 7 képes rá, mi is képesek vagyunk... "Max" a lehetőségek lenyűgöző tárházát kínálja, a 7-es változatot pedig mind a sokat próbált profik, mind a kezdők izgalmasnak és szórakoztatóan találják majd. Ebben a könyvben minden megtalálható, ami ahhoz szükséges, hogy a Maxben profi kinézetű animációkat készítsünk. A kötet e sokoldalú program valamennyi szolgáltatását bemutatja, különös tekintettel az újdonságokra, de ami a legjobb benne, az az, hogy mindezt oly módon teszi, hogy közben serkenti a kreativitást, a színesben mellékelt alkotások pedig csak tovább fokozzák az Olvasó alkotókedvét. A kötet minden részletre kiterjedően bemutatja a 3ds max 7-et - A Györstalpalót elolvasva azonnal elkészíthetünk egy térbeli animációt. - Felfedezhetjük az olyan új modellezési szolgáltatásokat, mint ez Edit Poly, vagy az új Skin Wrap és a Skin Morph módosító - Megtanulhatjuk, hogyan tehetjük részletesebbé s kisfelbontású modelleket a Max új térképezési szolgáltatásaival. - Felfedezhetjük hogy miként lehet az új torzító ecset segítségével finom részletekkel kiegészíteni az objektumhálókat. - Megtanulunk karaktereket és tömegeket animálni az immár a programba épített Character Studio segítségével. - Szemléletes gyakorlatok mutatják be tíz vagy még kevesebb lépésben a legfontosabb fogalmakat és segítenek a tanulásban.

Dr. Szirmay-Kalos László - Antal György - Csonka Ferenc - Háromdimenziós ​grafika, animáció és játékfejlesztés
Ez ​a könyv a háromdimenziós számítógépes grafikával, animációval, virtuális valósággal és a számítógépes játékokkal foglalkozik, ismerteti azokat az elméleti alapokat és algoritmusokat, amelyekkel magunk is grafikus, illetve animációs rendszereket hozhatunk létre.

Föld S. Péter - Jó ​játék a rajzfilm
A ​világon évente több tízezer hosszabb-rövidebb rajzfilm készül. Ma, amikor már számítógép is tud rajzfilmet csinálni, valóban mindennapi élményünkké vált. Különösen a gyerekek között óriási rajongóinak tábora. Persze miközben nézitek a Tom és Jerryt, a Donald kacsát, Vukot és Mátyás királyt, nem is gondoljátok talán, hogy ti magatok is tudnátok rajzfilmet (vagyis animációs filmet) csinálni. Nemcsak a felnőttek kiváltsága ez. Könyvünk megismertet benneteket a rajzfilmkészítés csínjával-bínjával, meg arra is megtanít, hogy készíthettek magatoknak, saját fantáziával, kedvetek szerint ilyen filmet. Egyszerűt, bonyolultat, mindenfélét. De ügyesek legyetek ám!

Bognár Géza - Illusztráció ​és animáció 3D studio-val
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Jon Warren Lentz - Robert Reinhardt - Flash ​5 Biblia I-II.
Ha ​a Flash 5 képes rá, Ön is képes rá... Ez a sikeres könyv a kezdő webfejlesztők és a Flash régi motorosai számára egyaránt, lépésről lépésre megmutatja, hogyan hozhatják ki a Flash 5-ből a legtöbbet - és miként emelhetik jóval magasabb minőségi szintre a weboldalak készítését. A példákkal, rengeteg képpel (köztük nyolc színes táblával) és a Flash mesterei által összeállított gyakorlatokkal gazdagon tűzdelt szakmunka a gyors indulást megkönnyítő bevezetéstől a vadonatúj ActionScript programozásig mindent bemutat. A Flash 5 hatékony használatához, valamint az újszerű webes grafikák és animációk készítéséhez nincs is másra szükség, csupán erre a könyvre! Az első kötet tartalma: - I. rész: A Flash környezet használata - II. rész: Flash grafikák készítése - III. rész: Hangtervezés - IV. rész: Interaktivitás a Flashben A második kötet tartalma: - V. rész: Flash filmek programozása - VI. rész: A Generator és más kiszolgáló programok - VII. rész A Flash használata más programokkal - VIII. rész: Flash filmek bemutatása

Szoboszlay Péter - A ​rajzfilm
Értelmes, ​modern fiatalnak lenni és megpróbálkozni a művészet valamelyik ágával - csaknem egyet jelent. Van, aki verset ír, van, aki zenél - Bachot vagy beatet -, és van, aki képző- és iparművészet egy-egy ágában kísérletezik. Ez a sorozat - a MŰHELYTITKOK - az útóbbiakhoz szól. Minden kötetünk szerzője fiatal művész: festő, építész, textiltervező, grafikus, keramikus, bábkészítő és így tovább. Írásaikban nemcsak az adott művészeti ág történetét és esztétikáját foglalják össze, hanem saját érzésekről, terveikről is vallanak, s - nem utolsó sorban - hasznos, sehol másutt nem található tanácsokat adnak: hogyan fejlesztheti ki az olvasó a benne szunnyadó képességeket?

