Ajax-loader

'oktatás' címkével ellátott könyvek a rukkolán

 


Józsefné Orbán Ildikó - Szabóné Tóvári Éva - Magyar ​nyelv a 11-12. osztályok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Németh László - Pedagógiai ​írások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

János Juhász - Richtiges ​Deutsch
A ​magyarországi németoktatás kontrasztív szemléletű alapműve. A könyv munkanyelve német - minthogy a német nyelven való gondolkodásra igyekszik rávezetni a nyelvtanulót -, és célja a tipikus hibák tisztázása mellett a német köznyelv gyakorlati elsajátítása szókincsfejlesztés révén. A 16 párbeszédet mindig gyakorlatok sora követi, amelyeknek megoldása az összefoglaló táblázatokat követően a függelékben található.

Kardos Barbara - Miklósyné Ács Klára - Némethné Gergics Márta - Sisa Krisztina - Zelenka Józsefné - Számvitel ​alapjai példatár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Asztalos Lajos - Bán Jenő - A ​sakkjáték elemei
A ​magyar sakktársadalom régi álma, vágya teljesül, amikor hosszú-hosszú évek után ismét megjelenik az "Asztalos - Bán"! Azoknak a sakkozóknak, akik nem tudják Lasker, Tarrasch, Capablanca, Aljechin, Nimzovics, Réti, Tartakower stb. műveit eredetiben olvasni, azoknak napjainkban is nélkülözhetetlen és időtálló! Tehát ez a sokrétű könyv, amely elvezet a kezdetektől a középjáték-rejtelmek felismeréséhez, megoldásához, valóban a magyar sakkozás "bibliája".

Matheidesz Mária - The ​Name of the Game...
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_299899
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Közösségfejlesztés ​a felső tagozatban
A ​kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja. A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat .fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és .szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az ok ok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be; az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Covers_257247
Microsoft ​Word 6.0 Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Microsoft ​Word 6.0
Microsoft ​Word elindítása - Kilépés a Microsoft Word-ből - A Képernyő felépítése - Új dokumentum létrehozása - Dokumentum bezárása - Dokumentum mentése - Dokumentum mentése új néven - Dokumentum megnyitása - Kísérő információk megtekintése, szerkesztés - Szöveg begépelése - Mozgás a dokumentumban - Szövegkijelölés - Szöveg javítása - Művelet visszavonása vagy újra megismételtetése - Helyesírás ellenőrzés - Gyorsszöveg - Speciális karakterek beírása - Karakterek formázása - Bekezdések formázása - Tabulálás - Bekezdések keretezése, árnyékolása - Iniciálé - Szakaszok - Oldalbeállítás - Oldalszámozás, fejléc és lábléc - Nyomtatás - Hasábok - Felsorolások és számozások - Táblázatok - Számolás és rendezés - Körlevél - Keretek

Balogh László - Feladatrendszerek ​és gondolkodásfejlesztés
A ​szerző a Kelemen László nevével fémjelzett padagógiai pszichológiai hagyományt folytatja kutatómunkájában. E könyvében - elsősorban a gyakorló tanárok igényeit tartva szem előtt - olyan eredményeket tesz közzé, amelyek az oktatás hatékonyságának növekedését igazolják az ún. feladatrenszeres anyagfeldolgozás során.

Seres József - Szépprózai ​művek elemzése az általános iskolában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Betty Edwards - Jobb ​agyféltekés rajzolás - Munkafüzet: gyakorlati útmutató a rajzolás öt alapelemének elsajátításához
A ​rajztanulás sokban hasonlít valamely sportág vagy a hangszeres játék elsajátításához. Ha már tudjuk az alapokat, a fejlődés csakis a gyakorláson múlik. De mit és hogyan gyakoroljunk? Ebben segít a Jobb agyféltekés rajzolás c. sikerkönyv szerzőjének most megjelenő munkafüzete. A szerző célja, hogy átfogóan és hatékonyan segítse a rajzolás öt alapvető készségének elsajátítását. A negyven gyakorlat között vannak ismerős módszerek (például a megfordított rajzolás), de az egyes rajzkészségek kapcsán sok új téma is megjelenik. Mindegyik feladatnál megtalálható a szükséges eszközök listája, ezt rövid bevezető, mintarajzok ill. a gyakorlatot követő jó tanácsok egészítik ki. Az előre elkészített keretek rajzlapként is felhasználhatók. A könyv túllép a ceruzával készített önarcképeken: a gyakorlatok során új témák (csendélet, tájkép, fantáziarajz) és új eszközök (toll, tus, szén, rajzkréta) is előkerülnek. Az olvasó a füzet végén egy műanyag képsíkot/keresőt talál, amely komoly segítséget nyújt a térhatású rajzok készítésében. Dr. Betty Edwards a Long Beach-i California State University nyugalmazott művészettanára, a művészet, oktatás és az észlelés pszichológiájának témakörében szerzett doktori címet. Rendszeresen tart előadásokat egyetemeken, művészeti iskolákban és cégeknél (pl. a Walt Disney Company és az Apple Computer). Betty Edwards a Kalifornia állambeli Santa Monicán él.