Anna Milbourne - Rajzoljunk ​képregényt!
Ez ​a leleményes ötleteket felsorakoztató kötet képregények, sőt, akár rajzfilmek rajzolására inspirál. Az egyszerű, lépésről lépésre követhető utasítások segítségével megtanulhatjuk, hogyan készíthetünk különféle képregényeket, képsorokat, a furcsa arcoktól kezdve a vidám állatjeleneteken át egészen a pörgetős könyv-animációig. Képeinket szinte életre kelthetjük a bemutatott technikák alkalmazásával, többek közt a filctollal vagy vízfestékkel való színezéssel; számítógéppel képsorozatokat is könnyedén készíthetünk.

Vásárhelyi Péter - Szegő Tamás - Flash ​5 kézikönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Paul Martz - OpenGL ​röviden
Az ​OpenGL-t, a 3D alkalmazások fejlesztésének egyik legkedveltebb programozási felületeként, széles körben használják számítógéps játékok, modellező és szimulációs programok, CAD-, virtuális valóság- és animációs alkalmazások készítésére. Az OpenGL röviden könyv mindazokat az alapvető ismereteket tartalmazza, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy térgrafikai programokat kezdjünk fejleszteni, az OpenGL-fejlesztőkörnyezet beállításától a valósághű anyagmintázatok és árnyékok létrehozásáig. A könyv közérthető, gördülékeny stílusban íródott, így könnyen megtalálhatjuk benne a keresett információt, és gyorsan elsajátíthatjuk belőle az OpenGL 2.0 legfontosabb, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásainak használatát. A kötetet az alapvető kódolási irányelvek bemutatása, valamint hibaelhárítási tanácsok teszik teljessé. A kötet tartalmából: - Mértani alakzatok, pontok, vonalak, sokszögek rajzolása és leképezése - A szín és a megvilágítás szabályozása elegáns grafikai hatások létrehozásához - Nézetek létrehozása és tájolása - A kép valószerűségének fokozása anyagmintázatokkal és árnyékolással - A leképezési sebesség növelése - A grafika rendszerfüggetlenségének megőrzése

Covers_74529
Guinness ​World Records 2005 Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Guinness ​World Records 2005
A ​Guinness World Records idén ünnepli 50. születésnapját! Jubileumi kiadás a legizgalmasabb rekordokkal és a legmegdöbbentőbb képekkel a világ minden tájáról. Ezenfelül exkluzív interjúkat olvashatnak a rekorderekkel, továbbá külön fejezeteket szentelünk minden idők legnagyobb hatású teljesítményeinek. Többek között megtudhatjuk: melyik a világ leggyorsabb autója, mekkora a valaha élt legmagasabb ember, melyik a világ legnagyobb pókja, melyik minden idők legsikeresebb popegyüttese stb.

Dancsó Tünde - Comenius ​Logo - Játék és animáció
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Richard Williams - The ​Animator's Survival Kit
The ​definitive book on animation, from the Academy Award-winning animator behind Who Framed Roger Rabbit? Animation is one of the hottest areas of filmmaking today--and the master animator who bridges the old generation and the new is Richard Williams. During his more than forty years in the business, Williams has been one of the true innovators, winning three Academy Awards and serving as the link between Disney's golden age of animation by hand and the new computer animation exemplified by Toy Story. Perhaps even more important, though, has been his dedication in passing along his knowledge to a new generation of animators so that they in turn could push the medium in new directions. In this book, based on his sold-out master classes in the United States and across Europe, Williams provides the underlying principles of animation that every animator--from beginner to expert, classic animator to computer animation whiz --needs. Urging his readers to "invent but be believable," he illustrates his points with hundreds of drawings, distilling the secrets of the masters into a working system in order to create a book that will become the standard work on all forms of animation for professionals, students, and fans.

Bartók István - Bleier Edit - Mozgás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Leah Gallo - Holly C. Kempf - The ​Art of Tim Burton
An ​amazing career overview of his art and movie pre-production drawings, this beautiful edition showcases Tim Burton's film genius. Measuring 11" x 12", this 434 page book comes with over 1,000 illustrations and over 10 multi-page gatefolds. With a die cut hard-cover, and book marker included, it opens a wonderful door into the magical world of Tim Burton for collectors and fans alike.

Dizseri Eszter - És ​mégis mozog...
1999-ben ​jelent meg Dizseri Eszter: Kockáról kockára. A magyar animáció kezdetei című kötete, amelyben az államosított magyar animációs filmgyártás 1948–1998 közötti történetét dolgozta fel.A könyv kedvező fogadtatása és az animációs filmek iránti érdeklődés újjáéledése arra biztatta a szerzőt, hogy mélyebbre ásson az időben, és felkutassa, megmentse az utókor számára azokat a ma még szórványosan fellelhető tárgyi és szellemi emlékeket, amelyek a kezdeti időszakból a magyar vagy magyar származású művészektől-művészekről fennmaradtak. „Azt kutattam, honnan, mely műhelyekből indult el a XX. század legelején a magyar animációs filmművészet, ez a magának utat törő, sajátos kifejezési forma, kik voltak, akik kísérleteikkel, majd később művészi produkcióikkal először igazolták a rajz-, báb-, tárgymozgatásos, papírkivágásos, árnyjátékkal kombináló rövidfilmek létezésének jogosultságát” – írja bevezetőjében a szerző. 33 részben elfeledett, részben sikeres, s több világhírűvé vált művész portréja rajzolódik ki a könyv oldalain, dokumentumokból, visszaemlékezésekből, fennmaradt műveikből.

Dizseri Eszter - Kockáról ​kockára
A ​trükkfilm - mai szóval animációs film - 1888 óta ismert, régebben, mint a mozgókép. A celluloidszalagra vagy más, korszerű technikával kockáról kockára rögzített látvány vetített képsoraival több nemzetközi sikert értek el a műfaj magyar mesterei, mint bármely más művészeti ág művelői a maguk területén. A magyar animáció történetéről, alkotóiról mégsem jelent meg eddig összefoglaló munka. A Pannónia Filmstúdió halódik, új műhelyek alakulnak, s átalakulóban van a műfaj is. Dizseri Eszter az utolsó pillanatban gyűjtötte össze és mentette meg a szétszórt anyagokat, fotókat, szólaltatta meg a még élő művészeket, munkatársakat, s állította össze a teljes filmográfiát. Megismerhetjük az animációs filmműfajok kialakulásának, a reklámfilmek, sorozatok, művész rövidfilmek, egész estés filmek születésének történetét. Munkája egyszerre riportkötet és album, amelyből öregek és gyerekek kedvencei, rajzfilm-, gyurma- és homokfigurák, klasszikus reklámok köszönnek ránk; filmográfiája révén ugyanakkor a szakemberek nélkülözhetetlen kézikönyve is.

Covers_285032
Az ​animációs film Ismeretlen szerző
4

Ismeretlen szerző - Az ​animációs film
Filmamatőrök ​Kiskönyvtára 12. kötet

Don Hahn - The ​Alchemy of Animation
The ​Alchemy of Animation: Making an Animated Film in the Modern Age is a step-by-step introduction to animated filmmaking from one of the foremost producers of animated features. By drawing (sorry!) upon more than seven decades of Disney's classic and beloved animated films, this stunning book explores the role of the directors, story artists, songwriters, and animators who each play an integral role in the creation of an animated feature. This book includes a special focus on the digital techniques of filmmaking and fresh, behind-the-scenes work from the most current Disney films, including Chicken Little, Meet the Robinsons, and Bolt, as well as showing other forms of animation such as the stop-motion of "Tim Burton's Nightmare Before Christmas" and "James and the Giant Peach."

David A. Price - The ​Pixar Touch
The ​Pixar Touch is a lively chronicle of Pixar Animation Studios' history and evolution, and the “fraternity of geeks” who shaped it. With the help of animating genius John Lasseter and visionary businessman Steve Jobs, Pixar has become the gold standard of animated filmmaking, beginning with a short special effects shot made at Lucasfilm in 1982 all the way up through the landmark films Toy Story, Finding Nemo, Wall-E, and others. David A. Price goes behind the scenes of the corporate feuds between Lasseter and his former champion, Jeffrey Katzenberg, as well as between Jobs and Michael Eisner. And finally he explores Pixar's complex relationship with the Walt Disney Company as it transformed itself into the $7.4 billion jewel in the Disney crown.