Betty Edwards - Jobb ​agyféltekés rajzolás
Amikor ​elmélyülünk egy alkotási folyamatban, lelkünk megkönnyebbül, kiszabadul a mindennapi gondok szövevényes hálójából. A rajzolás, az alkotás – mindegy, művészi-e vagy sem – az emberi lélek egyik legősibb kifejezési módja. A tizenhárom nyelvre lefordított Jobb agyféltekés rajzolás c. könyv a maga 2,5 millió eladott példányával a világ legszélesebb körben alkalmazott rajztankönyve. Nem pusztán rajztechnikákat, hanem egy új látásmódot tanít, melynek áldásos hatását életünk más területein is tapasztalhatjuk. Segít abban, hogy elszakadjuk korábbi megrögzött sémáinktól, és új megoldások felé tekintsünk. A könyvben szereplő gyakorlatok összetett hatása azt a célt szolgálja, hogy növelje az önbizalmat a döntéshozatalok és a problémamegoldások során.

Balla Árpád - Történelem ​6. osztály
"Bizonyára ​sok mesét és történetet olvastatok már jó és gonosz királyokról, vándortó mesterlegényekről, messzi földet bejárt kalmárokról. E mesék szereplői a középkor világát népesítették be. Tankönyvünk ezt a kort eleveníti meg. Hogyan éltek, mivel foglalkoztak Kr. u. 476, vagyis a Nyugatrómai Birodalom bukása után több mint ezer éven át az emberek szerte a világon? Hogyan vált hosszú évek küzdelmes munkája nyomán egyre könnyebbé az emberek élete? Miként vették birtokba, változtatták, alakították őseink a honfoglalás (895) után a Kárpát-medence gyönyörű tájait? Milyen külső hódítókkal és belső gondokkal kellett megküzdenie népünknek évszázadokon át a fennmaradásért? Mi az igazság mindarról, amit a mesékben olvastatok? Ilyen és hasonló kérdésekre kaptok választ. Persze nem elegendő a szöveget elolvasni, az ábrák, a képek tanulmányozására is szükség van. Mindehhez tanári segítséget is kaptok. A tankönyv kérdései és feladatai megkönnyítik a munkátokat. Egyes kérdésekre, feladatokra szóban, másokra írásban célszerű válaszolni. Ez utóbbi esetben füzetben dolgozzatok! Számos feladat a Képes történelmi atlasz (a továbbiakban KTA) segítségével oldható meg: ha történelemmel foglalkoztok, ez mindig legyen előttetek. A fejezetek végén vázlatban foglaltuk össze a lényeget. A vázlatot felhasználhatjátok felelettervként, és hasznotokra lesz a nagyobb témák összefoglalásakor és ismétlések alkalmával is. Sok érdekes olvasmányt is találtok a tankönyvben, hogy még jobban megismerjétek a tanult kort. Részletesebben feltárja előttetek a középkor világát a 6. osztályos Történelmi olvasókönyv, melyben számos színes mondát, leírást, elbeszélést gyűjtöttünk egybe. Ezek megelevenítik a középkor világát, még közelebb hozzák népünk és az európai népek életmódját, szokásait. Ajánlatos a tankönyvet és az olvasókönyvet párhuzamosan használni."(Részlet a szerző bevezetőjéből)

Horváth Péter - Történelem ​5.
A ​történelem jelentős eseményeiről, nagy egyéniségeiről a gyerekek már hallottak, olvastak korábban is. Ez a könyv azonban módszeresen végigkíséri az emberiség fejlődését az évmilliókkal ezelőtti kezdetektől az ókori civilizációk megsemmisüléséig. Érinti valamennyi fontos kultúrát, s arra törekszik, hogy a leckéket olvasva a tizedik évüket elhagyó gyerekek "kerek" és életteli világokba pillanthassanak be, s értsék is, amit ott látnak. Egyszerűen ír a legösszetettebb problémákról, például társadalmak rétegződéséről, államok felépítéséről, vallásokról. Horváth Péter könyve olvasmányosan tanít okos kérdéseivel, feladataival, szemléletes dokumentumaival. Visszacsatolások, a korábbi leckék fölelevenítését megkívánó kérdések tartják frissen a tanulók tudását. A könyvben leírtak összhangban vannak a jelen történettudomány eredményeivel, vizsgáljuk bár az emberré válást, a rabszolgaságot, a különféle társadalmakon belüli feszültségeket, a nagy világvallásokat vagy népünk őstörténetét. A korábbiaknál több lecke foglalkozik az őskorral, az ókori Kelet népeivel és birodalmaival, a római császárkorral és a kereszténységgel. Mindenekelőtt érdekes ez a könyv. Megismertet például az írás történetével, Hammurapi és Mózes törvényeivel, a piramis építésével, elárulja, miért volt tilos állatokat ölni Indiában, hogyan veszekedtek az ölümposzi istenek, hogyan büntették a nőtlen férfiakat Spártában, milyen volt a spártaiak fekete levese, miért korbácsoltatta meg a tengert a perzsa nagykirály, hogyan vetették be háborúban a kígyókat, legyőzhetők voltak-e az ókor tankjai, a harci elefántok... Horváth Péter tankönyve a tanulók első történelemtankönyve. Méltó erre!

Csertő Aranka - Ecsédi András - Nagy József - Puppi József - Iskolaelőkészítő ​kompenzálás
A ​pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat. Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni. A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az "Iskolaelőkészítés és beiskolázás", a "Kompenzáló beiskolázási modell", a "PREFER" vizsgálati rendszer és az "5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége" című kiadványokban. Ez a mostani kötet a kutatások befejező darabja. Ebben már arról van szó, hogy mi a teendő a pedagógiai munka folyamatában annak érdekében, hogy mérséklődjenek a sorsdöntő különbségek az iskolába lépő korosztályokban. Természetesen csak a lehetőségek és korlátok körvonalainak a fölvázolására vállalkozhattak a szerzők. Meggyőződésük szerint az iskolába lépő korosztályok szélsőséges heterogenitását mérsékelő kompenzatív óvoda megszületése szükséges és lehetséges. A kötet részletesen ismerteti a kísérlet tartalmát és módszereit, de a széles körű elterjesztés a jövő feladata, sok ezer gyakorló pedagógus alkotó munkájának eredménye lehet csak.

Nagy Sándor - Az ​oktatás folyamata és módszerei
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Margaret Stephens - Rebecca Treays - A ​számítógépről kezdőknek
Mi ​az a virtuális valóság? Mire jó a Cd-Rom? Tudod, miként kell bánni az egyes alkatrészekkel? Ezekre és még sok más kérdésre is választ kapsz ebben a vidám könyvben, amely a számítógéptechnológia gyorsan változó világát tárja fel előtted. A szöveg közérthető szavakkal határozza meg a szakkifejezések jelentését, egyszerűen magyarázza el a számítógépek müködését, és megismertet a legeslegújabb technológiai vívmányokkal.

Engi Katalin - Learntraining
A ​könyv a gyakorláshoz nélkülözhetetlen feladatokat nyújtja mindazoknak, akik nyelvtani ismereteiket kezdöként vagy akár haladóként elmélyíteni szeretnék. A tanulást megkönnyítik: - rövid, egy-egy nyelvtani témakörre felépített fejezetek; - érthetően megfogalmazott szabályok és tanulásmódszertani tippek; - szemléletes, élő nyelvi példák; - változatos feladatok; - megoldókulcs az azonnali ellenőrzéshez.

Abaházi Viktor - Puskázási ​kézikönyv
E ​rendhagyó könyv elsősorban azokhoz szól, akik nem szeretnek tanulni. Semmiképpen se vegyék meg a jó tanulók és a stréberek. S ha már sikerült beszereznünk, dugjuk el jó mélyre, nehogy meglássák nálunk. S ha ez már jól megy, úgy be is gyakoroltuk a puskázás alapjait. Most már neki is láthatunk a megfelelő puska elkészítésének. S hogy az milyen legyen, vagy hogyan használjuk, arra e könyv ad "hasznos" tanácsokat. Mivel azonban tökéletes puska nincs, a meglévő eszközöket kell az eredeti rendeltetésétől kissé eltérően használni. S ha már elkészítettük a puskát, azzal tanultunk is valamit.