Hayao Miyazaki - The ​Art of Spirited Away
The ​Art of Spirited Away collects colour illustrations of Spirited Away for the first time in an English edition! This book includes paintings and designs from the new animated film from the director of Kiki's Delivery Service and Princess Mononoke. Large-size, hardcover coffee-table book featuring artwork from the renowned animated film, Spirited Away, directed by Hayao Miyazaki. Features commentary, colour stills, sketches, storyboards, and illustrations used to envision the rich fantasy world of the film. Also includes a complete English-language script.

Ismeretlen szerző - Walt ​Disney Animation Studios - Layout & Background
This ​fourth installment in The Archive Series showcases the scenic background and layout art that gives every piece of Disney animation a time and place. The Animation Research Library and curator John Lasseter, the Walt Disney Animation Studios Chief Creative Officer, have assembled over 300 pieces of artwork from the company's shorts and masterpieces from Snow White and the Seven Dwarfs to Tangled, and even the upcoming Winnie the Pooh. With many two-page spreads and several 30-inch gate-folds, Backgrounds & Layouts includes famous as well as unpublished work of the great layout artists and background painters such as Eyvind Earle, Claude Coats, Walter Peregoy, Maurice Noble, James Coleman, Serge Michaels, Al Dempster, Bill Layne, Art Riley, Brice Mack, and Lisa Keene. Collectors and animation enthusiasts couldn't be more thrilled with the first three books in the series, and they are eager to add Backgrounds & Layouts to their libraries.

Covers_347451
Macskássy ​Gyula Ismeretlen szerző
6

Ismeretlen szerző - Macskássy ​Gyula
Noha ​születtek idehaza Macskássy Gyula (1912-1971) színrelépése előtt is animált filmkísérletek, a világ az ő műveinek köszönhetően fedezte fel a magyar animációt. Többek között ezért tartja őt a hazai rajzfilmgyártás atyjának a filmtörténeti kánon. A bőséges képanyagot, valamint az emblematikus filmalkotásokat is tartalmazó kötet amellett, hogy felvázolja az egyes művek (film)történeti közegét és társművészeti hátterét, részletesen bemutatja e szerteágazó pálya kulcsfontosságú fejezeteit, és eligazít az életmű egyes fázisai, a személyes motívumok, valamint a technikai részletek között.

Jonathan Clements - Helen McCarthy - The ​Anime Encyclopedia
Here ​is the long-awaited, biggest guide ever, the absolute must-have for every fan, collector, library, and video-store browser. Included are over 2,000 Japanese animation films-from today's _Pokémon_, _Tenchi Muyo_, and _Sailor Moon_ to the classic _Tetsuwan Atom_ (_Astro Boy_) and little-known artistic gems like the anime life of Mozart–with key personnel, running time, studio, alternative titles, cross references, critical comment, and sex/violence warnings. Illustrated and fully indexed.

Dizseri Eszter - A ​kecskeméti rajzfilmstúdió
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hayao Miyazaki - The ​Art of My Neighbor Totoro
Eleven-year-old ​Satsuki and her sassy little sister Mei are overjoyed about moving into a historic country house with teir dad - but the girls don't realise what a delightful adventure awaits them there. While exploring their sprawling home and the beautiful rural area that surrounds it, Satsuki & Mei meet Granny, a sweet old woman, and her timid grandson Kanta. They also experience firsthand the magic of the Soot Sprites,mysterious creatures that live in the walls, and discover a huge camphor tree that just might be enchanted...

John Canemaker - Before ​the Animation Begins
For ​the first time ever, the lives and work of the "inspirational sketch" artists who created Disney's classic animated films have been chronicled from the thirties to the present, with never-before-revealed details about their lives and interactions with the studios.

Hayao Miyazaki - The ​Art of Howl's Moving Castle
This ​book is a collection of concept sketches, concept art, backgrounds, character designs (including painted versions), and still images for Hayao Miyazaki's animated film, Howl's Moving Castle, based on the book by Diana Wynne Jones. All concept sketches are by Miyazaki. Concept art and backgrounds are by the art staff supervised by art director. The background art and still images for this book were created from digital data. Scene images without captions are sitll images.

Andrew Selby - Animation
From ​scriptwriting through to production, this introduction to animation for students surveys key technical processes and examines a variety of stylistic approaches. The book includes visual examples from key animators and illustrated features on how to create exciting animation for a variety of audiences. It begins with history and context, and quickly moves on to more practical aspects of the craft. Box features outline practical information and visual examples of different animators’ work and working processes teach how to create exciting animation for any audience. A final chapter on job roles shows how students can get on in animation. This book is a vital resource for anyone who intends to make animation a part of their career.