Csáki Béla - Dr. Iványi Károly - Szalay Dezső - Szellemi ​foglalkozások
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_112128
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Magyarország ​megyéi és városai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla - Fölfedezem ​a könyvtárat
Van-e ​élet a Marson? - ebből a kérdésből indul ki a könyv írója. A szerző úgy vezeti be az olvasóját a könyvtár szakszerű használatába, hogy a fenti izgalmas kérdésre keresi a választ. Számtalan könyvet kell kézbe vennünk és tanulmányoznunk ahhoz, hogy segítségükkel önállóan tudjunk tájékozódni a tudományok eredményeit feldolgozó irodalom rengetegében. Tudnunk kell, hogy milyen könyvekre, milyen kiadványokra van ehhez szükségünk. Hol juthatunk hozzájuk? Hogyan találjuk meg őket? Milyen segítséget adnak ehhez a bibliográfiák, katalógusok, kézikönyvek? A Tankönyvkiadó kiadványa-miközben választ ad ezekre a kérdésekre -e egyben az önálló ismeretszerzés technikáját is bemutatja. A könyvet feladatgyűjtemény, kislexikon, tárgymutató teszi könnyen kezelhetővé, Kaján Tibor illusztrációi pedig szórakoztatóvá. A szakirodalom kutatásnak, majd feldolgozásának lépésről-lépésre történő bemutatása hozzásegíti az olvasót az önálló tájékozódáshoz.

Covers_442798
elérhető
0

Ismeretlen szerző - IV. ​Oktatás-Informatikai Konferencia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Szende Aladár - Anyanyelvünk ​a középiskolában
"Sokféleség ​az egységben: ez teszi nehézzé, de egyben színessé is anyanyelvi nevelésünket. Ez a könyvecske nem a nehézségeket kívánja szaporítani, hanem a színeket igyekszik láthatóvá tenni."

Elisabeth Plattner - A ​nevelés mindennapi művészete
A ​gyermek nem akar enni, ágyba menni, állandóan nyúz minket, hogy televíziózhasson, szemtelen, durcás, hisztis. Már mindent kipróbáltunk. Türelem, engedékenység, szigor, pofon - semmi sem segít. Végiggondoltuk-e, hogy a gyermek nem szavakból, nevelő célzatú példabeszédekből, hanem utánzásból tanul? Tudjuk-e valóban, hogy milyen hatással vagyunk rájuk szavainkkal? Korunk gyermekei velünk együtt új jelenségekkel, nehézségekkel szembesülnek. Ezek nap mint nap olyan feladatok elé állítják a gyermeket és a felnőttet, a szülőt és a nevelőket, melyek elegendő tapasztalat híján gondokká nőhetnek. A könyvben számtalan jellegzetes példát találunk, amelyekkel a születő gondokat már csírájukban jóra fordíthatjuk. Részletesen tárgyalja az európai nevelés két gyengéjét: a túlzott engedékenységet és a túlzott szigort, melyet legtöbbször már észre sem veszünk magunkon. Csak kevesen nevelik gyermekeiket valóban fejlődésüknek megfelelően, hisz legtöbbször csak saját nevelési elképzeléseiket akarják megvalósítani. Egy lelkes anya és pedagógus negyven év alatt sok-sok anyacsoport-találkozón érlelte a 24 kiadást megért tapasztalatgyűjteményt klasszikus művé. A könyv a sok nevelési szemlélet, elmélet, tanácsadó útvesztőjében a gyakorlathoz legjobban elvezető úton igazítja el az olvasót. Így válik az élet egyik legnemesebb feladatának, a gyermeki kiteljesedés támogatásának segítőtársává.

Barta Ágnes - Dr. Barta Erika - 12 ​próbaérettségi földrajzból - Középszint - írásbeli
Sorozatunk ​kötetei a kétszintű érettségire való felkészülésben nyújtanak segítséget - emelt és középszinten - nemcsak a leendő vizsgázóknak, hanem a pedagógusoknak is. A gyakorlósorokkal és tételsorokkal modellezni lehet az érettségi vizsgát, mivel azokban minden pontosan úgy szerepel, ahogyan az érettségi napján is fog. Gyakorló, az érettségi rendszerét és követelményeit pontosan ismerő középiskolai tanárok, multiplikátorok állították össze a kipróbált feladatlapokat és tételsorokat angol nyelvből, biológiából, fizikából, földrajzból, informatikából, kémiából, matematikából, magyar nyelv és irodalomból, német nyelvből és történelemből. A biológia, a fizika és a nyelvi érettségire felkészítő kötetek az írásbeli feladatsorok mellett szóbeli vizsgafeladatokat is tartalmaznak, a nyelvi feladatsorok hanganyaga pedig a CD-mellékleten található meg.

Adamikné Jászó Anna - 33 ​téma a szövegértő olvasás fejlesztésére
Ennek ​a könyvnek több célja van. Megkísérli fejleszteni a napjainkban sok gondot okozó szövegértő - szó szerinti, értelmező, kritikai, kreatív - olvasást. Megkísérli elmélyíteni a középiskolai irodalmi tananyagot, megkísérli közelebb hozni az alkotó lelkületét olvasója lelki világához. Ebből a szempontból különbözik a prakticista angolszász típusú olvasástesztek világától, bár tesz engedményeket: foglalkozik az ismeretközlő (nem művészi) szövegek, az ábrák, grafikonok olvastatásával, valamint a folyamatelemzéssel. A tanterv kívánalmainak is eleget tesz: helyet kaptak benne a tömegkommunikációs műfajok, valamint a sokat emlegetett, de kellőképpen meg nem világított manipuláció. A könyv az előkészítő tanfolyamon, a 9. évfolyamon és utána használható leginkább, de néhány szövegének megértése elképzelhető az alsóbb osztályokban is.

Ismeretlen szerző - Tartalmak ​és módszerek az ezredforduló iskolájában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Csatár Katalin - Széplaki Györgyné - Matematika ​13-14 éveseknek
A ​kötetben szereplő témakörök: másodfokú egyenletek, egyenlőtlenségek; a háromszögek nevezetes vonalai, pontjai és körei; egyenlet- és egyenlőtlenségrendszerek; hatvány- és gyökfüggvények, az n-edik gyök fogalma; kombinatorika; kombinatorikus valószínűségszámítás; nevezetes szorzatok, szorzattá alakítások.

Edward A. Polloway - James R. Patton - James S. Payne - Ruth Anne Payne - Strategies ​for Teaching Learners with Special Needs
Revising ​a textbook always represents a challenge of balancing the old with the new, retaining the positive features of earlier editions while incorporating the burgeoning new information within the profession. As we have approached the fourth edition of this text, we have been particularly comitted to changes that reflect the realities of special education in the late 1980s and 1990s. Our title, _Strategies for Teaching Learners with Special Needs,_ reflects the more generic focus adopted in the third and fourth editions of the text. This broadened scope reflects the idea that appropriate teaching methods are rarely category-specific but primarily represent good teaching. Many individuals who in the past were placed in classes designated for the mentally retarded, for example, may now be identified as slow learners or more specifically labeled as learning disabled or emotionally and behaviorally disordered. As the title of the book acknowledges, methods that are effective for such students are selected from the broad domain of effective instructional practices.

Nagy Sándor - Az ​oktatáselmélet alapkérdései
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Vida Enikő - Francia ​nyelvtan
A ​Mindentudás zsebkönyvek sorozat legújabb tagjaként a Francia nyelvtan című kiadványunkat ajánljuk minden nyelvtanulónak és a francia nyelvtan iránt érdeklődőknek. Bár a könyv méretei ezt nem sugallják, ez a kis kötet mégis átfogó és rendszeres képet ad a francia nyelvtan legfontosabb részeiről. A francia nyelvtan jellegzetességei áttekintése közben külön hangsúlyt kapott mindaz, ami a magyar és a francia nyelv között eltérést jelent és ezáltal örök problémaként jelentkezik a nyelvtanulás során. Az egyes fejezetekben tárgyalt nyelvtani anyagot számos példa illusztrálja, hogy egy-egy nyelvtani jelenség szövegkörnyezetbe kerülhessen akár csak egy mondat erejéig. A megértést segíti az is, hogy minden francia példának megadtuk a magyar megfelelőjét is. Az átalakítási műveleteknél megadtuk az eredeti mondatot, amelyből az átalakított mondat keletkezett. Emellett a példák lehetőleg minél többször kerültek táblázatba, hogy könnyebben áttekinthetők legyenek az összetartozó nyelvtani jelenségek, pl. a rendhagyó ragozású formák.

Kollekciók