Thomas Lamarre - The ​Anime Machine
Despite ​the longevity of animation and its significance within the history of cinema, film theorists have focused on live-action motion pictures and largely ignored hand-drawn and computer-generated movies. Thomas Lamarre contends that the history, techniques, and complex visual language of animation, particularly Japanese animation, demands serious and sustained engagement, and in _The Anime Machine_ he lays the foundation for a new critical theory for reading Japanese animation, showing how anime fundamentally differs from other visual media. _The Anime Machine_ defines the visual characteristics of anime and the meanings generated by those specifically "animetic" effects–the multiplanar image, the distributive field of vision, exploded projection, modulation, and other techniques of character animation–through close analysis of major films and television series, studios, animators, and directors, as well as Japanese theories of animation. Lamarre first addresses the technology of anime: the cells on which the images are drawn, the animation stand at which the animator works, the layers of drawings in a frame, the techniques of drawing and blurring lines, how characters are made to move. He then examines foundational works of anime, including the films and television series of Miyazaki Hayao and Anno Hideaki, the multimedia art of Murakami Takashi, and CLAMP's manga and anime adaptations, to illuminate the profound connections between animators, characters, spectators, and technology. Working at the intersection of the philosophy of technology and the history of thought, Lamarre explores how anime and its related media entail material orientations and demonstrates concretely how the "animetic machine" encourages a specific approach to thinking about technology and opens new ways for understanding our place in the technologized world around us.

Saitou Tamaki - Hiroki Azuma - Beautiful ​Fighting Girl
From _Cutie ​Honey_ and _Sailor Moon_ to _Nausicaä of the Valley of the Wind_, the worlds of Japanese anime and manga teem with prepubescent girls toting deadly weapons. Sometimes overtly sexual, always intensely cute, the beautiful fighting girl has been both hailed as a feminist icon and condemned as a symptom of the objectification of young women in Japanese society. In _Beautiful Fighting Girl_, Saito Tamaki offers a far more sophisticated and convincing interpretation of this alluring and capable figure. For Saito, the beautiful fighting girl is a complex sexual fantasy that paradoxically lends reality to the fictional spaces she inhabits. As an object of desire for male otaku (obsessive fans of anime and manga), she saturates these worlds with meaning even as her fictional status demands her ceaseless proliferation and reproduction. Rejecting simplistic moralizing, Saito understands the otaku’s ability to eroticize and even fall in love with the beautiful fighting girl not as a sign of immaturity or maladaptation but as a result of a heightened sensitivity to the multiple layers of mediation and fictional context that constitute life in our hypermediated world—a logical outcome of the media they consume. Featuring extensive interviews with Japanese and American otaku, a comprehensive genealogy of the beautiful fighting girl, and an analysis of the American outsider artist Henry Darger, whose baroque imagination Saito sees as an important antecedent of otaku culture, _Beautiful Fighting Girl_ was hugely influential when first published in Japan, and it remains a key text in the study of manga, anime, and otaku culture. Now available in English for the first time, this book will spark new debates about the role played by desire in the production and consumption of popular culture.

Covers_311283
Anime ​and Philosophy Ismeretlen szerző
1

Ismeretlen szerző - Anime ​and Philosophy
_Anime ​and Philosophy_ focuses on some of the most-loved, most-intriguing anime films and series, as well as lesser-known works, to find what lies at their core. _Astro Boy_, _Dragon Ball Z_, _Ghost in the Shell_, and _Spirited Away_ are just a few of the films analyzed in this book. In these stories about monsters, robots, children, and spirits who grapple with the important questions in life we find insight crucial to our times: lessons on morality, justice, and heroism, as well as meditations on identity, the soul, and the meaning — or meaninglessness — of life. Anime has become a worldwide phenomenon, reaching across genres, mediums, and cultures. For those wondering why so many people love anime or for die-hard fans who want to know more, _Anime and Philosophy_ provides a deeper appreciation of the art and storytelling of this distinctive Japanese culture.

Susan J. Napier - Anime ​from Akira to Howl's Moving Castle
This ​new edition of the groundbreaking popular book is a must-have for both seasoned and new fans of anime. Japanese animation is more popular than ever following the 2002 Academy Award given to Hayao Miyazaki's _Spirited Away_. It confirmed that anime is more than just children's cartoons, often portraying important social and cultural themes. With new chapters on _Spirited Away_ and other recent releases, including Howl's _Moving Castle_—Miyazaki's latest hit film, already breaking records in Japan—this edition will be the authoritative source on anime for an exploding market of viewers who want to know more.

Kollekciók